Gisteren maar weer eens de Xenon verlichting geplaatst in de Focus. Aangezien ik deze vorige week heb gekocht en xenon toch wel erg fijn vind. Eerst maar eens de gril losgemaakt doormiddel van 4 schroeven verwijderen. Daarna het onderste deel losgehaald waar het logo aan vast zit. Deze zit vast met 1 schroef aan beide uiteinde. Sorry helaas geen foto van. Dan onder de auto voor elke koplamp nog een schroef loshalen. Deze schroef zit van buiten naar binnen vast en is ook de enige die je zo ziet zitten, wederom liet de camera mij in de steek en heb hier ook geen foto van. Dan bovenop bij de koplamp nog 2 schroeven losgehaald Nu kan je de koplampunit verwijderen. Kapje losgehaald en achterin een gat geboord van ongeveer 22mm. Lamp in de fitting doen Hierna het ballast kastje weg werken. Aan de passagierskant kon ik hem mooier weg werken dan aan de bestuurders kant. Hier de passagierskant vastgezet met tyraps en hier de bestuurders kant ook vastgezet met tyraps. Lampunit weer terug plaatsen en de gril weer bevestigen. Hierna ben ik ff naar de automat gereden waar ze de lampen goed hebben versteld zodat ik tegenliggers niet irriteer.
Mooi hoor, alleen om de grille los te halen hoef je dat kapje van de eerste foto niet weg te halen hoor.
Echt nodig is het niet maar het is wel prettiger werken om bij de bouten van de grill te komen is mijn ervaring. @Dennie, heb je die 22 mm gaten nog gedicht?
[mod]Aangezien deze how to in exterieur staat heb ik dit topic verplaatst naar Focus I, immers hier horen de handleidingen/how-to's te staan..... [/mod]
Je kan je balasten ook aan de onderste bout van je koplamp hangen. Dan hangen ze uit het zicht. Of eentje in je accubak leggen...
@yes-n: en toen heb ik de kabels erdoor heen gedaan die naar de ballasten gaan en de afdekring die om de draden heen zitten hier in gedaan zodat er geen vocht bij kan komen. @mike: hoeft niet per se maar zelf vond ik het wel fijner werken en je kan er dan een stuk makkelijker bij de bouten zoals jason101 ook al zei. @jason101: die gaten hoefde ik niet dicht te maken aangezien er een afdichtring om de draden heen zat die ik er in kon stoppen. Hierbij gelijk ff een foto in het donker met xenon verlichting
Yep 8000k deze had ik in mijn vorige auto ook. Witlicht met een heel klein beetje blauw er door heen. Niet storend iig.
Zoals het op de foto eruit ziet is het niet wit met een beetje blauw. Is eerder Blauw met een beetje wit. Kan aan mij liggen hoor!!!
6000K is al een beetje blauw, 8000K is dat zeker, niet dat het niet mooi is, maar het moet je smaak zijn. Je plaatsgenoot Boevertje (Bart) zweert bijvoorbeeld bij 5000K
Hier nog 1 Maar net wat je zegt, smaken verschillen en als ts er blij mee is, is dat het enige wat telt
Heren, graag ontopic, dit topic is een how-to over het inbouwen van xenon, niet om die eeuwig duurdende discussie te voeren over de kleur
Dennie, mooie how to als je een keer 5000k wil zien doe je maar is een PM, dan kunnen we wel wat regelen kijken of ik jou ook nog op de 5000k krijg ik zweer ondertussen bij Xenon en 5000k vind ik mooi maar ieder zijn mening daarin P.S. woon je in stadshagen? bij de Belvederelaan? Gr Bart
het lijkt misschien blauw maar als je het zo in het echt ziet is het meer wit met een beetje blauw, maar ja smaken verschillen . En woon redelijke dichtbij de Belvederelaan maar meer naar de rotonde toe van westeholte