1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Glasschade i.c.m. Bovag garantie

Discussie in 'Exterieur' gestart door Wally, 6 feb 2009.

  1. Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier me aan een antwoord kan helpen.

    Afgelopen week heb ik mijn Focus opgehaald (occassion gekocht bij Ford dealer, incl. 6 mnd Bovag garantie).
    Nu kwam ik de ochtend na de aankoop erachter dat ik steenslag schade (klein sterretje) heb aan mijn voorruit. Meteen gebeld met de dealer, volgens hen is het geen garantie werk.
    Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat de schade al aanwezig was op moment van aflevering, maar aangezien ik hooguit 10km heb gereden (namelijk van de dealer naar huis), ben ik er redelijk zeker van, dat de schade al aanwezig was.

    Valt dit volgens jullie onder de garantie, of ben ik genoodzaakt mijn verzekering in te schakelen ?
     
  2. Natuurlijk was die schade al aanwezig, maar als de dealer het hard speelt (en dat doen ze meestal) heb je geen poot om op te staan. Zij zeggen dan dat het waarschijnlijk toch onderweg moet zijn gebeurd. Want zij gaan ervan uit dat de klant eventuele (zichtbare) gebreken tijdig zelf constateert (dus voordat je het terrein afrijdt). Maar goed je kunt het altijd proberen, misschien dat ze het toch willen laten herstellen.
    Ik zou echter niet te lang wachten, want het zou zomaar een barst kunnen worden en dan wordt het een duur grapje. Dus misschien toch maar snel naar Carglass of Autotaal en later bij de dealer reclameren.
    Of ruitschade onder de (Bovag-) garantie valt weet ik eerlijk gezegd niet, maar denk het wel. Misschien weet een van de andere forum-leden het ?

    Succes in ieder geval.
     
  3. misschien eens op de bovag site kijken of je daar iets kan vinden?
     
  4. Schade is nooit garantie. Niet alle dealers over 1 kam scheren! Er zijn ook dealers die commercieel denken en geen discusie willen over een feit als dit. Bedoel wat is 10km? Geen 100km in elk geval. Een goede dealer repareert de ruitschade ondanks het feit dat ze ervan zijn overtuigd dat het sterretje na de aflevering in de ruit is gekomen. Waarom? Om een klant als klant proberen te houden en om niet in discussie te hoeven te gaan. Slechte dealers komen dan ter sprake op een forum zoals dit. @ff: dealers zijn niet happig op facturen van een 3e partij. Want ze kunnen de reparatie meestal zelf. En dat is voor hun goedkoper dan de factuur van autotaalglas of carglass.
     
  5. glasschade

    als het nog geen ster is maar iets van het glas af is het bij carglass
    gratis ik heb het ook gehad en ik moet als zelf betalen
    en als het een ster is wat door is dan kost het 95 euro bij carglass
    als wa verzekert bent
     

Deel Deze Pagina