Goedemiddag allen, Langs de zijlijn ben ik dit forum altijd blijven volgen, ik bleef het idee houden uiteindelijk wel weer in een Focus (of misschien in een Mondeo) terecht te komen. Zou ook nog steeds kunnen maar voorlopig nog niet. Laatste bericht die ik hier had gedeeld was dat ik medio 2016 in een splinternieuwe Astra ST 150pk terecht was gekomen. Leenauto van de zaak. Na een paar jaar werd de zaak overgenomen en heb ik besloten afscheid te nemen en dus ook van de leenauto. Ik ben eind 2018 voor mij zelf begonnen en we merkten al snel dat één auto niet voldoende was. Dus als nieuwbakken zzp-er ging ik met mijn eerste beetje omzet op zak op zoek naar een youngtimer. Per ongeluk liep ik tegen deze Audi A6 aan. Was nog nooit op mijn radar voorbij gekomen, maar zag er op het eerste oog nog ok uit en de V6 klonk best leuk. De 170pk zat er denk al een tijdje niet meer in. Uiteindelijk bleek deze meer olie dan benzine te verbruiken en er begon een verbrandde olielucht het interieur in te komen. Hierin investeren verder was niet de moeite waard. Op zoek dus naar een vervanger, wederom youngtimer, liefst station met een betrouwbare automaat en een beetje trekvermogen voor de grotere caravan die we aan het zoeken waren... De Mondeo automaat uit die periode werd mij afgeraden en na een lange zoektocht kwam ik uiteindelijk op het spoor van mijn eerste V70 II, een 2.4t 5-pitter, 7-zits. Deze zo'n twee jaar gereden. Op een irritante waterlekkage na een zeer fijne auto en de vijf-pitter was een genot. Uiteindelijk wees de garagist mij op een Franse V70 III, iets nieuwer, moderner, frisser en iets leuks onder de motorkap wat ik misschien wel zou kunnen waarderen. Deze was nog niet gereed dus ik mocht tijdelijk een droge auto uit de voorraad overnemen. Bedoeling was een maand of twee, werd door onderdelen schaarste en personeelstekorten ruim zes maanden. Na lang wachten in augustus mijn huidige beest opgehaald: Een heerlijke zes in lijn. Ook maar even begonnen met beetje modden, hierbij de achterlicht upgrade toegepast: En kon het niet laten om afgelopen week toch nog even langs de dealer te gaan voor een Polestar kuurtje. Zou nu rond 315 pk / 480nm moeten zitten. Uiteraard zit ik momenteel elke rit met een flinke grijns achter het stuur. Zo... zijn jullie weer op de hoogte. Hoe is het met jullie?
Zo dat is geen verkeerde auto hoor. Ruim en als het goed is behoorlijk betrouwbaar. Nog meer plannen er mee?
Dikke Vulva!! En de heerlijke 3.2 v6 onder de kap. Niet te veel rijden, anders wordt het duur, maar wat een fijn ding. Welkom terug! Met mij gaat het prima, je zag het al in m'n topic over de oude Beiers.
Niks mis met een V70! 3 gehad als youngtimer, de laatste een 1999 diesel, die tot 680.000 km gereden....
Goedemorgen Koos, hier ligt geen heerlijke v6 onder de kap... Het is de 3.0 turbo, zes in lijn, beter bekend als de T6 Ik negeer dan ook je goedbedoelde advies met heel veel plezier, rijden met dat ding!
Ah, nog beter!! Gaaf, die motor! Vroeg me al af hoe een dealerkuurtje zoveel race-ezeltjes op de been kon brengen. En zeker rijden met dat ding, daar issie voor. Ik rij ongeveer 60, 65k per jaar, dan is een dieseltje nog wel fijn hoor. Daar doelde ik meer op. Dus die Volvo is zeker geen opritbeest, maar een stijgerend rendier op de weg!
Een 3.2 heeft standaard rond de 235pk geloof ik. Mist een turbo, dus is inderdaad lastig naar 315pk te kietelen zonder bijzondere aanpassingen. Toen ik begon aan het Volvo youngtimer verhaal was ik ook zoekende naar een diesel, was erg geïnteresseerd in de D5. Nadeel is dat deze geweerd worden uit stadscentra als Arnhem en de diverse umweltzones over de grens. Voor mijn bedrijf moet ik juist soms op dat soort plekken zijn... dus toch maar benzine ondanks dat ik zo'n 30.000/35.000 per jaar rijdt. Het hogere verbruik verdwijnt deels in mijn boekhouding en deels zie ik het als bekostiging van een uit de hand gelopen hobby.
kijk nu, een mede lot-genoot! toevallig ook actief op volvov70forum? ikzelf heb 2 V70n's gereden, 1 van 2005 op gas (mis deze auto nog steeds) deze heb ik met 5 ton op de klok helaas moeten slopen (achteraf had ik er een ander blok in moeten leggen) daarna een XC70 uit 2007 met een heerlijke 185PK sterke D5 in het vooronder. helaas bleek vrij snel dat die heerlijke D5 niet meer zo heerlijk was en een klein vermogen moest hebben om weer gezond te worden. daarom 3kwart jaar later de auto heel snel weg gedaan en een XC60 D4 AWD aangeschaft, zelfde D5 alleen dan een stukje schoner (euro 5) en een Bi-Turbo eraan gekoppeld. heerlijke en super fijne auto, al mis ik dan toch de charme van die eerste V70 (zal wel aan mij liggen) Jou V70 is onderhuids inderdaad flink Mondeo, is absoluut niet slecht het onderstel van de Mondeo is heel fijn. gelukkig is het belangrijkste wel van Volvo, de Motor, Automaat. en aandrijving. die T6 is automatisch ook AWD bij mijn weten. heb deze auto ook mogen rijden (was van mijn vader) en dit is echt een heerlijke auto om mee te rijden. ze lust een slokje, maar dat geeft heel veel plezier ervoor terug! heb het volgens mij al eens in het verleden tegen je gezegd, maar mocht je hem moeten uitlezen ik heb de volledige set Volvo tools ter beschikking om dit te doen. veel plezier van dit beest!
Dankjewel. Qua plannen niet zo heel veel meer: Set velgen/banden voor de winter - Check Parrot - Check Brodithouder - Check Rubberen OEM Volvo voetmatten (zit veel in het bos) - Check Rubbermat kofferbak - Check Travall bagage/afscheidingsrek - Check Polestar tuning - Check Ik hoef niet zo'n enorme taartschep op de achterklep... Ik ben wel aan het kijken of ik mijn remklauwen nog kan laten oppoetsen/verven. Langs de gehele rechterzijde zit sinds kort een kras. Ik wil nog even op zoek gaan naar een detailer om te kijken of dit er nog uit te poetsen valt. Daarnaast wil ik nog op zoek gaan of er nog een upgrade bestaat voor de parkeercamera, beeld is momenteel vaak onbruikbaar. De lagers van de ventilator van de airco lijken op zijn einde, deze wil ik nog laten vervangen. Op basis van garantie nog de stoelventilatie van de passagier laten repareren. Verder ben ik van plan er veel van te genieten.
Ja, de V70n is ook een heerlijk rijdende auto. XC60's vind ik ook erg mooi, maar komen nu pas langzamerhand in het youngtimer bereik. Wel schijnt het verbruik van zo één met een T6 om te huilen te zijn, rij nu al 1 op 8/9... En ja mijn T6 is AWD, gevoelsmatig een heel andere auto dan de V70n. Bedankt voor het aanbod, kan het mij zo niet herinneren, maar altijd fijn om te weten. Nog altijd omgeving Zuid-Limburg?
mooie Volvo Steven, welkom terug zelf deze gereden als taxi met de D5 en dat was echt heerlijk, beter dan de E-klasse en SuperB die we hadden. die taartschep valt echt wel mee hoor en maakt de achterkant net ff wat meer 'af' goed om te lezen dat je bedrijf goed loopt, wat voor een bedrijf heb je?
waarom gekozen voor een parrot? je hebt via Doeke Dobma (op FB, ik heb er ook nog 1 liggen overigens) hele mooie bluetooth module's met Carkit die intergreren in de originele systemen, werken super goed en je hebt geen extra rompslomp op je dashboard...
een T6 in een XC60 wil ik inderdaad niet weten wat het verbruik is, gelukkig rij ik diesel (en dat is al gem 1 op 13) Woon nog altijd in Zuid-limburg maar ben ook veel on-route richting het midden van het land.
Tja, ik had er een in mijn Focus die beviel erg goed. Zelf één in kunnen bouwen in de V70n, beviel wederom heel goed. En mijn garage bereid gevonden deze over te zetten in eerst de voorloopauto en vervolgens de huidige. Ik bel veel in de auto en ik krijg terug dat ik goed verstaanbaar ben en vaak niet door hebben dat ik onderweg ben. Dat is met de Grom in de Toyota van mijn vrouw echt een stuk minder. Van Doeke had ik nog nooit gehoord, aangezien de Parrot overgezet kon worden heb ik ook verder niet rondgekeken. Heeft zijn set ook een goede microfoon? Mocht het eens stuk gaan is het wellicht een optie. Parrot zit nu op een Brodithouder dus kan alles ook zo weer schadevrij ongedaan maken.