Vrijdag telefoontje gehad dat ik 'm op mocht halen! Maandag erom geweest. Vanmorgen even gauw wat foto's geschoten om een idee te krijgen... Als we weer eens beter (en droger) weer hebben, zal ik eens betere foto's maken. Nu nog 'n excuus verzinnen om flink wat kilometers te maken.
Dank! dank! dank! BTW, het trouwens m'n vrouw die die 17" velgen zo dicht tegen de stoep zette! Ze was er nog trots op ook! Nou ja, bijna raak is ook mis...
Dat is de aansluiting van de motorverwarming. Zit alleen op de Flexifuel modellen en is bedoeld om bij temperaturen onder de -5 de brandstof voor te verwarmen. Alleen als er E85 in de tank zit trouwens. Die "stekker", zoals ik 'm noem, is al vaak onderwerp geweest van discussie. Ziet er niet mooi uit, had dat niet ergens onder de motorkap weggewerkt kunnen worden? Het alternatief is een 1.6 met 25 pk minder of een 2.0 die (nu) 3100 euries duurder is. Ik lease niet, maar mag 'm dus zelf betalen. Dus dan maar 'n stekker in m'n grill... Maar verder ist'ie wel leuk, toch?
heb er ook zo één in de bestelling...met zo'n stekker Inderdaad niet echt de meest subtiele oplossing, maar goed. Vette bak man! Veel plezier ervan.
Mooie wagen (uiteraard). Zat me ook net af te vragen wat dat 'rare' dopje was, maar ik was zo te zien niet de enige...
Volgens mij is die stekker bedoeld om je koelwater bij temperaturen onder nul op temperatuur te houden. Zodat de olie dun blijft en de koude start minder schadelijk is voor je motor. Dus niet het voorverwarmen van je brandstof... :wink:
Vooral in Scandinavische landen zie je dit, is een aparte kachel die in de auto zat, dacht om je motor warm te houden of zo
Dit is een ander systeem dan wat ik in de C-max had. Dat was een Eberspaecher benzinekachel met een timer. De Flexifuel modellen hebben een electrische motorblokverwarming. (en idd geen brandstofvoorverwarming) Dit is wat ik vond bij de Volvoclub: http://www.volvoclub.org.uk/tech/VolvoB4184S8Flexifuel.pdf (De motor lijkt sterk op die van de Focus: zelfde specs, zelfde boring en slag)
Is idd een mooie wagon. Wist niet dat de 2.0l al zoveel duurder was geworden. Ben benieuwd hoe het verbruik is/wordt! De flexifuel van een vriend rijd 1 op 9.
@Blackpanther; het is de 1.8 die 1300.- goedkoper is geworden (tijdelijk). Is nu net zo duur als de 1.6. Verbruik volgens de boordcomputer is nu 9,9 L/100km (1 op 10 ). Dat zal wel iets verbeteren als de motor los is, maar 1 op 12,5 van m'n C-max zit er niet in vlg. mij. (...en zeker geen 1 op 19,6 zoals de Aygo van m'n vrouw!)
Wat is ie toch mooi in het zwart. Maakt een paar details veel mooier vind ik, zoals de 'witte' richtingaanwijzers in de achteruitkijkspiegels... Dit is een Focus zoals ik 'm zelf zou bestellen! Gefeliciteerd en veel veilige kms gewenst!
Van de week nog even een foto gemaakt op de parking van m'n werk. Naast de mijne staat de 1.6i van 'n collega. Wat wordt het toch mooi op de weg met al die Fords!!