Hoe deur op slot met AB tijdens rijden?

Discussion in 'Electronica' started by Haasje, Jun 3, 2011.

  1. #1 Haasje, Jun 3, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 5, 2011
    Hoi,

    Onlangs heb ik een turbo timer ingebouwd. Dit houdt dus in dat mijn auto naloopt terwijl ik de sleutel al uit het contact heb gehaald.

    Uiteraard wil ik dan mijn auto opslot doen als ik wegloop maar dit gaat niet als mijn auto nog aan staat.

    Lijkt een soort beveiliging dat de afstandsbediening op mijn sleutel niet werkt zo lang de auto nog loopt. Wanneer de auto vervolgens afslaat door de timer kan ik hem wel op de AB sluiten.

    Ik kan wel ten alle tijde de deur op slot doen door de sleutel in de deur te draaien.


    1. Wie weet welke draad ik moet doorknippen/kortsluiten zodat ik ten alle tijde mijn auto op slot kan doen met de AB op de sleutel.

    2. Wat zijn de gevolgen als ik dit doorknip/kortsluit, krijg ik dan anders storingen/electronica problemen?
     
  2. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
     
  3. Ik kan je helaas niet helpen maar het zal wel iets te maken hebben met het niet kunnen activeren van de startonderbreker omdat de motor nog loopt.

    Overigens wil ik je voor één ding waarschuwen aangaande het gebruik van een/de turbo timer gedurende wintermaanden. Zelf hebt ik een dergelijk systeem op een Toyota Hilux gehad (1992) welke na aanschaf is voorzien van een turbo en heb het volgende probleem helaas voorhanden gehad.

    Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet is het niet verstandig 's winters je auto te parkeren gebruikmakend van je handrem ivm het mogelijk vastvriezen van de remmen. Helaas heb je bij het gebruik van een turbo timer geen andere mogelijkheid, pas hier dus mee op.

    Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar de reden van het plaatsen van de turbo timer. Mijn reden destijds had zijn oorsprong in het feit dat ik de auto heb laten voorzien van een turbo (werd toen nog niet geleverd met) maar ik neem aan dat jouw Focus af-fabriek is voorzien van een turbo.

    Gezien het bescheiden formaat van de turbo's welke tegenwoordig geplaatst worden en het rustig uitrijden nadat je de snelweg verlaten hebt zie ik het nut van een dergelijke timer eerlijk gezegd niet zo in. Ik heb nooit hitte/koeling problemen gehad met een Focus en de daarin aanwezige turbo niet bij de TDDI, de ST en de huidige Ecoboost. Maar hé wie ben ik :mrgreen:

    Kan de dealer je niet voorzien van toereikende informatie?
     
  4. Iodokus, tnx voor de wintertip. Ik weet dat het idd niet slim is de handrem te gebruiken in de winter maar had nog niet de link naar de turbo-timer gelegd.

    De reden dat ik hem erin heb is eigenlijk vanwege het gadget gehalte en het gemak dat ik me auto kan laten lopen zonder dat de sleutel erin zit. Dit is bijv gemak als ik mijn motorkap wil openen zonder de auto uit te zetten. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten.
     

Share This Page