1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk Inhouden vermogen. UPDATE

Discussie in 'Performance' gestart door Roland, 13 jun 2013.

  1. #1 Roland, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2013
    Hallo Focusrijders,

    Ik heb ook al een poosje het probleem dat bij een koude motor de auto in de 1e, 2e en derde versnelling inhoudt tussen de 1950-2200 rpm.
    Ik wil nu wel graag weten wat het is... Daarom mijn vraag:

    Is er iemand die een module heeft om tijdens het rijden alle motor info uit te lezen. Wellicht dat we samen een afwijkende meting kunnen opsporen rond dit toerental.

    Groet,
    Roland
     
  2. Ik wel.. heb een obd uitleesapparaat met software? Smilde is niet zo ver weg
     
  3. Heb je zin en tijd om binnenkort een en ander te testen?
     
  4. Pm me maar even voor afspraak ;)
     
  5. Inmiddels bij Emile langs geweest. Heeft jammer genoeg mijn computer niet kunnen uitlezen. Wel hebben we het een en ander even getest en heeft hij me wat tips gegeven.

    Wat hebben we/ik inmiddels gedaan:
    -EGR schoongemaakt. --> Turbo effect merk je nu ook weer rond 1750 RPM
    -Gekeken of het zin heeft om de EGR af te sluiten. --> inmiddels weer open gezet... geen effect gemerkt.
    -gekeken of de schoepen van de turbo nog goed "open/dicht" gaan. --> Werkt goed.
    -Alle vacuĆ¼mslangen gecontroleerd. --> allemaal goed.
    -Turbo vacuĆ¼mklep gecontroleerd. --> werkt goed.

    IS er iemand die misschien nog een optie weet?
     
  6. Turboslangen gecontroleerd op lekkage? Intercooler kan eventueel ook lek zijn.
     
  7. Kan misschien het brandstoffilter ook nog zijn...?
     
  8. #8 Roland, 15 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2013
    Ik verwacht brandstof filter niet. Aangezien die er nog niet zo lang in zit. Wel begin ik het idee te krijgen dat het iets te maken kan hebben met de gaspedaalsensor. Ik krijg namelijk steeds meer het idee dat wanneer het pedaal niet ver is ingetrapt het gehaper er wel is. Wanneer je 'm dieper wegtrapt gebeurd dit gehaper, naar mijn mening, minder/niet.

    Turboslangen nog niet gecontroleerd.
    Intercooler heb ik los gehad. Slangen zijn goed. Wel zit hier wat olie in maar voor zover ik weet is dat normaal.
     
  9. Wat is je kilometerstand?
     
  10. 293.000km
     
  11. #11 rfknol, 15 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2013
    Ik herken een paar symptomen namelijk. Waaronder die van het gaspedaal en (spontaan) inhouden.
    Vorig jaar heb ik mijn verstuivers laten vervangen omdat hij 's morgens niet zo lekker meer liep, hikte op het moment dat ik weinig gas gaf en hij vermogen miste. Nu had de laatste ook te maken met een aanlopende rem.
    Gezien je kilometerstand zou daar de oorzaak ook kunnen liggen. Het is te hopen voor je van niet, erg goedkoop zijn ze niet.

    Edit: Dit kun je eventueel laten nakijken door rijdend uit te lezen en dan de correctiewaarden te controleren. Bij mij vielen ze "nog binnen de grenzen" maar vervangen heeft een hoop goed gemaakt.
     
  12. ik heb de retour van de verstuivers al wel gecheckt en dat is allemaal wel goed.
    Kan dan alsnog de inspuiting fout zitten?
     
  13. Het kan zijn dat de verstuiver niet helemaal lekker meer verstuift door slijtage. Is gezien de kilometerstand niet erg raar.
     
  14. Wordt nu helemaal niet goed van de auto... Heb 2 dagen niet gereden. Pak de auto vanavond weer om naar me werk te rijden... begint de auto echt vreselijk in te houden. Zo erg heb ik t nog niet mee gemaakt... Krijg het idee dat ik op een paard zit die niet wil dat ik erop zit... (niet dat ik paardrij) maar hij bokt nogal!

    Vandaag ook de airco aangehad uiteraard. Deze is net 3-4 week terug bijgevuld. Maar nou krijg ik het idee dat tijdens het inhouden van de auto de airco kouder begint te blazen. Dus ik dacht misschien kan het inhouden te maken hebben met de airco pomp oid. Dus airco uitgezet... De auto bleef nog steeds inhouden.

    Viel me op dat aan de bestuurders kant van de lucht minder koud is dan aan passagiers kant
     
  15. Hoeveel verbruikt hij?
     
  16. Sorry voor de late reactie.
    Op dit moment gebruikt de auto ongeveer 6.4 op 100 km.

    Denk dat ik het probleem inmiddels wel gevonden heb. Krijg namelijk het idee dat op het moment dat ik de airco aan heb ik het gehaper vooral voel. Dit vooral rond de 2000rpm.
    Op het moment dat de auto dan even inhoud wordt de lucht ineens wat kouder die de airco blaast.
    Als de auto niet inhoud... krijg ik ook geen koude lucht (nogmaals de airco is net bijgevuld).

    Krijg dus het idee dat het te maken heeft met de airco pomp?

    Of zit ik helemaal verkeerd?
     
  17. Inmiddels heb ik de condenser van de airco vervangen. Het inhouden bleek niet bij het aircosysteem vandaan te komen. Vervolgens toch maar het brandstoffilter vervangen. Het leek in eerste instantie wat beter te zijn maar het probleem blijft. Het vreemde is wel dat de range wanneer hij inhoud nu wat verplaatst is naar een lager toerental.

    Iemand wellicht nog ideeen?
     
  18. Vanmiddag/vanavond druk?
     
  19. #19 Roland, 9 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2013
    Nou het probleem is eindelijk opgelost. Wat blijkt nou. Er was een koppelstukje stuk van de vacuumslang naar de vacuumregelkleppen.
    Dat is normaal gesproken een koppelstukje die op blauwe rondje is gekoppeld en dan met een hoekje naar koppeling bij rode rondje gaat. Nou hebben we dat vervangen voor een ander slangetje zodat dat allemaal beter afsluit dan het origineel.

    [​IMG]

    Het probleem is dus nu opgelost.
    Bedankt iedereen voor het meedenken!
     
  20. Zo'n klein slangetje, zulke problemen... Mooi dat het opgelost is:thumbs:
     

Deel Deze Pagina