1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Inhouden bij optrekken

Discussie in 'Performance' gestart door Smattinello, 27 nov 2010.

  1. Als ik met mijn focus optrek, zowel bij rustig en bij volgas, heb ik het idee dat ie niet lineair versnelt, maar met horten en stoten. Niet heel erg, maar je voelt het wel. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
     
  2. Neem aan dat je een benzine heb, zou even je kabels van je onsteking nakijken en eventueel ook de bougies
     
  3. een k&n inleg luchtfilter heeft bij mij geholpen ik merk dat hij nu vlotter en geleidelijker optrekt dan voorheen,
     
  4. Begin bij de basis:
    luchtfilter / bougies / gasklephuis schoon / bobines
     
  5. Ik heb hetzelfde probleem, alleen merk ik het echt pas goed op de snelweg wanneer ik optrek door de 110 km/h heen, en bij alles daarboven. Het lijkt net alsof het vermogen van de motor niet constant is of overgebracht wordt, maar het koppel steeds even licht wegvalt. Het maakt niet uit of ik in zn 4 of 5 optrek, het gebeurt bij dezelfde snelheid. Het lijkt ook alsof ie bij hoge snelheden vermogen mist. Vroeger haalde ik met plankgas 180-190, nu blijft ie hangen op 170. Maar ook bij lagere snelheden (bijv. 50 km/h) heb ik het idee dat de auto wat onrustiger reageert op gas, en ook met name op het loslaten van het gas.

    Ben er vorige week mee naar de dealer geweest, daar dachten ze in eerste instantie aan brandstoffilter of bougies. Aangezien ie deze week een 60.000 beurt krijgt en die daarbij toch vervangen worden willen ze graag dat ik dat eerst even afwacht.

    Wordt ik nu aan het lijntje gehouden of kan het daadwerkelijk aan die dingen liggen. Ik heb garantie tot 60.000, dus als het iets substantieels is wil ik wel dat het nog onder garantie gerepareerd wordt..
     
  6. Probeer ervoor te zorgen dat als het probleem zich na de beurt nog voordoet het onder de garantie opgelost wordt. Zwart op wit laten zetten of met een getuige erheen. Je hebt het binnen de garantieperiode opgemerkt dus zou het toch verholpen moeten worden.
     
  7. Zorgen dat het op de werkopdracht (papier voor de monteur waar de autogegevens en wat hij aan de auto moet doen ) geschreven word voordat je deze ondertekend, dan staat het op papier en kunnen ze niks maken!! Dit moet officieel bij elke :ford: dealer gedaan worden als de auto in de garantie periode zit namelijk!
     
  8. Ik heb hetzelfde probleem. Bij het optrekken in de 1e, 2e en 3e versnelling houdt de motor in (schokt en stottert), zeker onder de 2000 toeren. Het gekke is alleen dat het niet gebeurt bij een koude motor. Iemand een idee wat dit is?
     
  9. Klinkt meer als een software update nodig, lijkt dan te arm te staan, bij koud
    staat de "choke" erop en loopt rijker....weg probleem, dus te arm,
    een definitieve en goede oplossing zou dan chippen zijn, dan word hij veel
    beter afgesteld, wel is het handig om dan wel de boel goed voorbereid te hebbne,
    denk dan aan bv een sport-inleg-filter;)
     
  10. Vandaag m'n Focus naar de garage gebracht voor onderzoek naar de oorzaak het probleem. Bij het uitlezen van het geheugen van het motormanagment zijn geen foutcodes gevonden. Bij de viergasmeting bleek:
    HC: 600 ppm = te hoog
    O2: 7 = te hoog
    CO2: 12% = te laag
    CO: 0,1 % = OK/laag

    Bij de scope meeting is geconstateerd dat de ontsteking op cylinder 4 te zwak is.

    Conclusie: de bobine functioneert niet goed meer.

    De bobine is vervangen en het probleem lijkt verholpen. Ik heb echter nog niet veel gereden, dus even afwachten nog.......
     
  11. Mooi dat het opgelost is (althans zo lijkt het in eerste instantie).
    Prijzige reparatie?
     
  12. In totaal € 201,61 waarvan € 142 voor de bobine (Facet 9.6432)
     
  13. Kijk, dat is nog eens een goed voorbeeld van "meten is weten":mrgreen:

    Mooi dat het hiermee (als het goed is) verholpen is, de tijd zal het leren;)
     

Deel Deze Pagina