1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het "grote" kleine ergernissen topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Eric Mudguard, 4 mrt 2020.

  1. Of dat die avond toch nog zand storm komt
     
    VdR-HJD vindt dit leuk.
  2. Of je gaat op vakantie en het wordt in je eigen land ineens schitterend weer.
     
  3. In 2021 een keuken laten installeren (het liefst had ik het zelf gedaan...maar geen tijd), met veel gezeik uiteindelijk alles afgerond,
    en dan gisteren ontdekken dat onder de wasbak je handdoeken en theedoeken gewoon nat zijn.
    Schijnbaar lukte het die monteurs niet om kwalitatief te werk te gaan, de afvoer vast zetten met een tang? en de rest van de
    wartels amper handvast, dan ook nog niet vergenoeg op de buis gedrukt....tadaa lekkage....wat een prutsers, ik los het zelf
    wel even goed op.

    P1010653a.jpg

    P1010654a.jpg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Prutswerk is duur, kwalitatief werk onbetaalbaar [emoji1787]

    Maar ben je mooi klaar mee....

    Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk
     
    Patman, Edgar Focus en DexterXL vinden dit leuk.
  5. Wees dan maar blij dat je dat zelf nog kan oplossen. Maar prutswerk lijkt vooral met keukens wel vaker geleverd te worden.
     
    DexterXL en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. Installateurs die niet eens even de moeite nemen stof te zuigen tijdens of na boorwerkzaamheden, of sowieso hun troep amper opruimen...
     
    Thieske vindt dit leuk.
  7. Dan hebben wij veel geluk gehad met het laten plaatsen van onze nieuwe keuken, wij hadden, "Deutsches gründlichkeit", twee Duitse monteurs en ik moet zeggen dat zij hun vak verstonden
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  8. beetje fatsoenlijke monteurs zijn niet te krijgen, allemaal import monteurs zonder diploma's
     
    Pibo_Focus_CC en Edgar Focus vinden dit leuk.
  9. Postbezorgers die niet aan de deur komen maar gewoon bij de dichtsbijzijnde deur waar ze geparkeerd hebben alle pakjes voor de hele straat afgeven en dat je per email een bevestiging krijgt 2 minuten nadat het is afgegeven terwijlje gewoon thuis bent en geen kaartje in de bus hebt gehad. Die is echt niet aan de deur geweest.
     
    gerardTDCI en 2 Fast 4 U vinden dit leuk.
  10. Had er hier zaterdag een aan de telefoon, nieuwe telefoon zou bezorgd worden en meneer wist doodleuk te vertellen dat de weg waar ik aan woon af was gesloten.
    Gemeld dat dat toch echt niet het geval was, 5 minuten later weer telefoon en toen wist ie te vertellen waar hij wel stond....boos op een wegafsluiting en op mij :mrgreen:
    Stond gewoon 3 kilometer verderop en toen ik hem uit wilde leggen hoe te rijden wilde dat er niet in. Geen idee hoe hij er is gekomen maar uiteindelijk stond ie aan de deur.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. * haalt diep adem *

    5 juli een bestelling van ruim 2300 euro geplaatst bij nubuiten om bij vrienden een schuur te gaan bouwen. Ik kon geen leverdatum selecteren dus bij de opmerkingen aangegeven dat ik het graag 11 augustus geleverd wilde hebben.
    Op 17 juli maar een mail gestuurd met de vraag of dit verzoek aangekomen was. De dag erna een bevestiging dat ze verwachtten dat het 11 augustus uitgeleverd zou worden.
    Een week later, tijdens mijn vakantie in Denemarken, ineens een telefoontje van GLS dat ze met een zending voor de deur stonden maar dat er niemand was. Nee logisch, zowel ikzelf als de klant zijn op vakantie en we hadden afgesproken dat het 11 augustus geleverd zou worden. "Geen probleem, nemen we het weer mee terug. Gebeurd wel vaker bij nubuiten" Uh... okay?
    Fast forward naar vandaag: laat ik ze eens bellen of het daadwerkelijk morgen geleverd gaat worden. Na bijna 20 (!) minuten in de wacht te hebben gehangen kreeg ik iemand aan de lijn, die zei: "ik zie geen levering ingepland staan... ik ga er even achteraan en stuur u een mail als ik meer weet".
    Om 16:10 een email:
    Mijn reactie:
    Denk alleen niet dat dat gaat gebeuren...
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Oh dat lijkt mij geen kleine ergernis. Je hebt nog zeer netjes geantwoord hoor.
     
  13. Dat is gewoon ronduit slordig inderdaad...
    Of het was toen niet in orde of er was nog iemand met dezelfde bestelling.
     
  14. Dhl. En Amazon. Ik had dus een dib set besteld (spuitbus primer kleurlak en transparant lak) zou 11 Augustus geleverd worden. Amazon verkoopt via een derde partij dat is al irritant maar dhl track en tracé zegt dat de zending nog steeds in Duitsland is.
     
  15. postnl, gls, dhl, tnt, etc. noem ze maar op het is altijd wel iets met ze.
    Postnl in brabant is helemaal ruk, want pakketje volgende dag leveren duurde nog eens 5dagen voor het er was. zijn gewoon het soms kwijt daar.
    Gls en dhl op zich goed, smorgens bericht en tegen de middag waren ze daar ook daadwerkelijk

    Pakketje van DHL, 3 onderdelen kwamen van 3 verschillende locatie. Dus 3x pakketnr van dhl gekregen. Helaas was er niemand thuis op dat moment en de volgende dag elders op kunnen halen.

    @Edgar Focus
    Als dat nog steeds op duitsland staat, dan hebben ze het niet op voorraad daar liggen. Amazon krijgt alleen info of het er ligt maar of dat klopt is dan ook de vraag.
    Zelf met athom gehad. 2dingen besteld wat uit china kwam binnen week binnen en wat uit duitsland zou komen 2weken levertijd. Dus ze hadden het niet liggen ondanks het op voorraad stond op de website.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Het meest frustrerende is denk ik dat tegenwoordig heel heel veel mensen alles online bestellen en thuisbezorgd willen hebben. De bezorgers kunnen het vaak ook niet helpen dat ze veel te veel pakketten per dag moeten bezorgen, de bezorgers meestal zzp’ers zijn en worden ingehuurd voor een minimaal bedrag. De tijd per pakket bezorgen is minimaal en als er al een aantal niet thuis zijn duurt het nog langer. Vandaar dat ze meestal al weglopen terwijl ze aanbellen en bij de buren bellen. Ze willen graag dat pakket kwijt. De schuld ligt in mijn ogen dan ook bij de vervoersbedrijven die zo min mogelijk personeel willen inzetten.
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  17. @Patman
    Precies, daarom snap ik niet dat ze pakketen dat niet door de brievenbus past en kleiner dan 5kg zijn.
    Dat die altijd bij centraal punt opgehaald moet worden. Een punt waar je alleen pakketten kunt aanleveren voor versturen en paketten voor ontvangst. Service punt miet dan wel groot deel van dag open zijn. Of ieder geval dat je voor of na werk het op kan halen.

    Moet nu al regelmatig pakketje dan daar ophalen en dat zijn niet altijd de meest geweldige winkels die da doen

    Heb ook gezien dat ze pakketje bij deur neerleggen en dan aanbellen en weglopen
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. Ik heb echter wel een track en trace code van DHL dus het lijkt er wel op dat iets verstuurd is dan, alleen gaat de track en trace maar tot 10 augustus en dan houdt het op.
    Ik krijg nu echter een heel ander verhaal te zien, namelijk dat ik het pakket geweigerd zou hebben op 09 augustus en dat het direct terug gestuurd wordt naar de afzender....WTF.....wat zijn dat voor wanpraktijken, ten eerste er is altijd iemand thuis en ten tweede ik heb genoeg buren die een pakketje voor mij/ons wel aannemen........DHL hier is niet de eerste keer dat ze vreemde dingen doen maar deze slaat alles.

    We, 09.08.2023, 10:37, Netherlands
    The recipient refused acceptance of the shipment. The shipment is being returned to sender.
     
  19. @Edgar Focus
    Ken het had ik ook, later kwam het ineens wel aan. Rede was track and trace alleen in duitsland werkte en in nederland je eigenlijk met andere code moest werke.
    Kans groot dat info op doos incorrect was/is en dus terug gestuurd is door nederlands dhl.

    Heb zelf palletje van mede forumlid teruggestuurd gehad. Ivm verkeerde naam op stond en me pa nie wist dat het wel klopte
     
  20. Aangezien wij beide werken probeer ik bijna altijd pakketen bij een afhaalpunt te laten leveren en dat gaat redelijk goed eigenlijk. Al zijn er ook verzenders die deze optie niet aanbieden op hun website.

    maar er zijn bezorgers die het wel slecht doen. Laatst 3 produkten besteld bij coolblue op zondag geleverd, voor een bedrag van ruim 1200 euro, paketten geleverd bij een woning die niet thuis waren terwijl ik erop zat te wachten. Pakketten gewoon op een ornament bij de voordeur geparkeerd aan de weg, die woning had toevallig hetzelfde huisnummer alleen was wel een andere straat 3 deuren verderop.
     
    Patman en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina