Iodokus Focus 3 Ecoboost 1.6 - 4e Focus

Discussion in 'Mijn Focus' started by Iodokus, May 28, 2011.

  1. :)

    Of wil je het terug in je topic?
     
  2. Nee, nee, nee, het is goed zo :mrgreen:
     
  3. En een andere thermostaat, anders heb je alleen meer capaciteit. :)
     
  4. n een andere thermostaat, anders heb je alleen meer capaciteit.

    Oke is het zinvol naar ik nu begrijp om voor een grotere radiator inclusief thermostaat te gaan voor een ecoboost met meer vermogen of is dit niet nodig.

    Groetjes
     
  5. Een koelere thermostaat is meer iets uit het verleden geloof ik. Zomers een koelere thermostaat dan in de winter of als je in superwarme landen leeft. Bij een modern blok met al zijn emissie eisen e.d. is alles afgestemd op optimale bedrijfstemperatuur.

    Als je blok en koelsysteem op zich de warmte af kunnen voeren maar je radiator is de bottleneck en je ziet dat je temp. soms oploopt, dan heeft een andere radiator zeker zin. Maar als radiator ruim overbemeten is heeft een grotere weinig zin en zul je om extra koelcapaciteit te creƫren iets anders moeten doen. Vandaar mijn uitspraak. Maar ik zou het bij een EcoBoost niet snel doen.

    Heb er voor de ST ook naar gekeken, maar het eerst alleen met een grotere radiator geprobeerd. En gelukkig gaat dat goed.
     
  6. #1207 Kaz, Nov 12, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 12, 2012
    Dubbel-post verwijderd
     
  7. Bedankt, Michel voor de respons.
    Nou, ik laat het dan maar zo, want ik zie de temperatuur meter nooit oplopen.
    Ik hoor een fan na een ritje van pakweg 25 km wel enige tijd draaien wanneer de motor al uit is.

    Groetjes
     
  8. Was net nog even bij SK in de garage en zag hem nog steeds op de brug staan, triest gezicht wel. Is er al meer bekend Joost?
     
  9. Yep, redelijk goed nieuws de nieuwe motor is onderweg :cheer:
    Wanneer deze bij SK arriveert en hoelang het daarna nog duurt voordat ik mijn witte heilige koe terug heb is nog niet duidelijk, maar er zit schot in ;)
     
  10. #1211 Kees37, Nov 17, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2012
    Als je nieuwe motor erin zit kun je gelijk de winterbanden er onder zetten, hij staat/hangt nu nog met zomerbanden


    Ze zijn trouwens de hele dag al bezig met de winterinspectie bij jouw auto, ze willen alleen nog olie peilen maar ze kunnen de peilstok niet vinden ;);)
     
  11. :schater::schater::schater::schater::schater:
     
  12. :schater: :schater:

    Nee Ford is een nieuw soort winter inspectie aan het testen, ze hebben mij gevraagd of ik daar aan mee wilde werken en aangezien ik niet de beroerdste ben.....
     

  13. Kijk dat zijn de betere berichten Joost, straks weer lekker sturen in je :focus3: :thumbs:
     
  14. Joost ff een vraagje, als je nu een nieuwe moter krijgt blijft dan je km teller gewoon op de huidige stand staan of wordt die ook vervangen/geresetted naar 0?
     
  15. Huidige stand, waarschijnlijk krijgt hij wel een aantekening dat er bij km.stand xx.xxx de motor vervangen is.
     
  16. Lijkt me idd ook, de rest van de auto, versnellingsbak ed hebben wel die ruim 40k gedraaid
     
  17. ja dat is ook wel weer waar Simon, denk dat die aantekening het meest voor de hand ligt, tnx Martijn.
     
  18. Klopt, volgens mij is het zelfs strafbaar een kilometerstand terug te zetten.
     
  19. #1220 dimelot, Nov 17, 2012
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2012
    Alleen wat het 'vervelende' er aan is dat de beurten die de auto moet krijgen niet op de nieuwe motor worden gezet. Dan kijken ze weer naar de leeftijd van de auto. Maar zoiets heeft Joost al een keer meegemaakt met zijn ST.

    Edit: link naar het gevalletje...
     

Share This Page