Hoe aan te sluiten / in te bouwen

Discussie in 'Electronica' gestart door _Lion, 14 okt 2007.

  1. Ik wil deze graag inbouwen en aansluiten, zodat ik het stroomsnoertje van mijn houder/lader van mijn telefoon weg kan werken.
    In de aansteker stoppen kan ook, maar die zit voor het contact en blijft dus constant aan. Daarnaast is dan permament de aansteker bezet. Niet handig.

    Ik moet het wel inbouwen en aansluiten zonder zichtbare schade. Leaseauto he..
     
  2. hoi lion, ik heb achter de sigarette aanstekker een het draadje van de extra aansteker gemaakt, alleen ja er blijft continu spanning op, maar als ik de auto uit ga neem ik me telefoon mee en maakt het dus niet uit of ie wel of nie continu aanstaat (de lader). voor mij overigens wel handiger, als ik stop blijft me telefoon gewoon voluit branden (licht) met tomtom erop.

    mocht je dit toch niet willen, kan je toch stroom afhalen van je radio snoertje de rode of gele?? ik meen de gele werkt op t contact.

    succes
     
  3. ik heb er een schakelaartje tussen gemaakt!! ook kun je een relais ertussen zetten! maar daar had ik dus weer geen verstand van!
     
  4. Dat is wel een goeie, maar de lader gebruikt wel stroom. Soms gebruik ik mijn auto een paar dagen niet. Loop ik dan niet de kans dat mijn accu leeg raakt ?

    Dat is wel een hele goeie.. Dat ga ik eens onderzoeken.

    Heeft iemand toevallig een idee hoe ik de dubbel-DIN Sony Radio/MP3/CD speler eruit krijg ?
     
  5. Gewoon ff naar de forddealer of carstyledealer, die trekken 'm er zo voor je uit!
     
  6. Kan het niet zelf ? Dat is volgens mij het idee van doe-het-zelf. Toch ? :wink:
     
  7. rechtsbovenin en linksonderin zie ik een uitsparingtje? waar je cker iets in kan doen? durf het niet cker te zeggen, er is vast wel iemand hier met de focusII die dit heeft uitgevoerd....

    de oplader van me telefoon staat bij mij ook op continu stroom, gaat prima....

    er zit een ledje op die brand, en meer doet ie niet volgens mij... tenzij de telefoon erin gaat....
     
  8. Ben benieuwd.

    Dat is waar. Een ledje gebruikt niet echt veel. Ik zal het overwegen... :roll:
     
  9. gewoon vanachter je radio wegpakken, weet niet welke kleur het is in de focus II, maar van de rode en gele is 1tje een constante stroom en 1tje een geschakelde stroom, die alleen stroom levert als het contact aanstaat...
     
  10. Inderdaad, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar het gaat het makkelijkst als je de originele sleuteltjes hebt. Je kan ook wel met paperclips op spijkers gaan kloten, maar het zou zonde zijn als je dan je dashbord beschadigd... (tenminste, zo denk ik er over ;-))
     
  11. Hmm. Daar heb JIJ dan weer gelijk in.

    Maar zou de Ford dealer die sleuteltjes er niet gewoon bij moeten leveren eigenlijk ?
     
  12. :biertje: Kijk, dan hebben we toch samen een beetje gelijk :waveto:

    Of het erbij geleverd MOET worden weet ik niet.. Je krijgt nl ook geen gereedschap om aan je auto te sleutelen...

    Maar bij een nieuwe radio zit het er idd wel altijd bij (maar dat zul je waarschijnlijk wel weten :oops:)
     
  13. aangezien ik van meerdere mensen heb gelezen (zowel focus I als II), waren ze allemaal bezig met een pen erin te steken (radio6000 bijv), of gingen ze naar de dealers toe...

    heb zo maar t idee dat deze niet standaard erbij word geleverd...

    alleen bij een radio die je los koopt....
     
  14. Ik zal eens een bezoekje aan de dealer plegen.

    Thanks voor alle tips.. :worship: :respect:
     
  15. ik neem nooit stroom weg van de radio :wink:
    is enkel stroomverlies voor je audiosysteem.
     
  16. Ik heb ook een kabeltje bij mijn sigarette aansteker weg gekaapt.. maar aangezien ik er (op vakantie) ook wel een koelbox aan hang, heb ik eerst een "accu-waarschuw-kastje" ertussen gehangen.. springt de spanning op dit contact uit als de accuspanning dreigt leeg te gaan..
    (verkrijgbaar bij oa conrad..)
     
  17. Je kan ook een setje bestellen bij o.a. Conrad. Je hebt er wel 4 nodig.



    [​IMG]
     
  18. Ik heb het maar even zonder verlenging van de aansteker gedaan. Zit nu zo:
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina