Heren, Ik ga zaterdag een nieuwe deur en een achterklep halen voor mijn fofo1 fase 1. De delen die ik gekocht heb komen van een fofo1 fase 2. Mijn vraag is nou eigenlijk tegen welke problemen zal ik aanlopen. 1. Zijn de deuren en klep gestekkerd en zijn de fase 1 en 2 stekkers gelijk zodat ik zo de boel zo om kan ruilen, of moet ik de kabelbomen uit de oude portieren gaan slopen. 2. Er schijnt verschil te zitten in de deur vanger/dringer van fase 1 en 2. Wie kan mij uitleggen wat het verschil is. 3. Verder nog punten die ik moet weten? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Greetz Dirk
1 volgens mij geen problemen. 2 is dat niet dat die van de fase 1 van metaal zijn en die fase 2 met rubber coating?? wet ik niet zeker dus. 3 let op de roest raammechanisme gangbaar etc
3- Haha dat is het eerste wat ik gevraagd heb Nog even wachten dus op iemand die 100% uitsluitsel kan geven over punt 1 en 2. Bedankt Greetz Dirk
Wat betreft punt 1+2 is zo uit te wisselen maar: meestal word door het demontage bedrijf de kabelboom van de achterklep door geknipt in de sponning tussen klep en dak dan zul je zo wie zo de kabelboom moeten overbouwen punt 3 : net wat boerhof zegt roest en raammechaniek controleren
oke dank je, ik heb inmiddels aangegeven dat ik liever niet heb dat er geknipt word. Dat had hij gelukkig nog niet gedaan dus heb hem uitgelegd hoe de stekker van het portier werkt. Kan iemand mij ook vertellen of en hoe de achterklep gestekkert is? Moet daar het hemeltje voor los misschien? Nou heb ik nog wel een extra vraag, de verkoper melde mij dat de deuren voorzien zijn van elec ramen. Dat heb ik nu nog niet, is dit plug and play, alleen een plus aanleggen of een boel werk om werkend te maken. Greetz Dirk
Zocht je deze nog? http://cgi.ebay.nl/Tuer-Ford-Focus-...temQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item4cee72223e
Dank je maar die deur past niet hij is van een station denk ik. Volgende maand gaan we die deur vervangen.
Voor de achterklep moet idd de hemel een stuk omlaag. (ik zou het gewoon kapottrekken als het om een sloopauto gaat ) De stekker zit namelijk helemaal links naast de wielkuip. Het slangetje van de ruitensproeier heeft ergens boven de hemel een koppelstukje. Die deur is idd van een station. Dat past niet in een 5 deurs hatch.
Dank je voor de info, Maar elemaal bij de wielkuip? kun je nog iets precieser zijn, kan ik daar gewoon vanuit de kofferbak bij? Greetz
Ja links in de kofferbak achter het vilt-paneel. Zeg maar tussen de wielkuip en de kofferbakrand. Je moet even de plastic panelen demonteren, dan kan je de kabels beter los krijgen
Dank je voor de info Nog een paar dingen die mij niet helemaal helder zijn: 1- Kan iemand mij vertellen hoe de stootlijsten aan de auto gemonteerd zitten. 2- De nieuwe deur is voorzien van van een elec raam, ik heb slingers, is dit plug and play of een boel werk om werkend te maken. 3- Wat is het verschil in deur dringer. 4- Nog speciaal gereedschap nodig, werkwijze iemand hier ervaring? Gr Dirk
1 geplakt met dubbelzijdig tape 2 is niet plug en play hoeveel werk ??? 3 bevestiging in de deur, de boutjes staan verder uit elkaar 4 evt een torx inwendig voor de schanier te delen je kan ook het schanier van de stijl of deur los draaien met een dopje 10 tip : heb iets meer geduld !!! (upje)
Haha sorry geduld is niet mijn sterkste punt 1- Helemaag geweldig, bedankt voor het antwoord. 2- Bedankt dan leg ik mijn bestaande kabelmoom gewoon in de nieuwe deur en word het gewoor slingeren. 3- Dus met nieuw type deur en deurdringer hoef ik niets aan te passen? 4- Helemaag geweldig, bedankt voor het antwoord. Greetz Dirk