1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe condersor te vervangen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ASW1, 15 mei 2012.

  1. Omdat ik een hekel aan open eindes heb bij deze nog even de afsluiting van dit topic.

    Uiteindelijk heb ik inderdaad de "duo" radiateur/condensor vervangen door een losse radiateur en een losse condensor.
    Kosten ongeveer:
    -60 euro radiateur
    -85 euro condensor + nieuwe droger
    -18 euro koelvloeistof (gelijk vervangen)
    -140 euro montage, vullen en nieuwe o-ringen.

    Verwijderen oude radiateur en het plaatsen van de nieuwe radiateur en condensor heb ik zelf gedaan.
    Vervangen van de droger heb ik laten doen wegens spring-lock koppeling.

    En nu maar hopen dat het systeem dichtblijft.
     
  2. heb je na het vervangen ook je coel systeem ook ontlucht, want als je je radiateur vervangt dan krijg je lucht in het syteem en ik weet niet presies waar maar er zitten waarschijnlijk ontluchtings nippels in je systeem en die moet je open draaien en dan je motor laten lopen tot dat er vloeistof uit de nippel komt anders krijg je lucht in het systeem als je dat niet doet en dan kan de boel aan de kook raken!

    ik weet niet of je dat ook gedaan hebt denk zeg het maar even er bij ;)
     
  3. Nee, dat heb ik niet gedaan.
    Er is ongeveer evenveel koelvloeistof ingegaan als er uit gekomen is, en ik heb verder ook geen klachten en de kvs temperatuur blijft mooi stabiel.
    Dus dat zal wel goed zitten.
     
  4. opzicht kwa hoveel er uit gaat en er in gaat maakt niet zo veel uit maar er kan gewoon lucht in zitten maar als je tepratuur meter gewoon stabiel blijft is het helemaal goed. als er echt lucht in had gezeten dan had je dat al lang gemerkt. maar ik dacht zeg het er maar even voor de zekerheid bij. ;)
    En bij somige auto's heb je geen nippels want als je koelvloeistof resovair het hoogste punt heeft dan hoef je met lopende motor alleen maar je resovair dop los te draaien omdat de lucht altijd naar het hoogste punt stijgt.

    gr RObert
     
  5. bij mij was het ook een 2 systeem in 1... ik heb gewoon een losse condensor gekocht en deze heb ik voor de oude lekke condensor gekit.

    zit altijd nog prima vast
     
  6. Niet de manier waarop ik het zelf op zou lossen.
    Maar als het past en werkt, waarom niet..
     

Deel Deze Pagina