1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Hoeveel pk kan orginele turbo aan

Discussie in 'Performance' gestart door Gray_st_mk2, 4 sep 2023.

  1. Hallo ik heb sinds kort een ford focus st mk2 uit 2009 mijn vraag is hoeveel pk kan de standaard turbo aan ?
     
  2. Daar zit niet echt een verband tussen, turbo en pk

    Turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen die op zijn beurt de inlaatlucht comprimeert, meer doet ie niet. Maar die druk in het inlaattraject die mag niet te hoog worden, niet zozeer voor de turbo maar voor het hele inlaattraject,pakkingen en rubbers maar ook voor de einddruk in de cilinders en de daarbij hoger wordende belasting op lagers en dergelijke
     
    gerardTDCI en bws723 vinden dit leuk.
  3. Bovenstaand verhaal van @paul vingerhoets is zeker waar.
    Echter uit ervaring zal de ST turbo in combinatie met wat andere dingen tot ca 310-320 pk kunnen, dan houdt het op.
     
    Rowan662, bws723 en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  4. Wat je bedoeld is dat door de aanpassingen de motor zoveel vermogen kan gaan leveren.

    natuurlijk is het wel zo dat een turbo wel een beetje een maximale opbrengst heeft aan lucht en het toerental van de turbo zelf mag ook niet te hoog worden.
     
  5. 330pk zit je aan de max, meer gaat je helaas niet lukken.
     
  6. Meer gaat altijd, hangt er maar vanaf hoe gek je het wil maken.
     
    Focus Migi vindt dit leuk.
  7. Als je er gewoon dagelijks mee rijdt is ie stock of met stage 1 ook snel zat.
    Wat ben je ermee van plan?
     
    Rowan662 vindt dit leuk.
  8. Nee, een turbo heeft ook een max aan lucht dat deze kan verplaatsen.
     
  9. Ook daar is mee te foefelen, maar dat zal ten koste zijn van iets.
     
  10. #10 Iodokus, 5 sep 2023
    Laatst bewerkt: 6 sep 2023
    Van waar deze opmerkingen? Zelf heb ik geen ervaring met dergelijke mechanische aanpassingen. Uit jouw reacties maak ik op dat jij dat wel hebt. Misschien kan je ons en TS in het bijzonder, voorzien van de nodige info hoe dit allemaal aangepast kan worden en wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn.
     
    John_mk2_RS vindt dit leuk.

  11. Idd precies, kijk maar in Engeland, daar zitten ze al snel gemiddeld boven de 400 pk en nog meer, maar daar zijn wel de nodig aanpassingen zoals block mod en een stevig prijskaartje aan verbonden:mrgreen:
     
  12. niet met de originele turbo en dat vraagt de ts ;)
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  13. Ik ben geen echte deskundige natuurlijk, maar een turbo kun je in theorie oneindig opdrijven. Uiteraard ga je op een gegeven moment tegen fysieke beperkingen oplopen, maar het is niet zo dat je een echte grens hebt, vanaf een bepaald punt zul je gewoon steeds meer ongewenste neveneffecten en minder rendement hebben, zodanig dat de voordelen niet meer opwegen tegenover de nadelen.
     
  14. Een turbo heeft een max. Toerental daarboven gaat ie kapot maar ook zal de opbrengst drastisch verminderen.

    wil je meer opbrengst zul je een grotere turbo moeten monteren

    in eerste instantie is het verhogen van het motorvermogen ook een eenvoudige aanpassing van de turbodruk op het inlaatkanaal,maar als deze te hoog wordt gaan er andere problemen spelen zoals het uit elkaar drukken van slangen en koeler. En verhoging van de temperatuur van de inlaatlucht
     
  15. Dat zei ik, maar dan iets minder expliciet.
     
  16. Dat is dus 330 pk maar ik zou er wat onder blijven voor de veiligheid.
    Correct if i am wrong maar er zijn al wel enkele aanpassingen nodig om daar te komen volgens mij.
     
  17. Een standaard turbo met max pk's is vergelijkbaar met een stage 3 tune. Echt heb je dan ook een RS koppeling en injectoren, andere intake, grotere intercooler, minimaal 3 inch uitlaat. En ben vast nog wat vergeten.
    Maar kan je wel richting de 320 en 540 NM.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina