1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help telkens noodloop 1.6 tdci Focus 3 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door meteor, 26 okt 2023.

  1. #1 meteor, 26 okt 2023
    Laatst bewerkt: 26 okt 2023
    Hoi ik ben op zoek naar goede raad.
    Bij mijn Focus 3 uit 2012 gaat de motor telkens in noodloop boven de 3000 toeren.
    (ps ik verbaas mij erover dat ik wel melding Onderhoud nu! krijg maar geen storingslampje)
    Forscan viewer zegt: P228C Fuel pressure regulator 1,control limit exceeded.
    Ik heb zojuist geprobeerd het brandstoffilter te vervangen. Helaas is een niet goed filter geleverd.
    Oude filter terug en het probleem is nog erger dan voorheen.
    Ik ga ervan uit dat dit een probleem is in de brandstof aanvoer of bij de sensor.
    Dus verstopt filter, kapotte sensor of einde hoge drukpomp.
    Klopt mijn diagnose?
     
  2. Zoals je omschrijft verva g idd eerst de brandstoffilter. Heb zelf ook meegemaakt dat ze soms eerder issues gaven dan 60.000km.
    Daarom is het later op 40.000km gezet.
    Filter is ten opzichte van de 16klepper anders maar hielden zelfde inderhouds interval eerste instantie aan.

    Onderhoud nu,is juist indicatie van dat er storing is. Misschien beetje gek vertaald.

    Storing zegt dat hogedrukpomp maximale druk wil leveren, maar nog niet genoeg diesel heeft om het te kunnen leveren. Vandaar idd dieselfilter eerst vervangen.
     
  3. Klopt denkt ik wel. Nu het oude filter weer goed gevuld is is het probleem veel minder prominent aanwezig. Moest bijna 3500 toeren draaien.
    Eerst maar eens het filter vervangen. Ps. is er ook een filter in de tank aanwezig?
     
  4. Zelfde issue inderdaad ook al eens bij mijn Renault gehad.
    Snapte er niets van tot ze bij de garage een vervuild/verstopt filter aantroffen.
    Toen ging er ineens een lampje branden.
    Had de week er voor noodgedwongen de tank nagenoeg volledig leeg gereden omdat ik mijn portemonnee niet bij mij had…
     
  5. Ja en nee.
    Ja er is een filter in de tank maarnoem het meer zeef. Dit is alleen voor de electrisch opvoerpomp in de tank.

    Echter deze diesel hebben een opvoerpompje bij de filter zitten. Hier mee trek je dus diesel uit de tank en perst het door de filter
    In de hogedrukpomp zit een mechanische opvoerpomp. Voordat het naar de hogedrukpomp gedeelte gaat.
    Deze moet gevoed worden met diesel, dan werkt het gewoon. Met lucht werkt het niet.
    16klepper had opvoerpomp als gereedschap zitten. Dat moes je apart ertussen doen. De 8klepper heeft het op de filterhuis zitten.
     
  6. Ik had een AMC filter gekocht maar dit paste voor geen meter. Maar een Bosch filter gekocht en erin gezet.
    Probleem opgelost! Dank voor de tips. Nu nog in de gaten houden dat met 300 k er een nieuw filter ingaat :P
     
    Paul_U en M.Blaak vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina