Voor mij is deel 1 van de "motor bende" intussen gelukt, via , helaas voor mij een slechte, handel, staat er nu een Yamaha Diversion XJ600S in de schuur. Hij zou rijdend zijn met alleen een slechte accu, maar na wat test en demonteer werk mogen we vaststellen dat het start tandwiel een stuk of 10 tanden mist, welke nu door het hele blok zijn verspreid met alle gevolgschade van dien Dus uithuilen en door.... oorzaak gevonden, zat ongeveer 4.5 ltr olie in ipv de voorgeschreven 2.2 ltr, alles draaide daardoor te zwaar, conclusie: startmotor van een Diversion is sterk zat Ander motorblok zit in de planning, dan nog even 2 voorvork keerringen vervangen, en dan kan die weer de weg op. Nu nog deel 2, en dat is niet hem weer rijdend maken, maar mijn motorrijbewijs gaan halen....kan handig zijn bij het aanhouden, het rijden zie ik niet als een probleem met mijn achtergrond.... Mooi zat om mee te beginnen, op advies werd deze aangeraden vanwege de relaxte zithouding en het stuurgedrag.... Tandloos..... Oepsie??
Die Ruitensroeier anti vries heeft wel een donker kleurtje.... Ik heb ook zoiets gehad met mijn eerste motor. Vorige eigenaresse had nooit olie bijgevuld. Kortom hoog olie verbruik dus. 2 nieuwe zuigers, zuigervering en uitboring later had ik weer een prima fietsje!
Mijne staat te koop: http://ww3.autoscout24.nl/classified/273040651 Ben stiekum aan het kijken voor een snelle naked.
Geen Yamaha Z1000? Vind jouw motor erg mooi, maar het ontbreekt me aan de financiën om hem te kopen. De GSXR 750 staat hoog op mijn lijst als opvolger van mijn Thundercat (mocht ik ooit de loterij winnen...)
Oh ja, Kawa Z1000 inderdaad. De prijs is vast niet zo onderhandelbaar dat de helft eraf gaat Nee, ik kan het me echt niet veroorloven momenteel.
Intussen van deze kant ook meer nieuws te melden over de voorderingen met zowel rijbewijs als de motor.... Rijbewijs valt niet tegen, maar is zeker niet makkelijk te noemen, had zeer veel geluk, heb 15 juni de knoop doorgehakt om te gaan lessen, kon gelijk de volgende dag beginnen. En bij het begin van de les kreeg ik te horen dat er een compleet pakket kwam te vervallen door medische problemen....of ik dat pakket wou over nemen?? tuurlijk, 1 min puntje, as 16 juli gelijk het AVB examen Dan de motor, dat was even in het begin van de spreekwoordelijke "van de regen in de drup" effect, naast het blok defect, kwamen er steeds meer andere defecten naar boven, puur door onkunde van diegene die eraan gesleuteld heeft. Foto's zeggen meer dan ik kan uitleggen.... Zo begon ik 1 maandje geleden Daarna defecte blok verwijderd, en bleek ook de voorvork poten te ver ingevreten, dus ook verwijderd.... Carburateurs gereinigd, en geconstateerd dat alles behoorlijk aangeslagen was, nu moet alles weer top zijn Alles weer fris op het blok gemonteerd... De tellerunit gerepareerd, gescheurde kap vervangen en alle lampen weer 100% Uitlaatjes weer enigzins netjes, is ook door lange stilstand wat ingevreten En zo staat hij momenteel erbij, heeft al wel rond gedraaid op de accu, maar zonder benzine, dus ben ik al een stuk verder als 1 maand geleden
D'r zit nog wel wat werk aan, nog veel roest aan de middenbok en achterbrug. Heeft hij veel buiten gestaan?
Volgens mij heeft hij zeer lang droog maar onder een afdak gestaan, en idd het middenbokje vertoond roest, achterbrug is roestvrij, wat je zal bedoelen, is de stang die naar de remklauw loopt, heb er nog 1 liggen, zal de dozen wel eens doorspitten of deze beter is, bokje zal ik eens een vleugje verf geven.... Maar moet niet allemaal te perfect worden, want nagenoeg alles is nog origineel uit 1991
Intussen is het project voor 99% af.... Halverwege de afrondende fase... En dan het eind resultaat.... Intussen zitten de juiste stuurdempers er ook in, en moet alleen nog de carburateurs gesynchroniseerd worden, en gepoetst worden. Examen gaat ook goed, vandaag geslaagd voor het AVB, theorie word half augustus, dus zoals het er nu uit ziet zal het september worden voor het laatste deel...
Dat is zeker! Afgelopen zondag had ik een toerrit in Noord-Limburg. Bij snelheden boven de 50-60 was het nog enigszins te doen, maar daaronder, in dorpjes enzo... Ik zat gaar te stomen in mijn pak. Op sommige stukken, als het een lange, rechte weg was en er geen zijwegen waren trok ik hem even open en reed ik met armen wijd om wat verkoeling te krijgen. Niet te doen, zo warm.
Heb je dan leer of textiel?? ze zeggen dat leer koeler is dan textiel, enige wat ik wel weet, is dat het gisteren warm genoeg was in Lelystad om genoeg vocht kwijt te raken in je kleding Ik heb dan een textiel pak, met ventilatie ritsen in de broek en gelukkig ook genoeg in de helm, helaas mag ik met lessen niet mijn systeemhelm open klappen (wel logisch), maar op de quad deed ik dit ook alleen tot de 60km/h, daarna ging hij altijd dicht
Dan is het tijd om een terrasje op te zoeken Ben wel benieuwd wat zo'n kevlar spijkerbroek doet qua temperatuur
Zo lang je rijd gaat het meestal wel.. alleen als je dan ff voor een stoplicht staat, en de zon aan de ene kant, en een hete klomp ijzer tussen je benen.. verlang je heel snel naar een auto met airco Of gewoon lekker in korte broek en teenslipper..