1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HELP!!!! pomp stuurbekrachtiging kapot

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door vdende, 13 nov 2008.

  1. Ik heb een ford focus van eind november 2005,en ik heb hem pas een jaar.
    Nu heb ik hem naar een garage gebracht en daar werd geconstateerd dat mijn stuurbekrachtigingspomp lekt en dat die vervangen moet worden en ook nog een riem? die hem aandrijfd?
    kosten +/- 800 euro!! :(

    Zou iemand mij kunnen helpen of tips kunnen geven zodat ik minder kwijt ben.

    Alvast bedankt voor jullie reacties
     
  2. 2nd opinion vragen bij een andere garage (mijn idee liefst geen dealer-garage die kijken mijn idee vaak zonder eurotekens in hun ogen naar de problemen)

    Als je geen last van de lekkende pomp had, navraag doen of het kwaad kan er tijdelijk ducktape omheen te doen en nog een tijde doorrijden als dat kan.

    dat spreidt de kosten.
     
  3. 800 euro :shock: is het nog een focus 1 of al een focus 2?

    ik kon een gereviseerde krijgen voor 350 inclusief inbouw voor mijn focus 1 :wink:

    dus zou zeker even in het rond kijken :wink:
     
  4. ze pakken de snaar ook mee omdat die maar 1x gespannen mag worden (heb ik me laten vertellen door de dealer)

    maja dan is het nog wel erg duur
     
  5. Ik heb een ford focus 2 1.4 16v.
    De garage waar ik was geweest was al geen dealer,maar ik weet wel dat hij bestwel prijsig is en dus heb ik hem daar gelijk weer weg gehaald.

    Het vervelende is alleen dat mijn pomp volgens mij zo snel leeg is dat ik er niet fijn van garage naar garage kan rijden.

    Weet iemand wat voor een olie erin moet,want ik begreep dat er verschillende soorten olie zijn?
    Want ik zal toch moeten rijden willen er meerdere garage's naar willen kijken,want ik ga zeker meerdere second opinions laten doen.

    Moet toch zeker voor de helft kunnen van het bedrag,moet toch haalbaar zijn??
     
  6. Weet iemand trouwens ook nog de exacte benaming van zo'n riem/snaar?
     
  7. Is je auto hiervoor wel dealer onderhouden geweest? Indien dat het geval is zou ik naar een ford dealer gaan. Ze kunnen mijn niet vertellen dat het normaal is dat dit kapot gaat bij een auto 3,5 jaar oud. En een 1.4 zal toch niet tonnen gereden zijn. Als een dealer dan tegen mij zegt jammer zou ik daar echt een probleem van gaan maken meer dan de helft zou ik er niet aan betalen.
     
  8. mijn pomp is ook net vervangen die lekte kosten 360 euro ex :cry: waterpomp was ook kapot en de distributie riem was moest ook vervangen worden :(
     
  9. ja hier was diezelfde pomp volges de ford ook kapot, kosten waren ook rond de €800,= euro. en dan zouden ze hem gelijk maar even schoonmaken... :?

    ik bij de garage op de hoek, en daar werd mij verteld dat de aansluiting van de leiding en de pomp lekte.
    dit keurig verholpen en voor €250 heb ik weer een goede ford... :D

    ze hebben daarbij gelijk de distributie riem vervangen en alles netjes schoongemaakt. alles samen voor nog geen €400.- :D
     
  10. Kapotte pompen van de stuurbekrachtiging is een Ford-kwaal. Eigenlijk vooral dat die pompen altijd olie lekken. Mijn pomp lekt ook, maar dat is wel heel weinig, lijkt een soort zweten.
    800 euro voor een nieuwe pomp is wel veel! Een gereviseerde of 2e handse van een gerenomeerd sloopbedrijf???

    Er moet wel speciale (rode) olie in..... volgens mij is dat transmissie olie dat ook gebruikt wordt in de versnellingsbak van een automaat.....
     
  11. stuurbekrachtiging pomp

    Mijn Focus i bijna 4 jaar oud en 45000 km gereden en heb ook de pomp kapot, kosten 680,00 euro incl. :(
     
  12. Klopt, en die is vrij lastig te vinden. Zaken als Halfords hebben het niet. Ik moet mijn stuurbekrachtiging olie regelmatig bijvullen en gebruik olie van autmatische transmissie die ik bij een Shell pompstation wel kon krijgen.

    Ed
     
  13. #13 Brandpunt, 11 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2009
    Afgelopen woensdag hoorde ik plotseling een constant zoemend geluid, wat veranderde als ik aan het stuur draaide. De stuurbekrachtiging dus. En blik onder de motorkap leverde een beeld van een motorcompartiment wat helemaal onder de olie zat. Het reservoir was nagenoeg leeg.

    De garage had gelukkig tijd en twee dagen later had ik hem weer terug. Bleek een slang gescheurd te zijn.
    Slang EUR 96,56
    O-ring 0,97
    Verbindingsstuk 10,77
    Set O-ringen 5,13
    Olie 8,90
    Arbeidsloon 136,50

    Prijzen zijn ex btw. Inclusief kost dit geintje dus 308,- euro.

    Voor de ST gold een terugroepactie. Hadden ze dat voor de "gewone" ook niet kunnen doen? (dit is een 1st edition uit 2005, 135.000km)
     
  14. Weet je toevallig nog wat de stuurbekrachtigingspomp los koste?
    want ik neem aan dat de 800 euro inclusief montage was?

    mijn stuurbekrachtigingspomp heeft het namelijk vergeven en kan nergens vinden wat de slechts de koop van een nieuwe pomp kost bij de dealer..
     
  15. ook ik ben waarschijnlijk aan de beurt laatst toen ik bij sander was zagen we ook al een natte plek zitten en toen zij hij dat dat waarschijnlijk van de pomp was 2 dagen later ook een zoem als ik aan me stuur draai :( dus binnekort maar ff naar de garage toe kijken offie een leuk prijsje voor me kan maken :p
     
  16. Die pompen lekken wel vaker, zolang je nog geen bakken olie hoeft bij te vullen, zou ik het lekker laten zitten. Kapot gaan doen ze op een gegeven moment dan toch wel. Oftewel lekker laten zitten totdat ie echt kapot is.;)
     
  17. Het lekken van stuurbekrachtigings pomp heb ik ook gehad. De reparatie hiervan heb ik steeds uitgesteld, omdat ik bang was dat het veel geld zou gaan kosten. Toen de garage aangaf dat er nu echt wat moest gebeuren, heb ik akkoord gegeven om het probleem te verhelpen. Toen ik de auto kwam ophalen verwachtte ik een gepeperde rekenen....maar het enige wat ze hadden gedaan was het vervangen van de pakking en daarmee was ik voor een paar tientjes weer klaar.
     
  18. Zojuist met het vliegtuig terug gekomen uit Noorwegen. De focus? Die staat daar nog, te wachten tot de ANWB hem komt ophalen en naar Nederland brengt. Ook bij mij is de stuurbekrachtigingspomp kassie wijlen. We reden een bergje af en na het bergje was een zoemgeluid te horen... niet goed dus. We hebben toen Ford Assistance gebeld die keurig netjes de sleepdienst hebben gebeld en een heleboel zaken voor ons hebben geregeld! Erg goed moet ik zeggen.
    Anyway, de auto is naar de dealer in Stavanger afgesleept waar ze erg vriendelijk waren en meteen hebben gekeken of ze het zo snel mogelijk voor ons konden fixen. Helaas moesten ze melden dat de betreffende pomp in heel Noorwegen en Duitsland niet op tijd te krijgen was (zo te lezen aan het aantal problemen op dit forum alleen al is ie gewoon uitverkocht ;-) ).
    Het heeft helaas ons wel de vakantie gekost, want met een hoop bagage en geen mogelijkheid om dat naar Nederland terug te krijgen is het lastig reizen.
    In de komende weken zal de auto wel naar Nederland komen waar hij bij de dealer hier in de buurt zal worden gefixed.

    Ben benieuwd wat het me gaat kosten, maar wil toch wel even goed laten checken of het inderdaad niet alleen de pakking is.
     
  19. The story continues...
    Inmiddels is mijn Focus in Nederland aangekomen en naar Iriks in Steenbergen overgebracht. Die hebben meteen even gekeken en geconcludeerd dat de pomp helemaal niet vervangen hoeft te worden. Alleen de leiding naar de pomp toe en als gevolg van alle olie de multiriem. Hadden ze dus makkelijk in Noorwegen ook kunnen fixen. Stelletje :censored: daaro...
    Maar goed, het scheelt dus wel in de kosten. En voor alle andere Focus rijders die dit probleem gaan tegenkomen, als ze aangeven dat de pomp stuk is, vraag dan ergens anders even om een second opinion! Scheelt aardig wat euri's.
     
  20. geluk bij een ongeluk!
     

Deel Deze Pagina