Goedemorgen! even (her)introduceren en gelijk een vraag!

Discussion in 'Even voorstellen' started by jordyk, Jan 26, 2014.

  1. Ik ben al een een tijdje geleden aangemeld en voorgesteld op het forum, destijds had ik een focus 2 tdci wagon.
    Deze heeft op een gegeven moment het veld geruimd omdat diesel niet meer rendabel voor ons was.
    Daarna korte tijd een een Peugeot Partner gereden maar miste daarin toch wel heel erg de luxe en comfort.
    Deze verkocht en een VW Jetta tsi gekocht, erg fijne auto met veel vermogen en redelijk zuinig.
    Toch bleef ik in mijn achterhoofd de Focus best wel missen.
    Nu gezien de komende wijziging in gezinssamenstelling en de toch wel beperkte toegang tot de kofferbak van de Jetta en dat knagende Focus gevoel toch besloten eens te gaan shoppen..

    Nu heb ik een zeer goed inruilvoorstel gekregen op de Jetta voor een Ford C-max 2.0 16v Titanium uit 2008.

    Mijn vraag aan jullie is zijn er nog specifieke aandachtspunten bij deze auto?
    Tevens is deze auto voorzien van een keyless systeem, waarmee je de auto dus start met een knop ipv een sleutel. Hoe zijn hier de ervaringen mee?
    2.0 16v motor met handgeschakelde bak lijkt mij een prima en volgens mij redelijk probleemloze combi.

    Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

    Bedankt!
     
  2. Tevens is deze auto voorzien van een keyless systeem, waarmee je de auto dus start met een knop ipv een sleutel. Hoe zijn hier de ervaringen mee?

    Ik vind dat erg handig, nooit problemen mee gehad.

    Succes.
     
  3. :welkom:

    Start knop is handig, keyless erbij helemaal, je "sleutel" kan in je zak blijven zitten.

    Starten is koppeling indrukken en knop drukken, de auto start, uitzetten, nogmaals knop indrukken.
    Op contact zetten, alleen knop indrukken zonder de koppeling in te drukken.
     
  4. Welkom terug jordyk :)

    Kan je helaas niet over het keyless systeem informeren, maar wel zeggen dat de 2.0 16V Duratec HE met handgeschakelde transmissie fijn rijdt.
     
  5. Helemaal probleemloos is het keyless entry system niet.
    Wil niet zeggen dat het een probleemsysteem is, maar er zijn gevallen bekend dat de auto niks meer deed. Vanuit Ford nl is er toen iemand langs geweest die in de database van de auto iets aan het omzetten is geweest.
    Vermoedelijk het PATS uitschakelen.
     
  6. Goedenavond, bedankt voor de reacties mannen.

    Inmiddels staat ie voor de deur. En wat een heerlijke auto.
    Keyless systeem is even wennen, maar inderdaad erg makkelijk.
    Hij is lekker vlot en soepel.
    Ik kwam er gisteravond achter dat hij ook bochtverlichting heeft.
    Of er ook xenon in zit weet ik nog niet zeker, hij heeft lenslampen ivm bochtverlichting en hij geeft erg helder/wit licht maar het lijkt ook niet helemaal op xenon.
    Morgen maar eens kijken of ik voorschakelunits kan vinden.

    Ik zal van de week even een foto van de nieuwe aanwinst posten.
     
  7. #8 Blauwitje, Feb 4, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 4, 2014
    Welkom!
    Die ga je niet vinden. bij de orginele lampen zitten ze onder je koplampen geschroefd.



    Ford leverd bochten verlichting in zogenaamde afl lampen dat zijn lens lampen met halogeen pit erin, wel is het mogelijk om hier een aftermarket xenon lamp te plaatsen en dat geeft een nog iets beter licht!


    Xenon koplamp zonder bochten verlichting bij org xenon heb je ook ruitensproeier kapjes zitten op je bumper zie de rode c-mac

    [​IMG]


    Hier een bochtenverlichting koplamp bij een cmax wel een nieuwer type volgens mij?!



    [​IMG]
     
  8. Dit is de eerste generatie C-Max (2007-2010). Voor de facelift heette het model Focus C-Max (2003-2007). De eerste C-Max is in feite een Focus C-Max fase 2 :mrgreen:
     
  9. Ik heb precies dezelfde als bovenstaande..
    Geen xenon, maar dat vind ik geen must.
     

Share This Page