gloeispiraal knippert

Discussion in 'Electronica' started by blue-madness, Jun 15, 2011.

  1. vandaag iets vaags mee gemaakt.
    ik wil de auto starte aar dat wou die nie.
    ik kijk op de tacho en zie het spiraaltje knipperen.
    wie weet wat dat is?????
    en als iemand weet wat dat is graag meer info over hie ik het kan oplossen en wat het aan onderdelen zou kosten.

    ik hoor het wel

    mvg blue-madness
     
  2. Een knipperend gloeispiraaltje betekend dat er een motorstoring is. Welke precies is niet te zeggen omdat er meerdere fouten kunnen voorkomen. Even uitlezen helpt.
     
  3. Als het een tddi is, dan is er een reële kans dat het aan je brandstofpomp ligt.
    Een dealer vraagt al snel tussen de 1000 en 1500 euro om de pomp te vervangen. De pomp zelf kost zo rond de 850 euro.

    Meestal gaat alleen de electronica defect. Het is lastig te repareren; weet wel hoe.... :mrgreen:

    maar goed; dat is 1 optie.
     
  4. ik heb het alleen vanmorgen gehad en de rest van de dag niet.
    kan het zijn dat als ie koud is de gloeibougies niet goed zijn????

    morgen vroeg zal ik nog een keer kijken.
    ik hoop niet dat het de pomp is want heb hem net 2 weken.
    en financieel is dat geen leuke optie.
     
  5. gloeibougies worden niet gemonitord.
    dus als die defect zijn dan start hij alleen 'moeilijk' en loopt hij wat meer te roeten in de eerste minuut.
    er is dus geen lampje voor de gloeipitten

    je had in je startpost even moeten vermelden dat hij het de rest van de dag wel goed deed.
    want dan is dan kans op een defecte pomp weer een stuk minder groot.
     
  6. mijn excusses.

    ik ben namelijk net veel weggeweest. en toen heb ik er op gelet wat ie aangaf.

    de eerste start ging ook niet goed. hij sloeg niet aan en toen begon hij te knipperen. daarna van contact af èn toen deed hij het zelfde. tijdens het starte weer knipperen maar niet aanslaan. vervolgens poging 3 toen had ie even moeite maar toen start hij wel met een beetje hulp van de gas pendaal. ver volgens de rest van de dag niks meer.

    kan het zijn dat ik vanmorgen vergeten ben of te snel was met starten terwijl het spiraaltje niet uit was????

    rijd namelijk voor het werk een peugeot partner hdi en die hoef je niet meer voor te gloeien.

    dus het kan heel goed zijn dat ik daar weer eens te snel mee ben geweest.
     
  7. Bij een focus met goede gloeibougies hoef je ook nauwelijks voor te gloeien.
    Er zitten namelijk al een een nieuwe generatie gloeiers in.
    Binnen 2 seconden zijn ze al op temperatuur (bron is technische documentatie van Beru: de oem fabrikant van Ford/Motorcraft gloeibougies)
     
  8. ik zal het deze week eens in de gaten houden wat ie doet.
    dan zal ik in dit topic wel iedere dag verslag doen om een betere diagnose te stellen toch?

    iig bedankt voor de response.
     
  9. Je kan hem beter uit laten lezen bij een garage
     
  10. die heb ik vandaag gebeld en die begon al meteen met ja dan zet je de auto hierneer en dan moeten we ff een diagnose stellen en dan kan de auto aan het eind van de dag weer opgehaald worden. ja dikke neus dus.
    ik heb nog nooit een auto laten maken in een garage dus deze keer ook niet. ik heb geen vrtrouwen in garages, kost een hoop en alsnog heb ik het sneller gevonden en gefixed. helaas is de tddi moter voor mij nieuw maar dat komt wel goed. kijken wie een OBD aparaat heeft.
    deze week kijk ik het gewoon ff aan hoe en wat.
    komt wel goed.
     
  11. houdt er rekening mee dat een standaard (e)obd kabel niet gaat werken op een tddi.

    Benzine Fords doen het vanaf 1996 al vanwege een Amerikaanse wetgeving.
    Diesels zijn echter pas vanaf modeljaar 2003 verplicht met eobd te werken.

    De tddi valt hier dus niet onder.
    Ik heb hier wel diagnose apparatuur die werkt, maar dat is dan ook een oud dealer systeem (wds).

    Je moet dus echt een professioneel diagnose systeem zien te vinden (hoeft niet perse de dealer te zijn).
     
  12. hmmmmmmmmm, das klote. ik heb onder het dash een stekker zitten die wel op OBD lijkt.ik zal het hier ff rondvragen.
     
  13. De stekker is inderdaad hetzelfde. Alleen het protocol waarmee met de auto wordt gecommuniceerd is anders.
     
  14. tot nu toe niks meer gehad olang ik de eerste keer starten per dag wacht op het spiraaltje om uit te gaan dan start ie in eenkeer goed zonder ff te zeuren. misschien iets verkeerds gedaan vandeweek.:thumbs:toch bedankt voor de response
     
  15. Check ff de stekkertjes op je EGR klep, even aan de draadjes trekken dicht bij de stekker. Deze zijn vaak rot..
     
  16. Daar gaat geen motorstoring van knipperen Anton, bij een tddi wordt er slechts een storing opgeslagen.
     

Share This Page