1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gloeispiraal? of iets anders?

Discussie in 'Electronica' gestart door xander willemse, 5 jul 2010.

  1. hallo forumleden.....

    ik zit met het volgende probleem.
    als ik op de snelweg rijdt en een auto wil inhalen, dan gebeurt het heel regelmatig dat op het moment dat ik het gaspedaal wat dieper intrap, dat mijn gloeispiraal lampje begint te knipperen, en dan verliest mijn auto direct heel veel vermogen, en zakt de snelheid snel weg. ik kan die storing opheffen door mijn auto onder het rijden uit te schakelen, en opnieuw te starten. dit heeft natuurlijk hele bizarre acties al gevolg.....
    wie herkent dit probleem? en nog mooier zou t zijn als iemand een oplossing ervoor heeft.
    nou, ik lees t wel.

    alvast bedankt. xander
     
  2. heb je een diesel?zojha kans op de brandstofpomp!!!!!dat die niet meer goed is....
     
  3. Wat is dat nou voor antwoord? :???:
    Als er iets met de brandstofpomp aan de hand is, dan is het meestal helemaal afgelopen.

    Je kan oa denken aan bijvoorbeeld: het gaspedaal, 1 of meerdere injectoren, kabelboom problemen.
     
  4. nou het kan heel best,kennis van me heeft dus exact het zelfde gehad en je zegt zelfs : MEESTAL!!!!

    die had exact de zelfde klagt met zun tddi ook het gloeispiraaltje soms knipperen en op dat moment ook vermogen verlies...2 week meegereden en toen was de pomp kaduuk!!!!nieuwe pomp erop gezet en er nooit weer last van gehad...dus hoezo wat is dit nu voor antwoordt!!!!


    en het kan heus wel wat anders wezen,kan van alles wezen maar hoe ik dit lees komt me heel bekend voor,en daarom zeg ik dit maar het kan ook wel wat anders wezen jha
     
  5. Nou brandstofpomp zal geen slecht idee zijn,
    alleen het feit dat je vraagt of het een diesel is, heb nog nooit een benzine gezien met een gloeispiraal lampje;)
     
  6. ik wel:P ma je hebt gelijk,beetje dom dak vraag alst een benzine of diesel is :lol: haha
     
  7. Gloeispiraal lampje gaat branden als er een motorstoring is. Is de motor (en bijbehorende delen) niet verschrikkelijk vies? Heb ik namelijk ook gehad.
     
  8. Dat gloeispiraal lampje zit in een benzineauto ook gemonteerd:P
    Bij mij was laatst de Accu zo goed als leeg en wilde de :focus: niet meer starten.
    Je hoorde alleen maar getik vanonder de motorkap en het gloeispiraal lampje ging ook ineens branden.
    Tja en als de accu bijna leeg is werkt de brandstofpomp ook niet;)
    Dus wie weet valt het allemaal nog wel mee.
    Suc6 en we horen wel wat de oorzaak was.
     
  9. Als je motor in storing gaat en hij blijft wel lopen, dan zou ik dat niet meteen in een defecte brandstofpomp zoeken.
    De kwaal die de Bosch pompen uit de tddi's hebben is toch wel anders: dan valt de motor gewoon plots uit en wil nooit meer starten.
    Wat ik bedoel is: je kan wel meteen wat gaan roepen en iemand de stuipen op het lijf jagen (hoge kosten), terwijl het wel iets heel anders kan zijn.

    Nu is het interessant te weten wat voor focus diesel model de topicstarter heeft, welk bouwjaar en welke kilometerstand.
    Je zou bijvoorbeeld ook aan een defecte nokkenaspositiesensor kunnen denken.
     
  10. Ik heb exact hetzelfde probleem! Alleen start de mijne niet meer nadat het lampje is gaan knipperen. :(

    Nadat de ANWB de krukas sensor schoongemaakt had liep hij weer 5-10 minuten, daarna was het weer hetzelfde probleem zonder weer te kunnen starten. Auto naar garage laten slepen.

    Krukas sensor is inmiddels vervangen: 5-10 minuten lopen, niet meer starten. De garage denkt nu dat het een computerstoring is.

    Ik vind het in ieder geval heel erg vreemd: zodra je de krukas sensor schoon maakt of vervangt loopt hij eventjes, daarna doet hij niks meer. Bekabelingsprobleem?
     
  11. Ik lees op andere plaatsen dat het ook wel eens de nokkenas sensor zou kunnen zijn, maar dan blijft het erg vreemd dat als je de krukas sensor schoonmaakt hij weer loopt. ???
     
  12. gloeispiraal of iets anders....

    pfew, de brandstofpomp is dus wel in de meerderheid....
    zijn dat dure apparaatjes? ik rij in een focus TDCI uit oktober 2001...
    er zitten al 4 nieuwe verstuivers op, dus daar kon het d8 ik niet aan liggen.
    nou mensen, bedankt voor de reacties.
    :D
     
  13. brandstofpomp is een dure aangelegenheid...
    Via mijn garage naar Bugli (Harderwijk) zou 1800+ kostten
    Bij een bedrijfje in Groningen (ECU-tronic) kostte het mij 1010 incl. auto-ambulance vanaf Arnhem.
     
  14. Het was inderdaad de nokkenassensor! :cheer:

    Hij loopt weer als een zonnetje, zeker met z'n nieuwe dubbelmassavliegwiel, koppel setje, etc...

    Wel vreemd dat als je de krukassensor los koppelt hij weer even liep? Ach ja, het is nu in ieder geval gefixt.
     
  15. mooi dat hij weer super loopt :)
     
  16. Ik heb het zelfde akkefietje gehad de afgelopen dagen. Bleek de sensor van het gaspedaal te zijn, daar zaten wat foutcodes in.
    Garage heeft ze verwijderd en Focus rijdt weer als een zonnetje. Mocht het terugkomen, is het een kwestie van sensor vervangen.

    Schijnt dat achter dat gloeispiraal-lampje 32 verschillende foutcodes hangen.. Is dus altijd gokken of: laten uitlezen.
     
  17. Nou, dat uitlezen ging bij mij dus niet tot de krukassensor vervangen was. :weird:
     
  18. misschien BDP Sensor?
     
  19. Sensor = compleet gaspedaal
     
  20. Klopt.. ellende kwam toch terug, dus vanochtend gaspedaal (+sensor ;) ) vervangen.
    En nou maar duimen dat het daarbij blijft...
     

Deel Deze Pagina