1.6i 16V 100pk Ik mis een 6 op mijn pook

Discussie in 'Performance' gestart door Focus in Style, 11 jun 2014.

  1. Gerard,

    vanmorgen even opgelet in de 6 draait de 1.0 125PK 2000 toeren,
    ook dan is acceleren zonder terug schakelen nog zeer goed te doen het gaat wat minder vlot maar terug naar de 5 hoeft zeker niet.
    in de 5 draait die bij 100 km per uur 2500 toeren en 120 km per uur 2900 toeren.
     
  2. IK had ergens begrepen dat de motorblokken van de 2.0 Zetec hetzelfde waren als de ST170 qua basis, alleen aangepast voor o.a. de VCT.

    Wat betekent dat theoretisch de 6 bak getrag zou moeten passen op andere blokken :kwijl:

    Anywayz, was gewoon een vraag of iemand ermee bekend is/was dat iemand anders al geprobeerd heeft een 6 bak op de oude diesels van Ford te zetten :cool:
     
  3. beter dus :thumbs:
    bij ons op de zaak hadden we een toyata avensis 2.0D en die deed echt helemaal niets als je 100 in z'n 6 reed, zelfs als je het gaspedaal tot de bodem trapte :niocheer:
     

  4. Haha Klopt,

    maar zeg eerlijk 100 in de 6 is ook tegen je gevoel in.
    teminste bij mij wel.
     
  5. ja idd.
    rij nu een 6 traps automaat (D5) en die schakelt pas naar z'n 6 bij 180 :grote ogen:
    moet je wel plankgas gaan hé :schater:
     
  6. haha:dance:

    verbruik ook ten dode opeschreven haha.
     
  7. Misschien wel leuk om te melden, we rijden een Focus 3 1,0l 125pk, en in de limit/cruise control stand is het heel goed te doen om 50 in de 6 te rijden als je niet hoeft te accelereren. De toeren liggen dan iets onder de 1000, met een verbruik van rond de 3,5l/100km. Dat rijdt erg rustig :).
     
  8. 50 in de 6? Dat is synoniem voor hoe sloop ik mijn blok het snelste. Niet bepaald goed voor je onderblok maar ieder zijn ding.
    Daarbij gok ik dat het in de 4 beter loopt en wellicht nog zuiniger is ook.
     
  9. dan loopt die gewoon stationair, kan toch niet goed zijn voor de aandrijving?
    en als je wilt versnellen? terug naar z'n 2 of 3?
     
  10. Lijkt mij ook totaal niet goed. Ik rijd 50 in de 4 met mijn auto en dat kan nog maar net. Dan moet ik niet het pedaal intrappen want dat vind het vliegwiel denk ik niet zo leuk:mrgreen:
     
  11. 50 in de 6:nocheer:

    hmm nee daar doe ik niet aan mee ik heb hem dan lekker in de 2 of 3:schater:
    verbruik is dan ook prima te doen en als ik toch moet aceleren dan doet die het ook en daar hou ik van.:cheer:
     
  12. In principe is het onderblok hetzelfde (1.6 ,2.0, st), in theorie zou de bak van een ST mk1 moeten passen op het onderblok van een 1.6

    compleet schakelmechanisme moet je mee overzetten, is dan maar een kleinigheidje ten opzichte van de tijd die erin zit om de bak te wisselen.

    Heb hier zelf ook aan zitten denken, helemaal als je veel op de 'grote weg' zit en lange stukken rijd op cruise control met 120-130 zou een 6e versnelling niet misstaan!

    OT:
    Heb hiervoor een mx-3 gehad, verschillende die de bak van een mx-6 gebruikten ivm een 'langere 5'
     
  13. Heb je de 1.6 wel eens vergeleken met de 2.0 of ST170?

    De 1.6 Zetec/Duratec is compleet anders als de 2.0 Zetec of ST170. Dit gaat dus nooit passen zonder (grote) aanpassingen.

    De 1.4/1.6 Zetec/Duratec is een motor die in samenwerking met Yamaha is ontwikkeld. De 1.8/2.0 Zetec en ST170 zijn nog echte Ford motoren.
     

Deel Deze Pagina