1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hopelijk weer een jaar...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Ecobeast, 18 aug 2019.

  1. Heb zelf onderste deel ervan weggehaald maar parvan lTen zitten
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  2. Heb een vraagje aan truckerowerner: ook ik heb dezelfde schokdempers als die van jou besteld, Bilstein 22-220547 en 22-220530. Op de oude dempers is de volgende nummer vermeld: BV61-18045-SBF. Dit is een hele andere OEN nummer dan wat bij Bilstein is vermeld. Ik heb ook op 7zap.com gekeken maar daar zijn weer andere nummers aangegeven. Nu begin ik te twijfelen, heb ik wel de juiste dempers besteld?

    Nog een vraagje: volgens jou moet dempers heel lang meegaan, zolang ze niet deinen of zweten. Die van mij zweet en deint niet maar ik hoor wel een vervelend geluid, als ik over een kuil of slecht wegdek rij en om vermogen vraag(dus hoge toeren) dan hoor ik een harde tik/bonk, lijkt net alsof de dempers de klap niet kunnen opvangen. Daarom wil ik mijn dempers vervangen. Inmiddels heb ik bijna alles vervangen aan de ophanging wat je maar kan bedenken behalve de schokdempers en 1 motorsteun(hydrolager, is de bovenste steun). Gezien zijn km-stand, 180.000, dacht ik laat ik de dempers ook maar vervangen, misschien ben ik van het geluid af. Zou het inderdaad aan de dempers liggen of aan de stugheid van de veren? Veren en dempers zijn nog origineel.
     
  3. Kan dat je standaard veren of sport veren hebt.
    Zelf heb ik standaard gehad en nu sport, dus zal anders zijn. Mijn geval was voor rede tot vv dat ik sport wou en toch alles los had.
    Nu tijdje gereden maar auto rijd niet heel anders als voorheen wat stugger schijf ik aan nieuwe veer en dat het een sport damper is. Wat ik eerst nie had
    Als je dezelfde nr hebt als mij is het voor 1.6ecoboost mk3.1 goeie. Wel roest goed weghalen dat zat bij mij in de weg

    Bonk met optrekke, heb je gekeken of je aandrijfas geen spelling heeft. Sommige vooral focus 2 en v50 zaten de bouten soms los ervan.
    Bijgeluid of gek rijeigenschap kan tuurlijk voorkomen. De as verdraait in de naaf van het wiellager.

    Zijn de stabilisatorstokken gecechkt of vervangen.
    Zelf heb ik toen voor die 10euro gekozen voor nieuwe.
    Vaak willen de moer zo vast zitten dat je de kogel tegen moet houden. Gevolg hoes of kogel beschadigd en dus vervangen
     
  4. Volgende onderdelen zijn vervangen:stabilisatorstangen, draagarmen, stuurkogel, rubbers van de grote stabilisatorstang, veerpootlagers, onderste motorsteun en de motorsteun onder de accu., dus bijna alles.
    Aandrijfassen heb ik ook gecontroleerd maar geen speling. Dat bekende aandrijfasprobleem bij focus 2 komt volgens mij niet voor bij focus 3.
    Bedankt voor je reactie!
     
  5. WAUW! Vanmiddag de focus opgehaald met de Bilstein B6 set eronder. Ongelofelijk wat een verschil in wegligging. Ik vond mijn oude focus 2 Met sportonderstel beter sturen dan de huidige. Maar nu overtreft de huidige auto alles wat ik ooit gereden heb. Drempels? Maakt niet uit met welke snelheid. Even snel van weghelft wisselen? Rechts/links zonder een koets die zijdelings beweegt. Vertrouwen? enorm! Veel directer sturen, veel meer gevoel wat je banden aan het doen zijn. Op lage snelheid komen korte hobbels iets beter door maar zeker geen vulling rammelaar.
    Het vertrouwen dat de wegligging beter zou worden had ik wel maar ik was een beetje bezorgd over het in te leveren comfort. Dat valt dus reuze mee. Het voelt als zoveel meer reserve die je hebt. Ik vind dat heerlijk.
    Zo'n uitgave zie je niks van aan de buitenkant maar het is in mijn ogen het beste geld om in je auto te stoppen.
     
  6. Het verschil.... 20200707_102130.jpg
     
    Dave130R en RSBülent vinden dit leuk.
  7. Mooi dat je auto weer strak op de weg ligt. Hoeveel had je auto gereden met de originele veren/dempers?
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  8. Net een verse Apk en groot onderhoud .1 claxon doet het ineens niet meer. Hij begon goed maar stopte ermee...Driehoekje uit de bumper gehaald en de claxons er even uit gehaald. Corrosie verwijderd maar dat mag niet baten helaas. Maar even op zoek naar vervanging of wat heftigers.
     
  9. Leuke stand bereikt vandaag. 40000km er zelf bij opgezet. Geen druppel olieverbruik. Hopelijk blijven we nog lang samen op deze manier!
    IMG_20211204_164045.jpg
     
    Dave130R, RSBülent, WauW*TeR en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. dan ben je niet meer in je ééntje Ruud :schater:
     
    Edgar Focus en Ecobeast vinden dit leuk.
  11. 4x nieuw zomerrubber van Michelin, de auto gewassen en er inmiddels 44.000km mee gereden, volgens oom agent (het was meer neef agent) moest ik rustiger rijden....... Een afspraak gemaakt voor de vervanging van de distributieriem en that's it. Als het zo rustig blijft in dit draadje dan ben ik er blij mee!!
     
    Dave130R, RSBülent en gerardTDCI vinden dit leuk.
  12. Vandaag maar eens een rondje Zeeland gedaan. De Focus blijft het tot nu toe lekker doen.
     
    Dave130R vindt dit leuk.
  13. Gehele distributieset en alles wat daar bij hoort laten vervangen, 4x nwe remschijven en blokken, kleine beurt en Apk. bij 119000km. Hopelijk kan ik weer een lange tijd vooruit. Auto blijft geweldig rijden.
     
    Andre, Dave130R, Iodokus en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zodan, die kan er weer ff tegenaan. :thumbs:
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  15. Net terug uit de voormalige DDR. Stampen op de snelweg, de 230 nog even aangetikt. 3000km gereden in 2 weken. Heerlijke wegen met mooie bochten. Geen kik verkeerd en geen druppel olie of koelvloeistof gebruikt. (even een houten tafel zoeken), Af en toe lichtjes aanlopen/piepen van de achterremmen. 1 tikje aan de handrem en het is weg. Kan het zijn dat de handremkabel iets te strak staat?

    Gr Ruud
     
    Marty#23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina