1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Groupbuy walnut blasting

Discussie in 'Performance' gestart door hoomer, 18 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo, Misschien is er hier wel interesse voor een walnut blasting, zodoende heb ik wat info hier over opgevraagd. Mocht je interesse hebben geef het dan hier onder even aan.

    Wat is walnut blasting.

    Walnut blasting is een methode voor het reinigen van de inlaat van de motor waarbij het inlaattraject middels walnootgranulaat tot 100% gereinigd wordt. Dit staat ook bekend als walnutblasting, walnootstralen, of inlaatreiniging via straalmethode.

    Waarom nodig?

    Direct ingespoten benzinemotoren krijgen last van carbon build up (koolstofafzetting) in de inlaatkanalen, op de kleppen en injectoren. Dit komt omdat de injectoren niet meer inspuiten voor de kleppen maar direct in de cilinderkamers. Daarnaast vormen de oliedampen die worden meegevoerd door de carterventilatie een probleem. Ze slaan neer tegen de wanden van het inlaat traject. Deze aanslag zorgt uiteindelijk voor een vernauwing, waardoor er problemen kunnen ontstaan. Verschillende klachten die hieruit voor kunnen komen zijn:

    • Verminderd motorvermogen
    • Motorstoringen
    • Slecht stationair draaien
    • Schokken / inhouden bij rustig accelereren

    Onze ervaring is dat het gemiddeld elke 60 a 90 dkm nodig is om uit te voeren. Dit om uw motor in topconditie te behouden en problemen te voorkomen.

    Is het veilig?

    Jazeker, het proces is volkomen veilig! Om granulaatdeeltjes in de cilinder te voorkomen word de motor zo gedraaid dat de kleppen altijd volledig dicht staan per cilinder. De overige inlaten worden afgeplakt zodat er geen vuil, granulaat of stof in de cilinderkamer kan vallen.

    Hoe lang ben ik de auto kwijt?

    Het reinigingsproces neemt één werkdag in beslag.



    ik heb voor 2 type auto's een prijsopgave gedaan, mocht jou model er niet tussen staan maar heb je wel interesse, geef dit dan even aan.

    Offerte :
    4 Cilinder focus 2.0ST


    1)
    Inlaat demontage + Kleppen en inlaatpoorten stralen dmv walnut blasting.

    € 449.50 incl btw, arbeidsloon en materiaal.
    2)
    Eventueel uit ervaring
    Waarschijnlijk zwaar vervuilde injectoren :

    4x Injectoren testen in de testbank + 4x Voorzien van nieuwe injector filters.
    Kosten € 144.00 incl btw, arbeidsloon en materiaal
    _____________________________________________________________________________
    Offerte :
    5 Cilinder focus 2.5ST
    1)
    Inlaat demontage + Kleppen en inlaatpoorten stralen dmv walnut blasting.

    € 485.00 incl btw, arbeidsloon en materiaal.
    2)
    Eventueel uit ervaring
    Waarschijnlijk zwaar vervuilde injectoren :

    5x Injectoren testen in de testbank + 4x Voorzien van nieuwe injector filters.
    Kosten € 180.00 incl btw, arbeidsloon en materiaal

    Behandeling neemt 1 werkdag in beslag.
    Planning mogelijk vanaf 12-02-2024 >>>
    Foto's voor en achteraf via mail of whatsapp.



    Korting bij meerdere auto's / vanaf 4 auto's
    € - 50.00 incl btw per auto
     
    Dave130R, bws723 en Tom91 vinden dit leuk.
  2. Dit deel klopt niet.
    Heb motoren gehad waar ik zelfs de uitlaatnokkenas verwijderde, dit ivm ketting te lang en vervangen moest worden.
    Echter er komt altijd wat granulaat in de motor terecht. Daarvoor hadden we ander flesje. Maar door de damp hadden we ook last dat zuigerveren vast kwamen te zitten.
    Gevolg dat we op de beunmanier remvloeistof op de zuiger deden. Daarna schoonmaken en motor opnieuw intialiseren. Bij warme motor nieuwe olie erin. Want deden altijd olie reinigmiddel in.

    Zelf was ik 4uur mee bezig. Inlaat reinigen en de ketting vervangen.

    Echter dit is wel de makkelijkste juiste manier om kleppen zuiver te kkrijgen.met de carbon cleaning wat op facebook voorbij komt. Dat werkt niet. Want dat deden we op werk eerst. Restultaat was nooit goed. Beste resultaat kregen we door koprevisie.

    Dus wat bedrijf aanbied hierbiven is veste van alles. Zolang hun garanderen dat er niks in de motor komt en geen interne schade komt is het te doen.
    Andere kant ecoboost is wel degene met de minste last van problemen met vuile kleppen.

    Beste is met camera eerst controleren via de bougiegaten

    Bij peugeot thp klant met 150pk gechipt naar meer. Degene flamt er geregeld mee en trekt hem echt door. Kleppen nagenoeg schoon.
    Alleen degene die onder de 3000rpm vaak blijven, zelde met warme motor rijden. Daar zit het echt dicht. En is aan de beurt. Die kregen ook p1385 storing overslaande intstekking op meerdere cilinders.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Leuk initiatief! Als ik mijn oude Mk3 ST nog zou hebben met 140K er op, zou ik het zeker doen. Nu met 32K op mijn Mk4 ST is het eigenlijk overbodig...

    Heeft een Mk2 ST überhaupt directe injectie overigens?
     
    Edgar Focus en hoomer vinden dit leuk.
  4. Komt precies een dagje te laat Hoomer :mrgreen:
     
    Edgar Focus en hoomer vinden dit leuk.

  5. Oeps, we zijn uiteraard wel benieuwd naar je ervaring ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. ivm geen animo mag hier ook wel een slotje op ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina