n een andere thermostaat, anders heb je alleen meer capaciteit. Oke is het zinvol naar ik nu begrijp om voor een grotere radiator inclusief thermostaat te gaan voor een ecoboost met meer vermogen of is dit niet nodig. Groetjes
Een koelere thermostaat is meer iets uit het verleden geloof ik. Zomers een koelere thermostaat dan in de winter of als je in superwarme landen leeft. Bij een modern blok met al zijn emissie eisen e.d. is alles afgestemd op optimale bedrijfstemperatuur. Als je blok en koelsysteem op zich de warmte af kunnen voeren maar je radiator is de bottleneck en je ziet dat je temp. soms oploopt, dan heeft een andere radiator zeker zin. Maar als radiator ruim overbemeten is heeft een grotere weinig zin en zul je om extra koelcapaciteit te creƫren iets anders moeten doen. Vandaar mijn uitspraak. Maar ik zou het bij een EcoBoost niet snel doen. Heb er voor de ST ook naar gekeken, maar het eerst alleen met een grotere radiator geprobeerd. En gelukkig gaat dat goed.
Bedankt, Michel voor de respons. Nou, ik laat het dan maar zo, want ik zie de temperatuur meter nooit oplopen. Ik hoor een fan na een ritje van pakweg 25 km wel enige tijd draaien wanneer de motor al uit is. Groetjes
Was net nog even bij SK in de garage en zag hem nog steeds op de brug staan, triest gezicht wel. Is er al meer bekend Joost?
Yep, redelijk goed nieuws de nieuwe motor is onderweg Wanneer deze bij SK arriveert en hoelang het daarna nog duurt voordat ik mijn witte heilige koe terug heb is nog niet duidelijk, maar er zit schot in
Als je nieuwe motor erin zit kun je gelijk de winterbanden er onder zetten, hij staat/hangt nu nog met zomerbanden Ze zijn trouwens de hele dag al bezig met de winterinspectie bij jouw auto, ze willen alleen nog olie peilen maar ze kunnen de peilstok niet vinden
Nee Ford is een nieuw soort winter inspectie aan het testen, ze hebben mij gevraagd of ik daar aan mee wilde werken en aangezien ik niet de beroerdste ben.....
Joost ff een vraagje, als je nu een nieuwe moter krijgt blijft dan je km teller gewoon op de huidige stand staan of wordt die ook vervangen/geresetted naar 0?
Huidige stand, waarschijnlijk krijgt hij wel een aantekening dat er bij km.stand xx.xxx de motor vervangen is.
ja dat is ook wel weer waar Simon, denk dat die aantekening het meest voor de hand ligt, tnx Martijn.
Alleen wat het 'vervelende' er aan is dat de beurten die de auto moet krijgen niet op de nieuwe motor worden gezet. Dan kijken ze weer naar de leeftijd van de auto. Maar zoiets heeft Joost al een keer meegemaakt met zijn ST. Edit: link naar het gevalletje...