1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help! Focus 2 doet het niet meer na kortsluiting?

Discussie in 'Electronica' gestart door Smattinello, 3 apr 2011.

  1. Hallo, morgen op vakantie, maar de auto doet het niet meer. Wellicht dat de oplossing simpel is en iemand me kan helpen.

    Gisteren de verlichte pookknop geinstalleerd, echter per abuis de + en - tegen elkaar aan gehouden en poef!, de radio voor een kort moment uit. (de voeding voor de pookknop is achterop de radio afgetapt) Daarna direct weer aan maar;

    Voorheen contact stand 1 radio aan
    contact stand 2 alle elektra aan (ramen e.d.)

    Nu doet ie op stand 1 niets meer en op stand 2 duurt het 20 sec voor de radio aanslaat.

    Daarbij geeft ie nu ook aan dat de motor in de toerenbegrenzer zit (rode pijl) maar de motor is uit. Dit is na 30 sec echter weer weg en ziet het er weer normaal uit.

    Als ik dan start is het eenmaal rond en daarna getik (startmotor). Accu misschien leeg? De verlichting doet het allemaal prima, en ik heb niets vreemds gedaan dus dat lijkt me stug.

    Kan het toch zijn dat ie de accu leegtrekt door de ''kortsluiting'' en hoe is dit of een ander probleem op te lossen?
     
  2. schieten alle wijzers een keer naar max en weer terug? Bij een focus 1 is dat het teken dat de accu overleden is. Maar of dat bij een focus 2 ook zo is? :weetikniet:
     
  3. anders gewoon voor het gemak al je zekeringen checken;)
     
  4. Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb een poging gewaagd met twee draadjes op een lampje, maar dat werkt niet (goed).

    Ben er al wel achter dat ik op de 12V. aansluiting vóór geen stroom heb, en achter wél. Op zich heel vreemd gezien het feit dat volgens het boekje ze beide op 1 zekering zitten....

    Zojuist de auto met startkabels gestart, en een stukje gereden. Morgenvroeg maar even kijken of ie nog steeds wil starten. Daarna maar even naar de garage...
     
  5. wat ook vaak rare storingen weghelpt, zoals het lampje van de toerenbegrenzer, is even de accupool los om de boel te resetten, en inderdaad even al je zekeringen checken met een spanningszoeker..
     
  6. Hou je dan 1 draadje op massa en de ander op het pootje van de zekering?
    Als je beide draadjes op de beide pootjes van de zekering heb gezet en het lampje is niet gaan branden, zijn al je zekeringen heel;)
     
  7. Is je hoofdzekering niet gesprongen?
     
  8. gewoon alle zekeringen even nalopen met een multimeter op de "piepstand" (weerstand)
    en ook die onder de motorkap
     

Deel Deze Pagina