2.5i 20V 225pk Inhouden en turbodruk

Discussie in 'Performance' gestart door markwittens, 15 jun 2013.

  1. Ik heb sinds een week m'n focus gechipped met Bluefin en dat beviel op zich prima maar nu haalt ie sinds een een dag het vermogen niet meer dat hij eerder haalde. Het lijkt alsof de turbodruk niet meer zo ver oploopt als eerst (komt tot max het laatste streepje, dus het streepje vóór het 1.2 bar streepje ;)) en soms blijft ie zelfs al op de helft hangen. Ik heb ook een paar keer gehad dat op het moment dat ik gas terug nam het vermogen er opeens wel uit kwam en de turbodruk wel door leek te schieten naar boven.

    Klinkt dit voor iemand bekend en kan ik alvast weer wat euro's reserveren voor het eerstvolgende garagebezoek? :nocheer:
     
  2. Zou je boost solenoid kunnen zijn die kapot is. Heb het probleem zelf nooit gehad maar komt vaker voor, lees ik.

    Google ff op "focus st boost solenoid" en kijk bij video's of het lijkt op wat jij hebt. YouTube staat er vol mee ;)

    Als het de boost solenoid is, vallen de kosten wel mee, zo'n 50 euro voor een originele en ongeveer het dubbele voor een betere IPD- of Elevate-versie.
     
  3. Het lijkt er in elk geval wel veel op, aan de kosten te zien hoop ik dat dit het inderdaad is. Zijn er behalve de levensduur nog andere voordelen aan een niet-originele versie?
     
  4. Wat ook kan zijn dat je ergens een lek hebt tussen de turbo en je inlaatgedeelte, dat was bij mij het geval toen ik de turbodruk niet kon halen.
    Bij mij bleek de intercooler lek te zijn. Check ook de slangen, ook die kunnen scheuren namelijk.
     
  5. Wat voor brandstof tank je?
     
  6. Een lekke intercooler lijkt me wel een duur grapje?

    Ik tank meestal V-Power maar soms ook Excellium of 98, net wat ze hebben ;) Maar ik kan me niet voorstellen dat de turbo daardoor z'n druk niet haalt/houdt?
     
  7. Nee dat moet inderdaad goed zijn.
     

Deel Deze Pagina