1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

inhouden motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door hans grooters, 14 mrt 2014.

  1. Hallo,

    Mijn focus uit 2002 heeft een lastig te achterhalen storing.
    Zo heel af en tot houdt de motor heel even in. Op dat moment zie je heel even daarvoor het benzineverbruik op het display iets in elkaar zakken maar dit is maar heel even. Het inhouden gebeurt bij alle snelheden en ik merk het vooral als ik bijv. rustig 80 km per uur rijdt maar ook op de autobaan bij bijv, 120 km per uur.
    Soms is het een aantal keren achter elkaar maar het kan ook zo maar zijn dat ik een hele week niets merk. Een aantal keren dat ik grote afstanden heb afgelegd kwam het bijv. om de paar km voor. Bij het optrekken of vol gas geven merk je niets. Ook stationair draait de motor prima. De km. teller valt niet weg of. De bobine is reeds vervangen. Een monteur van ford dealer neemt de auto een aantal dagen in gebruik in de hoop het probleem te achterhalen. De tankdop heb ik al los gehad. Verder is de auto altijd prima onderhouden.
    Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

    Hans Grooters
     
  2. Aangezien je het over een bobine hebt zal het een benzine motor zijn, maar welke? ;)
     
  3. Het is een focus 1.6I-16V, zo heel veel verstand heb ik er helaas niet van.
    Ben toch heel benieuwd naar reacties
     
  4. Nog even ter aanvulling.
    Uitlezen op de comprutser geeft geen storing. Dit hebben ze al meerdere keren gedaan, overigens zonder kosten.
    Verder is de storing er al een tijdje en het wordt niet erger. Als is zo lees over dit soort problemen heeft het alleen zin om iets te vervangen als je bijna zeker weet wat het probleem is anders blijf je aan de gang. En nog even voor alle duidelijkheid. Het is geen stotteren of stoten wat de doet. De motor houdt gewoon heel even iets in. Hetzelfde gevoel als je heel even rustig op de rem trapt.
    Groetjes Hans
     
  5. als ik het zo lees, dan ging mijn 1e gedachte naar de brandstofpomp die heel
    af en toe te weinig opbrengt....maar dat is een pure gok;)
     
  6. Hoe is de staat van je accu? Heb je grote verbruikers aan staan? Op welke stand heb je je ventilator staan? Op de voorruit staat namelijk je airco ook aan, zonder dat het lampje brandt. Als de airco aan staat en het systeem heeft te weinig druk schakelt de airco veel in, wat je dus merkt in je aandrijflijn.

    Een brandstof pomp lijkt me sterk.
     
  7. Ik zat zelf ook al te denken aan de brandstofpomp alleen weet je het niet zeker en bij vervanging ben je weer 200 euro lichter zonder garantie dat het over is.
    Het verhaal over de grote verbruikers snap ik niet helemaal. Komt het er op neer dat als ik alle verbruikers aan heb dit het inhouden van de motor kan veroorzaken. Wat versta je onder "het systeem heeft te weinig druk". Bedoel je druk van de brandstofpomp. Nogmaals, een beetje verstand heb ik er wel van maar bij vaktaal haak ik af!!
    Als jullie nog meer kunnen aangeven graag, kan ik dat de monteur meegeven. Hij staat zeker op en voor suggesties.
     
  8. Als het aircosysteem een te lage druk heeft slaat die vaak aan en uit. Dit kun je merken in het vermogen.
    Verder zijn er meer 1.6'jes die problemen hebben gehad met de brandstofpomp. Niet dat elke 1.6 dat doet, maar het komt vaker voor.
     
  9. okee, dit zal ik meegeven aan de monteur. Aandacht voor het aircosysteem en de brandstofpomp, bedankt. Wie weet vinden ze wat, zou mooi zijn want van dat gespook in je auto wordt je niet vrolijk van. Sterker nog, tijdens het rijden denk je nog maar aan een ding, wanneer begint het weer..........
     
  10. Als het begint zet de blower dan gedeeltelijk van de ruit af en zorg dat de airco uit staat. Verhelpt dit het probleem, dan kan je vrij zeker de goede conclusie trekken;).
     
  11. Vanmorgen een stukje gereden met alle verbruikers aan. Het probleem deed zich niet voor, alles okee. Eerst de auto loeiwarm laten worden daarna de airco aan, alles rustig. Wie nog suggesties heeft laat het horen. Vanavond breng ik de auto naar de monteur zodat hij morgen naar zijn werk kan rijden. Hoe meer ik hem mee kan geven hoe beter.
    Groetjes aan allen en bedankt voor jullie suggesties.
     
  12. Net de focus afgeleverd. De monteur denkt aan een defect in de software en wil kijken of het bij deze focus nog mogelijk is om nieuwe software in te laden. Misschien een defect in de elektronica kan ook nog.
    Ben benieuwd.
     
  13. vandaag de auto weer opgehaald. Niets kunnen vinden. Wel is er een nieuwe snelheidssensor ingekomen en is er een en ander schoon gemaakt. We zullen zien.
     
  14. Ik heb een soort gelijk euvel gehad bij mijn Focus 1 1.8. Af en toe wegvallen van vermogen, maar niet altijd. Oorzaak: gaskleppositiesensor
     
  15. Garage heeft vorige week de snelheidssenor vervangen en injectiereinger gebruikt.
    Vandaag een eind gereden. Leek goed te gaan maar na 100 km was het raak en inhouden en stoten bleef door gaan. Op de terugweg ging het storingslampje branden. Dit voor eerst en gelukkig maar. Ben nu echt benieuwd wat het nu is. Waarschijnlijk is de storing buiten zijn marges getreden en ging het lampje branden
    Groet
     
  16. Ojaa, ik denk zelf aan de brandstof pomp.
     
  17. Nogmaals; kijk eerst naar de gaskleppositiesensor. Dit geeft dezelfde symptomen als jij omschrijft en véél goedkoper om te vervangen dan een brandstofpomp.
     
  18. hoi hoi,
    Afgelopen weekend weer problemen gehad maar gelukkig werd er voor het eerst een storing aangegeven: gasklephuis storing. Garage heeft voor 45 euro alles schoongemaakt, nu maar afwachten. De afgelopen week geen problemen meer gehad maar dat is geen garantie.
    We zullen zien. Gelukkig geen brandstofpomp!!
     
  19. Ik zeg (voor de 3e keer); gaskleppositiesensor!
     
  20. Je meent het:baeh:
     

Deel Deze Pagina