Herman's ST188 updatejes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 9 jul 2012.

  1. Oeps nou je het zegt...[emoji28]
    Nu zie ik het.
     
  2. Neemt overgens niet weg dat de st weldegenlijk lager op zn wielen staat als de rs ;)
     
  3. #583 Marco Morello, 1 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2014
    Jij hebt immers ook een schroefsetje er onder zitten.
    Wat betreft die poulie, in welk toerengebied komen die pk's?
    Low, mid of high end? High end pk's heb je in mijn beleving niet zoveel aan. Of je moet continu 6000rpm willen rijden. ;).

    Overigens kun je dit ook doen met de originele poelie (wordt bij de minder vermogende motoren van de focus ook wel gedaan, zeker in de cross). Alleen lijkt het met de poelie van CFM makkelijker.

    Al eens gedacht om het vliegwiel iets af te laten draaien?
     
  4. Je zou met die poelie door hem in verschillende standen te zetten zelf kunnen kijk waar je heeste pk winst en in welk toeren gebied je het zou krijgen.
    Advies volgens de leverancier luid dat als je hem 6 graden te laat zet, dat je de meeste pk winst over bijna het hele toerenbereik krijgt. Dus niet alleen bij hoge toeren.

    Dat hij op die stand bij mij bij lage toeren inhoud is volgens mij een ontstekings probleem.
    Ik denk zelf dat het voor de chip gewoon net even teveel van het goede is, maar dit is puur een gevoel.
    Ik heb uiteraard ook een mailtje gestuurt naar bluefin om te zien wat hun bevindingen hierover zijn. Hun antwoord wacht ik nog af.

    Ik heb niet overwogen om het dubbelmassa vliegwiel af te draaien. Wel heb ik vorig jaar bij het vervangen van de koppeling overwogen om er een single mass vliegwiel in te zetten.
    En dan een exemplaar die lichter is als een 'normale' vliegwiel.
    Reden waarom ik dat niet heb gedaan is eigenlijk dezelfde als dat ik nu naast de verstelbare nokkenaspoelie er niet voor heb gekozen om de rest van de poelies te vervangen voor lichtgewicht alluminium exemplaren, namelijk: balans.

    Als ik b.v. het vliegwiel laat afdraaien of vervang voor een SMF die lichter is, of b.v. fe krukaspoelie vervang voor een aluminium exemplaar, zou ik of de hele krukas lijn moeten laten balanseren (wat een kostbare grap is), of er vrede mee moeten hebben dat ik met enige regelmaat mn hoofdlagers moet gaan vervangen.
    Overgens ook geen goedkope optie.

    Aangezien de ST mijn dagelijkse auto is en ik andere auto's heb om gek mee te doen, is de keus voor mij zo geweest om de ST weldegenlijk te tunen. Maar wel op een manier die voor dagelijks gebruik geen problemen met zich meebrengt.
     
  5. Net antwoord gehad van bluefin en zoals ik al dacht zitten er teveel mods op de auto voor de geschreven chip's van bluefin.

    Zoals het nu dus lijkt gaat de uitlaatnokkenas terug naar 0 graden en blijft hij daar voorlopug even op staan.

    Mocht ik uiteindelijk toch meer uit de ST willen halen, dan zal het custom tunen gaan worden.
     
  6. #586 Godtoh, 2 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2014
    Wellicht kan je Dennis eens vragen of hij een idee heeft wie je kan helpen qua tuning.
    Met de stock map wil het ook niet?

    Wellicht dreamscience ook een mailtje sturen? Schijnen wat meer uit het blok te kunnen persen dan Bluefin.
     
  7. Holy chips! Dat ziet er goed uit!

     
  8. Mooi werk heren, hij mag weer gezien worden :thumbs:
     
  9. Vergis je niet Reks, bovenstaand bericht is een quote van vorig jaar.

    Maar alsnog bedankt :D
     
  10. Wtf, wie quote nu iets van een jaar geleden.......
    Kun je trouwens niet zien toch?
    Hoe dan ook.......blijft een gave bak herman ;)
     
  11. Klopt maar ik weet wanneer we de auto gedapt hebben ;)

    Thnx alsnog kerel
     
  12. tijd weer voor een kleine update en helaas ook een downdate.
    Om met het slechte nieuw te beginnen...
    er zijn 2 banden kapot.

    Laatst begon hij al wat te trillen bij bepaalde snelheden.
    Bij het vervangen van de distributieriem even gekeken en er zat iets speling op de stuurkogel linksvoor.
    Deze dus vervangen maar helaas kwam het trillen vrij snel weer terug.
    afgelopen week werd het ineen heel heftig en toch maar eens een wiel eraf gehaald en toen bleek het probleem vrij duidelijk:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    dit is de linker voorwiel. linksachter zat ook een bult op maar minder erg als deze.

    nu dus wat eerder als geplant de winter set er maar onder:
    [​IMG]

    een klein updateje zit hem in de interieurverlichting.
    Van dit:
    [​IMG]

    Naar dit:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Niet dat er vaak mensen achterin zitten, maar als ze er zitten zijn ze blauw in het donker :cheer:
     
  13. Stoepje gepakt Herman ???
     
  14. Nou daar had ik het met simon ook over maar meestal als je iets raakt oid dan herriner je je dat meestal wel als een momentje van 'oei dat kon me mn banden wel eens kosten' maar zo'n momentje kan ik me totaal niet herinneren.
    Maar ik zal ongetwijfeld een x iets geraakt hebben gezien dat links achter ook kapot is en die stuurkogel aan de linker kant ook speling had.

    Ik zou dus alleen niet weten wanneer of door wat dit gekomen is.
     
  15. Te hard laten droppen vanaf de boot?
     
  16. dat is listig die band(en), begrijp dat je 2 verschillende banden een bult erop hadden?
    mss een slechte batch?
     
  17. Klopt gerard. Npuja 1 had een bult.
    En doe andere................
    Zie foto :nocheer:
     
  18. dat wordt weer een wintertje sparen voor nieuw rubber.
     
  19. Ik heb dezelfde banden eronder, maar ben er niet over te spreken bij nat weer. Heb jij daar ook last van Herman?
     
  20. Bij nat weer hebben ze niet bijzonder veel grip idd Anton maar op het droge vind ik ze erg goed.
    Beetje vergelijkbaar met de toyo proxes t1-r.
    Ik bestel gewoon weer 2 nieuwe kumho's.
     

Deel Deze Pagina