1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hevig dreunen van de motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rallyesmoker, 3 mei 2011.

  1. Beste allemaal. Betreft hier een Focus C-max 1800 16V van bouwjaren 2003 en 2004.

    Wat mij opgevallen is, dat er enkele van deze auto's bij ons de werkplaats passeren, die hevige motor geluiden (dreunen) door geven aan het interieur. Het lijkt net ofdat er ergens een motorsteun helemaal aan bonken is, maar bij nader onderzoek, kun je dit niet zien. Wat het dreunen veroorzaakt, lijkt vanuit de motor te komen.

    Wanneer komt het voor... voor nu, ALLEEN bij C-max-en. en ALLEEN bij de 1800. Kilometerstand vanaf 150K.

    Klanten merken het niet snel, omdat het kwaaltje van niets uit, rustig steeds erger wordt naar mate de kilometerstand hoger wordt. Als monteur stap je ineens in zo'n auto en verbaas je je erover, dat hier niet over geklaagd wordt...

    Aangezien ik hoop, dat er hier ook zeker Ford monteurs rond zwerven, of mensen die de klacht herkennen, mik ik op dit forum.

    Het betreft namelijk ook mijn eigen c-max, welke ik vermoed, dat deze het begint te krijgen. Vind het zelf wel super storend en wil het graag oplossen.

    Iemand enig idee???
     
  2. Ik ken het niet, mischien een keer in Nieuwegein opgooien tijdens het eten :P
     
  3. 11 mei ben ik er weer....:rock:
     
  4. Haha Focus introductie zeker?
     
  5. Yep,

    Maar nu het probleem nog.

    Nadeel is dat je op cursus toch altijd met een selectief groepje bent, waaruit de verschillende ervaringen enorm uiteenlopen...
     
  6. Onder welke rijomstandigheden verschijnt het geluid?
     
  7. Altijd, warm of koud, maakt niet uit. Bij starten van de auto, stationair draaiend kun je al direct horen of de dreun aanwezig is...

    ik heb me ergens een keer laten vertellen dat het mogelijk het vliegwiel is, wat dit veroorzaakt, maar ik kan me niet indenken, dat deze benzine variant een 2 massa vliegwiel heeft.... Ik heb hem ook nog niet eerder bij een klant hoeven te bekijken met werkzaamheden, dus ik betwijfel dat...
     
  8. Het is dus niet elke keer aanwezig, als je bij wijze van spreke opnieuw start, dan kan het weer wegzijn? Vliegwiel is vast, dus dat zal het niet zijn, denk eerder aan distributieketting die wellicht wat opgerekt is ofzo?
     
  9. Het is wel altijd aan wezig.

    Probleem wordt van kwaad tot erger. Klanten merken het niet snel, totdat je ze in een c-max zet, die stil is....

    andersom het zelfde, als je een c-max pakt met dit geluid, hoor jet het ook direct. Net ofdat er een motorrubber kapot is, die het dreunen van de motor direct doorgeeft aan de auto.

    Eerder onderzoek heeft uitgewezen, dat het niet aantoonbaar een motorsteun / rubber is. Vraag is dan ook, op welke plaats het geluid wordt doorgegeven. We mogen niet altijd volledig diagnose stellen, aangezien we afspraken maken met de klant. Stellen we aan de klant voor een half uur diagnose te stellen naar dit probleem, kun je moeilijk 2 uur gaan lopen zoeken.

    Toch wil ik dat wel eens doen, maargoed.

    Probleem is het volgende, dat de auto's straks worden ingeruild met een toonbaar probleem, waarvan de aard niet bekend is. Ik had gehoopt, dat het hier toch wel vaker voor was gekomen.. we blijven zoeken..
     

Deel Deze Pagina