1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 2 gerardTDCI Focus titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door gerardTDCI, 9 mrt 2011.

  1. #381 gerardTDCI, 29 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2016
    we lopen al richting de 200K dus werd het tijd voor een nieuwe distributie en een onderhoudsbeurtje.
    nieuwe remblokken waren ook niet overbodig en helaas had de turbo teveel axiale speling :nocheer:
    dus we zijn weer een rib kwijt uit ons lijf maar kunnen er weer tegenaan.

    de nieuwe turbo,

    [​IMG]

    en nieuwe blokken.......was wel nodig toch :badgrin:

    [​IMG]
     
  2. Doe je het onderhoud zelf?
     
  3. Was turbo revisie geen optie Gerard?
     
  4. K*t...... Gelukkig zijn ze er achter voor het echt te laat is. Hopelijk kan je er nu weer 200k tegenaan!!
     
  5. [MENTION=537]Patman[/MENTION] nee Patrick dat besteed ik uit aan een hele goede Ford monteur ;)

    [MENTION=7638]soheilmd[/MENTION] een nieuwe turbo is niet veel duurder en ik heb wat sneller mijn :focus2: weer tot mijn beschikking :D

    [MENTION=13631]Johanpg[/MENTION] ja, gelukkig wel en ik hoop indd dat die het weer net zo lang uithoud :thumbup:
     
  6. Goed bezig....:thumbs:
    Zo kun je hopelijk weer wat jaartjes vooruit.;)
     
  7. dat is wel de bedoeling Sjoerd, nog geen centjes hier voor een MK3 wagon ST(D) :D
     
  8. Goed bezig Gerard, blokjes hadden idd hun werk ruimschoots gedaan.

    Goed dat de Focus weer lekker vertroeteld is, met verse sapjes en rubbers en met de nieuwe turbo blijf je iig een hoop ellende voor :thumbs:
     
  9. Je pakt het goed aan,

    2 ton is best nog knap als je zit hoe snel ze soms eraan gaan....

    Beter nu vervangen dan volgend jaar als ie geploft is.. dan ben je verder van huis.
     
  10. Zo, op naar de 400k km! Inderdaad even slikken, maar nu kun je weer rijden, Gerard. Oh, en remmen, niet onbelangrijk...
     
  11. het zijn toch de dieseltjes die wat extra aandacht vragen en mede dankzij dit forum :thumbs: kwam ik daar achter en doet die het nog prima.
    zoals het er nu uitziet gaat die hopelijk bij mij de 400K wel halen :dance:
     
  12. Distributieriem is ook binnenkort aan de beurt toch?
     
  13. is ook gedaan Tim, gelijk met de kleine beurt.
    doe het liever 2K voor de 2 ton dan 2K erna ;)
     
  14. Goed bezig, Gerard.
    Heb je de waterpomp ook gedaan? En de motor een flush beurt gegeven?

    Die 1.6jes kunnen het erg lang volhouden, mits je op tijd onderhoud doet.
    Wat je zo'n beetje kwijt voor de turbo? Ik was voor die van ons iets van €900,- incl. toebehoren kwijt.
     
  15. #395 kolere, 29 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2016
    Dan zal het wel een mooi bedrag zijn geweest;), nu kan je er weer even mee voorruit. Krukaspoellie en de gloeibougies kwamen bij mij rond de 230k, ben je alvast voorbereid :cool:. Motorflush is bij mij nog nooit gedaan, wel wordt de olie om de 10k ververst.
     
  16. waterpomp ook, kleine investering en die kan dan ook weer ff mee.
    flushbeurt en turbo kwam op iets minder dan 900 euro uit.
    op onderhoud niet bezuinigen, je kan het niet genoeg benadrukken bij deze motoren :thumbup:
     
  17. autorijden kost geld hé ;)
    goed om te weten, wordt iets meer sparen dan alleen een roetfilter :lol:
     
  18. #398 antig01, 29 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2016
    Ipv flushen is de olie binnen 2k 2x vervangen..

    Trouwens vandaag in de werkplaats een 1.6 TDCi 16v Euro 5. Met 539k km erop gehad. Ding liep goed maar onderstel was wel moe...
     
  19. Ik begrijp dat jij de werkzaamheden heb gedaan.;).
     
  20. Dat is dan zo'n 100.000km per jaar, lijkt me vreselijk zoveel rijden, wel een nette prestatie!
     

Deel Deze Pagina