1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

harder geluid

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door jeroenvv, 16 okt 2007.

  1. Hallo allemaal,

    even een vraagje, heb de focus nu bijna 4maanden, en begin de laatste 1,5 week steeds meer de banden te horen, vooral rond de 70-100km/uur, dan is het gewoon een herrie in de auto...

    de profieldiepte is nog goed ca. 6-7mm, dus hier ligt het niet aan?

    het is ook vooral aan de rechterkant, en de passagiers die rechts achter zitten roepen als eerst van he wat maakt ie hier een herrie?

    iemand een idee? :roll:
     
  2. Misschien een lager?
     
  3. een lager die versleten is? ja ik heb geen idee...
     
  4. Banden of lager

    Als ik jou was, zou ik eens een stukje autobaan gaan rijden. Als je rond de snelheid zit waar je normaal het geluid hoort, trap je de koppeling eens in. Dan hoor je het geluid van de motor al niet meer. Als het dan een hoog zingend geluid is, kun je er al bijna vanuit gaan dat het een wiellager is. Snel te repareren in de garage. Ook kun je de achterkant eens opkrikken, dan aan het wiel wiebelen. Als het meewiebelt, is het vaak ook een teken dat je wiellager stuk is...

    Succes gewenst ermee van een andere Jeroen...
     
  5. Of de banden zijn aan het "cuppen". Kijk eens naar de bandenspanning.
     
  6. Misschien tussenaslager,bij mij momenteel,net of je een zingen geluid hoort ?????
    En als je de koppeling intrap is het dan weg?
    Je assen voor, is aan de ene kant langer als de andere kant en de rechtse as is dus langer en word ondersteund door dat lager!!
    Anders de banden die kunnen cuppen,als je met je hand over het profiel gaat,voel je dan net of de het ene blokje groter is als het andere????
     
  7. Michelin banden?????
    ja? rot voor je :wink:
    Sommige series maken een pleuris herrie, is niet lief :(
    Kan inderdaad ook een gecupte band zijn, duid meestal op verkeerd
    uitgelijnd, kontroleer even het loopvlak van de band.
     
  8. cuppen betekend dus het afschuinen van de banden?

    heb deze banden:
    [​IMG]

    denk daty ik maar is eff bij de kwikfit ofzo binnerij, en eff er naar laat kijken, het is de laatste week harder geworden...[/img]
     
  9. Als het goed is doet je link het nu wel. :wink:


    Cuppen, tjaa, dan ontstaat er een ruwe kant op je band, als je met je
    hand over de band gaat, dan hoort hij beide kanten op hetzelfde aan te
    voelen, als hij gecupt is, dan voel je overduidelijk dat 1 kant op veel
    ruwer aanvoeld.
     
  10. Wat is je bandenspanning?
     
  11. nou ik lees over het ruw zijn van de band, van t weekeind zat ik als leek eff voor de band en de buitenzijde leek wel iets ruw te zijn... zal er nog even goed naar kijken.

    de bandenspanning pomp ik elke keer op naar 2,4 zoals in het boekje staat, echter om de maand ga ik naar de pomp en staat deze weer op 2,0bar
     
  12. Hoe breder de band, des te gevoeliger is deze voor onregelmatige slijtage bij een verkeerde bandenspanning. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is.
    Cuppen werd uitgelegd als ruw aanvoelen, misschien is dat niet helemaal duidelijk. Cuppen wordt ook wel zaagtandslijtage genoemd, dit zegt misschien meer. Je kunt het voelen als je over de band strijkt met je hand tegen de draairichting in.
     
  13. allemaal bedankt!

    was vandaag eff naar de kwikfit toegereden en de band laten nakijken en ja: t is Cuppen! kan niks aan gedaan worden, tja een nieuwe band, bridstone €140,- en michelin €180,- en nog meer er tussen in. Tevens zag de man dat er een spijkertje rechtsvoor zat. Voor €19,- kon hij deze repareren, dus ik zeg prima doe maar, hij de auto naar binne, afdek kapje eraf... draait 3moeren eraf, en zegt he een slotbout! ik zeg ja en? ja zegt ie heb je de sleutel?

    ik: :roll: welke sleutel, die heb ik nog nooit gezien! bij t reserve wiel gezocht maar nee, geen sleutel... de man zegt dan moet je contact opnemen met ford waar de auto vandaan komt... dus ik met me spijkertje weer vertrokken...

    ik in de auto direct ford amsterdam gebeld... aan het sleuteltje is bijna niet te komen / moeilijk, misschien kan het besteld worden als het nummer bekend is, maar die weet hij niet te vinden...

    de oplossing: kom maar langs dan rossen we het slotboutje kapot en ben je geholpen.... ik zeg ja prima wie gaat dit geintje betalen? ik heb de auto net +/-2maanden, naja na veel gedoe gaan hun dit betalen...

    ik zij meteen, nou heb 4bandjes, dus 4x slopen en 4 nieuwe slotbouten incl sleutel krijg ik he, na veel moeilijk gedoe kon ik deze dan krijgen.

    wat gaan we morgen dus doen: op naar de ford dealer bij mij in de buurt en de slotbouten laten slopen zodat ik nieuwe krijg... :angry:

    hoop dat het netjes te slopen is (het slot) want anders heeft ie een probleem als de velg beschadigd... :violent:
     
  14. Tja, das best lullig zo zeg! Maar gelukkig dat de dealer netjes wil meewerken!

    Misschien een tipje, maak wat foto's van je velg zoals ze nu zijn, kunnen ze nooit zeggen dat die krassen er al op zaten.

    Suc6 morgen!
     
  15. Hoi Jeroen, je kan je banden wel vervangen dan ben je het geluid kwijt, maar het cuppen heeft een oorzaak, en die is vaak versleten schokdempers, laat deze ook eens testen, het is een beetje zonde als je nieuwe sloffen laat zetten en over een paar duizend kilometer weer bij kwikfit staat omdat je weer gecupte banden hebt.
    Als je dempers versleten zijn houd je wageen geen contact meer met de weg, gaat dus stuiteren. gevolg platjes waardoor je wagen steeds meer gaat stuiteren, gevolg Cuppen.

    Groetjes Stef.
     
  16. Minder allemaal. Maar wees blij dat je er nu achterkomt en niet als je ergens op een regeachtige nacht langs de weg staat en je lekke band wil gaan verwisselen :twisted: !
    Succes ermee
     
  17. ja daar had ik ook niet aan gedacht, wist eigenlijk nieteens dat ik slotjes had :lol: de man van kwikfit zij ook, als je langs de weg staat en belt de anwb dan komt hij wel, maar kan ook niks doen....

    maargoed dat ik er nu achterkom :lol:
     
  18. Ach ze weten wel wat hoor gewoon een dop kleiner als 17/19 die er vast op geslagen word,of te wel strak er over heen,is ook een oplossing,dit zal best wel vaker zijn voor gekomen lijkt mij!!!!
    En zeker bij de banden boeren!!!
     
  19. Je hebt er speciale doppen voor die je erover heen zet met snijdraad er in, draaien ze er zo af(mits er genoeg ruimte is om de de snijdop er overheen te zetten)
     
  20. En ook laten uitlijnen.
    Ook de bandenspanning beter wat hoger zetten dan de boekjes aangeven (geldt vooral voor platte banden).
     

Deel Deze Pagina