Rijstijl, ja ik rij wel door en korte afstanden.
Ik wil in ieder geval weer een 2.0 hierna. Ook al is het ietsje duurder qua belasting, je hebt meer vermogen en hoeft dus minder benzine te verbruiken om hetzelfde te rijden
beetje tegenstrijdig.
Met 2.0 zul je veel meer verbruiken met door trekken
op snelheid zit er geen groot verschil in. je kan echter wel meer gewicht hebben zonder teveel probleem.
je bent beter af met ecoboost.
trekkracht van een diesel onderin. en extra vermogen bovenin zoals een 2.0
Ken dan de thp van peugeot letterlijk van binnen en buiten, tot zelf de aanhaalkoppels van elke bout die het blok heeft uit mijn hoofd (dat is eigenlijk geen heel goei teken)
maar moet zeggen dat is alleen maar 150pk versie en dat rijdt heel lekker. genoeg vermogen in ieder geval en als je wil zuiniger dan de 2.0
wat betreft de verbruik met volle tank dan 835km is zeker mogelijk (zoals post hierboven)
dan moet je wel veel achter de vrachtwagens blijven. lekker op 80 kroezen en je rijdt dan tegen de 1op20 aan. gemiddeld kom je dan al snel onder de 7.1/100km die voor de 2.0 staat
van oostenrijk naar nederland gereden en eigenlijk 130 constant gereden. resultaat was een nette 1op15.1
als ik rustiger had gereden was dat zonder probleem meer geweest.
heenreis was het al 1op14.8
dus verbruik is zeker goed, soms mis je dan wel de trekkracht, daarom zit ik ook langzaam te kijken naar een ecoboost