1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het "grote" kleine ergernissen topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Eric Mudguard, 4 mrt 2020.

  1. Hier geen achterom, dus gaat het niet lukken om pakketen bij de achterdeur achter te laten, gelukkig is het dievengilde momenteel niet zo actief pakketten blijven redelijk goed liggen, maar het liefst laat ik bezorgen bij een afhaalpunt al is niet elk bezorgbedrijf genegen om dat te doen helaas
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. ligt er ook aan wie de afzender van het pakket is.
    Rituals en Douglas zijn bv al "dure" pakketten en daar ben ik zelf dan ook wel voorzichtig mee met achterlaten.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Nou ik heb vandaag wel mijn pakketje gehad dus drie maal was scheepsrecht gelukkig. Bezorger reed wel in een geel caddy ding maar zonder dhl logo’s en sprak geen Nederlands. Maakt mij niet uit maar deze probeerde mij vorige een pakket voor de buren in mijn handen te duwen. Aangezien het voor buren was die thuis zijn maar traag of niet opendoen neem ik niet meer aan want ze komen het ook niet halen.
     
    gerardTDCI en Patman vinden dit leuk.
  4. Sorry, maar hier ben ik even niet mee eens. Bij minstens de helft van mijn bestellingen krijg ik 0 bericht/mail. Gebeurt bij elke vervoerder die bij mij komt.

    Als ik de mogelijkheid heb gaat het rechtstreeks naar de pakketautomaat
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  5. Dan moet je misschien je spam eens checken. Ik krijg zelfs voor pakketten van aliexpress een bericht van postnl.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Bij elke bestelling krijg je een track and trace maar je moet er wel op klikken.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Niet correct, bij slechts ongeveer de helft van wat ik bestel krijg ik track en trace. De rest laat niets weten, hierdoor kan ik bij een deel van m'n bestellingen dan niet aangeven dat ik niet thuis ben = naar bezorgpunt of naar buren.
    Komen ook niet in de spambox zoals @M.Blaak suggereert, m'n spambox doe ik 2x per dag controleren
     
  8. bij welke afzenders is dat dan?
    krijg van elke bezorgdienst mail, PostNL, DPD, GLS en zelfs UPS wanneer ze langs komen.
    en van de afzender ook altijd een bericht of tarck and trace.
    al zijn die berichten van levering van Ali niet altijd nauwkeurig.
     
  9. Wel vervelend hoor. Snap de frustratie wel. PostNL werkt vlekkeloos bij mij. krijg zelfs een notificatie van de PostNL-app dat er post onderweg is haha.
     
  10. Helaas bij elke vervoerder.
     
  11. pakketje voor de buren, zag ik letterlijk en figuurlijk bij mij over de achterpoort schutting de tuin geflikkerd worden door General Logical Systems. Zo logical vond ik het niet!!!

    Maakt niet uit hun spullen kapot zijn, of bij mij planten / beeldjes.
     
    jaapd en Edgar Focus vinden dit leuk.
  12. Waar ik de zoektocht tegenaan loop is dat de aangeboden auto's niet standaard de voor consumenten geldende garantie hebben van 1 jaar. In plaats daarvan hebben ze pakketten waardoor je voor de garantie, waar je als consument recht op hebt, 1000-1100 meer kwijt bent.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  13. Interessant. Ben ff benieuwd hoe ver het gaat. Je hebt natuurlijk ook de onderzoeksplicht van de consument. Heb er één gezien waar de distributie al vervangen had moeten worden omdat de leeftijd van de auto dat aangeeft. Ze bieden aan deze te vervangen voor een X bedrag. Dus je bent als consument op de hoogte..... Staat los van de garantie dat wel. Maar het feit dat hij al vervangen had moeten worden.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  14. Met een distributieriem weet ik niet wat ze zullen zeggen.

    Bij ons was de draagarm rechtsvoor vervangen voor een verkeerd exemplaar.
    Auto was af fabriek voorzien van xenon verlichting en de monteur die de draagarm heeft vervangen heeft gezien dat de hoogtesensor niet op de geplaatste draagarm paste en het ding daardoor onklaar gemaakt.

    Uiteindelijk is er rechts een nieuwe draagarm op gekomen met nieuwe sensor, uiteindelijk op mijn verzoek links ook een nieuwe (want zat 12 jaar en 100.000 km verschil tussen) en is de auto opnieuw uitgelijnd.
    Alles op kosten van de garage. Heeft een aantal mails gekost maar ze hebben het toen keurig opgelost.
     
  15. ten eerste niet netjes dat je moet betalen voor achterstallig onderhoud maar....op die reparatie heb je ook weer 1 jaar wettelijke garantie.
    ten 2e voor mij genoeg reden om de auto te laten en het desbetreffende bedrijf helemaal te mijden.
     
  16. In de onderhandelingen meenemen kan een optie zijn.

    Mijn ergernisje vandaag;

    Mensen op een 4 baans snelweg, A12 en A2, waarbij rijstrook 2 helemaal leeg is, toch op baan 3, en ook op 4 blijven rijden… mat een slakkegangetje … :loco:
     
    montagne vindt dit leuk.
  17. Zondags rijders

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    Patman vindt dit leuk.
  18. Was het maar alleen op zondag. Ook in de spits kom je die tegen. Aan de andere kant ook genoeg klevers waar je 100 mag, 107 op de cruise en nog proberen door me heen te rijden terwijl ik niet naar rechts kan.
     
  19. Haal standaard op de A2 rechts in. Ik rij keurig meest rechter baantje. Ga dan niet 4 banen opschuiven omdat er een pannekoek op rijbaan 2 blijft rijden. Meestal zwaai ik ook maar ze als ik voorbij kom...

    Greetz Emiel
     
    Ecobeast en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina