Het grote motorrijderstopic

Discussion in 'Off-Topic' started by Remco, Jun 7, 2007.

  1. Daarna hartslag 230 en het zweet in je bilnaad haha
     
  2. Erg vervelend zulke momenten. Gelukkig was het droog en heb je juist gehandeld. Dan is ABS toch eigenlijk best fijn als dat er op zit.
     
  3. Nou... [MENTION=13493]Albert[/MENTION]?... Vanwege de hevige mist vanmorgen was het wegdek dus wel nat, en ik heb geen ABS (fiets is van '97). Daarom ging mijn voorwiel ook glijden denk ik. Ik remde te hard met mijn voorrem.
    Maar gelukkig is het daar bij gebleven.
     
  4. #1124 Blauwitje, Oct 18, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 18, 2013
  5. Ben blij dat je iig goed gereageerd hebt. Ik heb zelf nog VRO training doorlopen. En daar leer je ook in de praktijk met je eigen fiets hoe je moet handelen in noodsituaties. Natuurlijk is dat dan niet echt een noodsituatie, maar je weet iig wel hoe de fiets reageert. En anticiperend rijden help ook. Dan hoef je geen vreemde capriolen uit te halen. Dus dat heb je goed gedaan! :cheer:

    Dus ik adviseer iedereen om een VRO 1 of VRO 2 cursus te gaan volgen. Erg gaaf en leerzaam! Daarna een circuittraining en het motorseizoen mag weer beginnen!
     
  6. Dat staat ook zeker nog op mijn lijstje, maar voorlopig zal hem dat niet worden ivm financiƫn.
    Eerst moet er een nieuwe keuken komen en daarna een schuld van mijn oude huis afgelost. Dus het belangrijkste eerst en in de tussentijd voorzichtig rijden :D
     
  7. inderdaad die cursissen zijn vrij prijzig, wilde dat ook ooit doen maar denk doordat het aardig wat kost er maar vanaf zie. En dan had ik er meer aan als ik het in begin gedaan had!
    Voor mijn gevoel heb ik die cursis eigenlijk niet echt meer nodig in die 15 jaar dat ik nu motor rij op de weg en circuit denk ik het meeste wel uit mijn motor te kunnen halen kwa beheersing rem en stuur techniek.
     
  8. Dat concludeer je denk ik te snel. Ik dacht dat ook vooraf.
    Ik heb mijn rijbewijs nu meer dan 10 jaar, maar ik heb daar nog veel mogen leren over voertuigbeheersing. Ik heb mijn VRO bij een KLPD agent gedaan die een bedrijf daarnaast heeft voor motorcursussen. Dat is 1 op 1 aandacht en dan leer je echt voertuigbeheersing. Ook dingen zoals een dijk af rijden 6 meter naar beneden. En dan geen asfalt natuurlijk. En de meest vreemde pionnen oefeningen. remoefeningen, uitwijkmanouvres. Je bent echt stuk na een dag VRO.

    En de kosten........

    http://www.vtmtrain.nl/?page_id=6

    Die vallen mee!
     
  9. tja en dat doe je dus met je eigen motor lol ik zie mij niet met mijn gsxr een dijk afrijden en of over een auto band heen rijden. Neej ik pas vind het best zo. Tuurlijk die cursussen zijn heel leerzaam maar ook motor rijden leer je niet in 1 of 2 cursussen dat is gewoon doen en ervaren! en vooral leren van je fouten!
     
  10. #1130 Blauwitje, Oct 18, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 18, 2013
  11. #1131 Albert, Oct 18, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 18, 2013
    Beter is fouten voorkomen door een cursus te doen. ;) Dan had die meneer in dit filmpje zich ook niet verremt en gewoon uitgeweken toen het nog kon...Ik kan me buiten de kosten om geen dingen bedenken waarom je het niet zou doen. Baat het niet dan schaadt het zeker niet.

    Ik ben ook over die banden heen geklapt met mijn vol bekuipte Blackbird en 50 km/h.
    En schuin trottoirs op en af gereden op lage snelheid met een motor vlak voor me en achter me. Echt 1 met de motor worden en nog beter leren wat een motor allemaal wel en niet kan.. Maar uiteindelijk is het ook gewoon een geweldig mooie dag met de motor en 1 of 2 goede motorvrienden die mee kunnen doen.
    Als je de centjes hebt, echt doen! Je krijgt geen spijt.
     
  12. Als alles zo makkelijk was dan had deze meneer niet onder zijn motor gelegen.
    Sommige situatie's heb je nou eenmaal niet in de hand

    bv een scooter die 2meter voor je neus ineens besluit over te steken terwijl je denkt hij heeft mij gezien!

    wel ben ik met je eens dat een vro 1 en 2 een goede cursus is om voertuigbeheersing ,kijk en rem technieken je een ruimer beeld te geven wat motor rijden allemaal inhoud!
     
  13. Die motor is mooi, de berijder vind ik minder...



    omdat ik het niet ben
     
  14. Ja ging ook om de motor:schater:
     
  15. Mooie Yamaha met hier en daar een kleine modificatie. Erg nais!
     
  16. Zit nog in dubio of ik hem ga kopen maar ik laat het dit weekend even bezinken...
     
  17. maar je had toch al een 600cc probeer ook een 750cc bv Suzuki dan heb je in ieder geval nooit zoiets van hoe zal dat rijden!
     
  18. Idd, probeer ook een zwaardere motorfiets in die categorie. Wellicht bevalt het? :rock:
     

Share This Page