Heren, Ik merk dat mijn dieseltje een stuk meer verbruikt in de kou dan normaal. Ik rij normaal op een volle tank ongeveer 750km, nu haal ik met moeite de 650km. Ligt dit aan het weer of is er iets mis? Groetjes Dirk
Lijkt mij redelijk normaal als je in het volgende profiel past: - starten, dan eerst gaan krabben, en dan pas gaan rijden - ventilator op een hogere snelheid, dus hogere verbruik aan stroom motor leverd dan vermogen in om meer stroom te kunnen leveren - mischien airco er bij aan om het vocht weg te krijgen - ruitverwarming aan, ook hoger stroomverbruik - meer rolweerstand door sneeuwprut enz.. Dit heb je zomers niet..... iig niet hier
Toen ik nog reed (eind december) heb ik wel een verschil in verbuik gemaakt bij de benzine versie (FoFo Wagon 2000 - 1.6 16v). Hij begon heel wat meer te zuipen nu er zo'n berg sneeuw lag . Maximaal 600 km redde ik met een volle tank.. terwijl het normaal gesproken 700 was .
van 5.5 liter per 100 km in de zomer naar 6.2 liter per 100 km in de winter, was vorig jaar precies hetzelfde verhaal ik rij een TDCi 1.8 het is een normaal verschijnsel... (gebruik aanjager, voor/achterruitverwarming, kachel, airco voor ontvochtigen, en ook overdag gebruik van de dimlichten)
Toch heb ik mijn twijfels over het airco verhaal aangezien de airco niet mag werken bij temperaturen die lager liggen dan 4 graden boven nul.
1:19,2 toen ik net ging tanken 934 km gereden en 48.6 liter getankt dus ik heb geen last van de kou denk
Als ik mij goed herinner heeft iig de 1.8 TDDi een soort standverwarming om buiten de motorwarmte om, via een verwarmingsspiraal/stift het koelvloeistof als vast op te warmen omdat idd het blok in de koude slecht warm word, tot die tijd wil je wel warmte uit je roosters, dat gaat dan via een gloeispiraal/stift..... dacht ik