1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp gevraagd bij bandenkeuze

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door B@Zzz..., 17 dec 2008.

  1. Nu ik inmiddels m'n wielen kan laten spinnen in de derde versnelling :oops: leek het me wel tijd om de banden te gaan vervangen ;-)

    Bij mijn vorige auto's maakte het me niet zo veel uit wat voor banden eronder gingen, ik reed ze toch altijd vrij snel op. Maar gezien er nu toch een kleine achterin zit en alle 4 de banden tegelijk vervangen dienen te worden, lijkt het me verstandiger om wat verder te kijken dan alleen naar de goedkoopste band. :D

    Ik ben er inmiddels wel al achter dat autobandenmarkt.nl de banden goedkoper kan leveren dan de garages hier in de buurt dus ik ga ze daar bestellen.

    Maar WAT een keuze hebben ze daar :roll: Ik zie door de bomen het bos niet meer (sorry, door de banden de auto niet meer ;-))

    De bandenmaat die ik nodig heb is 205/50 R16 V
    Ik ben een sportieve rijder, welke band zouden jullie me adviseren (eventueel met ANWB-testen oid)

    Dank jullie wel!

    Bas

    EDIT:
    het gaat hier wel om zomerbanden
     
  2. ik weet niet of deze banden ook in jouw maat verkrijgbaar zijn maar over het algemeen zijn deze wel goed:

    goodyear eagle (assymetric)
    michelin energy
    pirelli p zero nero
    continetal sportcontact

    en er zijn er nog veel meer, kijk anders even in het 'welke band heb jij' topic staan een hoop reply's in.
     
  3. Het probleem is dat er daar zoveel staan dat ik het niet meer weet :weetikniet:

    Daarom probeer ik op deze manier een "advies op maat" te krijgen ;-)
     
  4. volgensmij was de Goodyear Eagle Assymetric wel 1 van de banden die toch wel bijzonder goed presteerde.
    dit is wel een zomerband, maar ik ben van mening dat met het huidige nederlandse winterweer, je beter een set goede zomerbanden kan hebben dan een paar minder goede winterbanden.

    beste kan je op dit moment natuurlijk goede winterbanden hebben maargoed :lol:
     
  5. Die A symmetric heeft wel het probleem dat ze een verplichte draairichting hebben.... Als je de banden van links naar rechts wil draaien voor het goed afslijten etc. kan dit dus niet. Ik zou gaan voor een band waar geen verplichte draairichting voor geldt. Verder zou ik kijken naar een band met goede rijeigenschappen in de regen, aangezien het in NL wel vaker nat is. Over het algemeen zijn de a-merken een goede (maar dure) keuze. Ikzelf ben heel erg tevreden over continental.
     
  6. Je kunt inderdaad heel veel kiezen. Ik ben mij ook aan het verdiepen in nieuwe banden en naar meerdere zaken bezocht te hebben en nog eens op google wat gekeken te hebben bij andere club heb ik besloten om voor mijn 18 inch Kumhu KU 31 te halen.

    Mijn broer heeft deze banden onder zijn Avensis zitten op 17" lichtmetaal.
    Hij is hier heel erg goed over te spreken. Mijn tweede keuze is Toyo 1T-R of zoiets die heb ik nu ook om mijn 15"liggen die bevallen me ook erg goed maar zijn iets duurder dan de kumho. Bridgetone enz. zijn een heel stuk duurder dus dat is voor mij geen optie ik weet wel dat je de michelin energy saver niet moet nemen mijn vader klaagt steen en been over de herrie die ze maken.
     
  7. Dunlop Sportmaxx :wink:
     
  8. tadaa!!

    Testsieger in der Klasse der breiteren Reifen (205/55 R 16 V), wie sie auf vielen Fahrzeugen der Mittelklasse montiert sind, wurden:
    Pirelli P 7
    Bridgestone Turanza ER 300
    Continental Premium Contact 2
    Uniroyal rallye 550
    Vredestein Sportrac 3


    [​IMG]
     
  9. Conti's zou ik in ieder geval niet nemen, die worden altijd sterk afgeraden door de betere autobandenspecialisten.

    Mijn advies op maat:
    Bridgestone Potenza RE 050 205/50 R16 87V Z
    €114,40 (autobandenmarkt)
     
  10. Bridgestone slijt als sneeuw voor de zon.... Zeker de Potenza`s.
    Je hebt wel verschil in kwaliteit banden van hetzelfde merk.

    Van continental zijn de premiumcontact en de sportcontact hele fijne banden. De ecocontact daar en tegen is ruk. Dat zelfde geldt voor meer merken.
     
  11. Volgens autobandentest.com valt slijtage erg mee:

    autobandentest.com:Gemiddelde uit 55 testbeoordelingen
    Score: 1-zeer goed 6-slecht Ø2.1

    Grip bij droge condities 1.4
    Remeigenschappen bij droge condities 1.5
    Grip bij natte condities 2.0
    Remeigenschappen bij natte condities 2.0
    Grip bij sneeuw 5.0
    Comfort 2.1
    Geluid (binnen auto) 2.0
    Geluid (buiten auto) 2.0
    Slijtage band 2.5
    Hoeveel kilometer gereden? 19.783

    @B@Zzz...: Wat wil je max. per band uitgeven?
     
  12. Sportieve banden slijten nou eenmaal altijd harder dan allround banden, da's logisch, want het is zachter rubber maar je hebt zeker bij droog weer wel veel betere grip.
     
  13. Ik heb deze band en is echt perfect, alleen jouw verhaal klopt niet. Deze band heeft een asymmetrisch profiel en er staat alleen "outside" op de zijwang van de band. De band is echter niet draairichtinggebonden en er bestaan dus ook geen linker en rechter banden van dit type. Een band met een symmetrisch profiel heeft wel een draairichting-"pijl" op de zijwang van de band. Maar een band die en een "pijl" en "outside"op de wang heeft staan komt bijna niet voor. Heb dit namelijk uitgezocht toen ik voor nieuwe banden ging kijken. Daarnaast kun je banden (met velg) met een a-symmetrisch van links naar rechts wisselen, maar niet met een symmetrisch profiel want die kun je alleen van voor naar achter verwisselen.
    Ben overigens uiteindelijk gewoon bij de webshop van Kwik-Fit beland. Was de gunstigste prijs.
     
  14. B@zz, bel ook eens met PeterdeGroot, (durf het bijna niet te zeggen) maar die mensen hebben voor mij twee voorbanden geleverd voor dezelfde prijs als autobandenmarkt inclusief monteren en balanceren!

    Verder zou ik persoonlijk de Bridgestone Potenza RE 050 205/50 R16 87V Z nemen, superband (ook testwinnaar van 2008 trouwens) daar heb ik al jaren heel veel plezier van gehad. Slijtage is normaal en ligt geheel aan je eigen rijstijl.

    gr
    Jack
     
  15. Nee joh, alles waar Continental op staat is niet goed voor onder een Ford.
    Alleen goed voor een auto uit de VAG Groep.
     
  16. Pffff. het wordt er allemaal niet makkelijker op :roll:

    Ik zat zelf te denken aan een totaalprijs (dus inlc monteren enzo) rond de 400euro. Dan moet ik volgens mij wel een redelijke band hebben.
    Ik denk zelf dat ik toch wat meer voor een zachtere band ga, aangezien ik maar 8000km per jaar rijd en vooral binnen de bebouwde kom is wat extra grip ten opzichte van slijtage wel fijn (of zit ik er nu naast)

    Wat me opvalt is dat ik in de test (en jullie aanbevelingen) geen toyo's zie. Als ik naar de site van profile-tyrecenter ga, komt de toyo proxes cf1 tevoorschijn als sportieve band. (en daar is de prijs ook weer niet iets gunstiger van)

    Iemand daar ervaringen mee?
     
  17. Conti's heb ik ruime ervaring mee. Zowel de eco als de sport; De eco ging (te) lang mee en had veel last van cuppen. Toen de sport laten monteren: dat was een verademing kwa rijgedrag en bochtenwerk, maar ze waren in 15.000km helemaal op, terwijl ik met de eco's wel 60.000 heb gereden.

    Dat was dus de laatste keer dat ik Conti onder mijn focus wilde hebben.
    Heb nu Dunlop Fastresponse banden in gebruik, die bevallen tot nu toe erg goed (nu zo'n 10.000km mee gereden) Ze kwamen uit de zomerbandentest van 2008 goed uit de bus, behalve op milieu-belasting was het niet top.

    Toyo's hebben zeer goed weggedrag en bochtenwerk, maar als je er alleen al naar kijkt is er al een milimeter weggesleten.
     
  18. Toyo heeft hele goede bandjes in de verkoop daar doe je zeker geen miskoop aan!

    De Kumho zit in mijn bandenmaat (215/35/18) rond de 111 euro waarschijnlijk in jouw maat wel iets goedkoper dan kom je denk ik redelijk op je budget uit.
     
  19. ik heb in het verleden conti's onder mn 307 gehad: nog geen 20.000 km helemaal op.
    en niet 1X maar binnen de 100.000 4X alle continentals vervangen. toen naar michelen gegaan en daar reed ik 80.000 mee.
    nu sport conti's onder mn focus maar zijn al bijna op. (7100 km op teller)

    komt door de zachte compound. :wink:
     
  20. Welke had je van Michelin?

    En waarom terug overgestapt?
     

Deel Deze Pagina