Isolatieplaat motorkap / lekkende ruitensproeiers

Discussion in 'Exterieur' started by Kees37, May 16, 2009.

  1. @Harold: De Volvo afdekkap past bij mij niet. Dit staat in de openingspost

    Ik heb nl. een TI-VCT en daar is geen afdekkap voor te krijgen.
     
  2. Oh sorry voor het misverstand. En Ford leverd geen kap voor de TI-VCT ?
     
  3. Nee, helaas is voor dit motortype geen afdekplaat.
    Als deze er wel was, was hij allang gemonteerd.
     
  4. Het probleem is nog niet verholpen. Er komt nog steeds water op de bougies.
    De auto is vandaag weer in de garage geweest. Ze hadden reeds drie weken geleden de sproeiers afgekit maar dit is niet helemaal gelukt.
    Vandaag stond hij in de garage omdat de airco niet meer koud werd en ze zouden gelijk weer naar de ruitensproeiers kijken. Het airco probleem is opgelost maar de ruitensproeiers niet.
    De receptionist zei dat ze volgens de norm van Ford de sproeiers hadden afgekit en dat dat voldoende was en dat ze er meer niet aan mochten doen. Het beetje water wat er nu nog langs sijpelde is niet voldoende om verdere stappen te ondernemen en dat water verdampt toch wel tijdens de autorit. Voor hem was het daarmee klaar en daar moest ik het mee doen. Hiermee was ik het uiteraard niet eens en heb hem verteld dat hij zijn werk niet goed had gedaan want het afkitten was niet gelukt. Hij vond van wel en vond eigenlijk dat ik aan het zeuren was.
    Ik heb hem toen gevraagd waarom dan bij de Focus 2008 er andere, grotere rubbers zijn gemonteerd en waarom dit niet bij mijn auto gemonteerd kan/kon worden. Hij vertelde mij dat dit niet wordt voorgeschreven door Ford en dat hij dit NIET zelfstandig kon/wilde uitvoeren. Hij moet hierover in overleg met Ford Nederland. Na nog enig geharrewar en overleg met de monteur worden nu toch de sproeiers met de grotere rubbers van de Focus 2008 besteld en gemonteerd. Ik heb hier zo de balen van. Nu moet hij weer terug (dan de 4de keer in 6 รก 7 weken). En nu maar hopen dat dit dan de laatste keer is.
     
  5. Man-o-man... ik begrijp niet waarom die gasten altijd zo moeilijk moeten doen. In plaats van een stuk service te geven gaan ze zeggen dat je aan het zeiken bent!

    Succes met de afwikkeling!
     
  6. Stomme is dat ik (diesel) heb gevraagd om gemodificeerde sproeiers te monteren. Wisten ze niks van. Opgezocht en hebben ze kosteloos gemonteerd. Dus jouw dealer is een beetje kansloos bezig.... Ik bedoel wat kosten die sproeiers nou. Als ford het niet vergoed doen ze het toch uit een eigen potje, jij hebt je auto in onderhoud dan mogen zij ook wel de hand in eigen boezem steken.

    Doen ze dit niet. Op papier zetten dat het nog lekt en dat jij niet de verantwoording neemt indien het over 5 jaar toch foute boel is en laat hun maar een handtekening onder zetten. Doen ze dit niet, eis dan dat ze het in orde maken.
     
  7. Nieuwe ontwikkeling: Na een goed gesprek gisteren middag met de 1ste monteur en de man van het magazijn zijn de nieuwe ruitensproeiers met een groter rubber besteld. (Er was tot dan toe nog niets aan gedaan)
    Heb nu voor volgende week vrijdag een afspraak om deze te laten monteren.
    Ga daarna evt. nog over tot de aanschaf van de isolatieplaat voor onder de motorkap.
     
  8. Ook de nieuwe ruitensproeiers zijn niet voldoende om het probleem op te lossen. Hou het a.u.b. in de gaten.
     
  9. Vandaag is mijn auto weer naar de garage geweest. De ruitensproeier modificatie is uitgevoerd (sproeier met grotere rubbers). De sproeiers zijn gelijk afgekit. Heb daarna zelf de motor-isolatieplaat gemonteerd. Denk dat het probleem nu wel opgelost is.
     
  10. Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezit van een Focus II uit 2005. Na dit gelezen te hebben, wil ik controleren of mijn auto hier ook last van heeft, aangezien ik een half jaar garantie heb.

    Twee vraagjes:
    1. Hoe kan ik aan de motor zien of hij al 'schade' heeft opgelopen door dit euvel?

    2. Waar moet ik op letten om te controleren of deze rubbers bij mij al zijn geplaatst?

    Voorkomen is natuurlijk beter, dus ik zal ook maar beginnen met de aanschaf van de isolatiemat en de volvo kappen, en kijken of ik daar kringen/natte plekken in ga zien. De kappen zijn voor een 'normale' 1.6 wel geschikt?

    Nog iets anders, scheelt het nou heel veel, de motorkap met of zonder isolatiemat?
     
  11. Trek alle bougiekabels van de bougie af en schuin met een zaklamp in het gat... kijk dan door het andere gat of je iets kunt zien van water, roestige kleur of rotzooi....
     
  12. Ik heb de plaat gemonteerd maar kan nu niet zeggen dat ik de motor minder hoor.
    Voor mij is dat ook niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat als er nog water lekt, dat dit wordt opgevangen door de plaat.
     
  13. ruitensproeiers

    Mijn focus heeft ook water lekkage onder de motorkap.
    Wanneer ik kijk zie ik op de motorafdekplaat een witte kring, opgedroogd water dus.
    Wanneer het heeft geregend is het ook nat net als de slangetjes aan de sproeiers. Om de bekende problemen te voorkomen wil ik de zaak, zoals hier en daar gelezen, afkitten. Hoe krijg ik die sproeiers los en waar moet ik kitten? Het zijn verwarmde sproeiers.
     
  14. @Geekaa, de sproeiers kun je gewoon vanaf de binnenkant met een kleine schoevendraaier uitklikken. Daarna de randjes kitten en dan de sproeier weer terugzetten. Als je het oude type sproeier hebt dan zit er een klein rubbertje onder waardoor je een klein contact vlak hebt. Bij de nieuwe sproeiers zit een groter rubber onder.
     
  15. Ik heb vandaag bij de focus van mij gekeken (2009) zie daar vier punten om een plaats vast te zetten daar moet toch iets voor te krijgen zijn of niet. Is in de model modificatie dit niet meegenomen?

    Groet,

    Laurens
     
  16. Bij mij ook het probleem met lekkende ruitensproeierkopjes. Dit waren de gemodificeerde. Zijn onder garantie vervangen door de facelift kopjes (2009) versie. Lekkage nu voorbij.

    Ben overigens wel benieuwd of die isolatieplaat ook daadwerkelijk het motorgeluid dempt....

    Gr. Arjen
     
  17. Heb de plaat ook gemonteerd maar ik hoor geen verschil.
     
  18. Hmmm dan rijd ik eerst maar even zonder plaat door. Vooralsnog is de motor droog....
     
  19. Ik heb hem ook niet gemonteerd voor geluidsisolatie, maar puur om het water tegen te houden als de sproeiers weer gaan lekken. Ik heb er geen zin in om elke keer als het geregend heeft te gaan kijken of het weer gelekt heeft.
     

Share This Page