2.0i 16V 145pk Geluidsniveau van focus rally edition

Discussie in 'Performance' gestart door Saikological, 16 apr 2013.

  1. Beste allen,

    Ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes.

    Ik wil een andere auto gaan kopen en twijfel nog tussen een focus rally edition en een seat leon.

    Nu heb ik echt geen ervaring met een focus, dus waar beter om over ervaringen te vragen :D

    Hoe zit het met het geluidsniveau van een dergelijke focus op de snelweg bij 120-130km/uur? Ik las ergens dat de banden nogal wat geluid geven. Daarnaast heeft de wagen 5 versnellingen, zit je dan niet met veel toeren en dus veel geluid? Kan iemand hier wat over zeggen?

    Nog een vraag, maar die hoort hier eigenlijk niet. Is het makkelijk om een radio met usb ingang te monteren in zo'n auto?

    Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt.
     
  2. toeren zijn niet echt een probleem bij die snelheid(niet zeker maar iets van 3600rpm bij 120), het bandengeluid is wel aan de hoge kant (alle snelheden) maar niet heel storend (kom zelf uit een veel stillere auto en rij pas een paar dagen een RE).
    Pas vanaf 140-150 komt er flink wat geluid, maar het wel passend bij de auto.
     
  3. #3 kolere, 16 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2013
    Als het om geluid gaat, kan je toch beter zelf ervaren. Voor usb zijn er van die conversie kastjes (ook van Ford te krijgen), niet moeilijk. Toch zou ik eerder een andere radio nemen met standaard usb ondersteuning. Geluid afkomstig van de banden vind ik niet storend, geluid uit de wielkasten is voor zover ik weet beter geïsoleerd vanaf de facelift omstreeks 2007. Ook ligt het sterk aan de band, de zomerbanden heb ik er dit weekend weer onder gedaan die zijn een stuk stiller!
     
  4. denk dat je het effect van de bandenmaat onderschat, de RE heeft ws flink bredere en plattere banden (17" velg), zelf horen is idd het beste.
     
  5. 3600rpm?? Mijn 1.6 draait er exact 3000rpm bij 120kmh
     
  6. Wat voor Seat Leon ben je voor in de markt?
     
  7. nouja zoiets, ik let er niet echt op...laten we het er op houden dat ik dan ws wat harder rij:mrgreen:
     
  8. Lijkt mij eerder automaat vs handbak;).
     
  9. Ohw ja, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ff niet aan gedacht:D maar de automaat is nog een 4bak.
    Scheelt best wel veel toeren dan, en dus ook geluid
     
  10. Bij 120km/h draait de motor net geen 3100 toeren. En dat ervaar ik helemaal niet als storend. Het 2 liter blok is lang niet zo 'schreeuwerig' als een 1600.
    Het banden lawaai is heel erg afhankelijk van het merk banden en de juiste afstelling en druk.

    Het enige punt dat is wel als storend ervaar is de geluidsisolatie in en om de deuren. Hier kant meer geluid vandaan dan bij de banden.

    Maar wat als storend worden is volgens mij heel persoonlijk. Dus ik kan je vooral aanraden om een proefrit te gaan maken.
     
  11. Het ligt natuurlijk ook aan de verhoudingen van de versnellingsbak. Voor mijn Rally Edition had ik een Corolla 1.6 16v G6 met 6-versnellingsbak. De toeren en snelheid in hoogste versnelling zijn (vrij) gelijk tussen de G6 en de Rally Edition. De Leon kan natuurlijk iets andere toeren laten zien.

    Bij 120 km/u draait mijn Rally Edition 3100 rpm en bij 130 km/u 3500 rpm.

    Maak eens een proefrit :)
    [MENTION=6161]marc[/MENTION]el De standaard bandenmaat van de Rally Edition is 205/50 R17 en is daarmee alleen platter, maar niet breder dan veelgebruikte maat 205/55 R16.
     
  12. dacht al dat er bij mij wat anders was...ook hier zo rond de 3500rpm bij 130 op de GPS, maar dat rij ik dus eigenlijk altijd @120
     
  13. thanks voor alle reacties.

    Het gaat om een 2007 model wat ik op het oog heb. Klopt het dat die iets beter geisoleerd is tov het 2006 model? Het gaat niet om een automaat ;-)

    Seat Leon die ik zag is een 1.4 met 125 PK. Wel wat nieuwer (2011), maar ook 4k duurder.
     
  14. Kan het mis hebben, maar zo ver ik weet zit er weinig verschil tussen de Rally Editions die in 2006 en 2007 zijn geleverd.
     
  15. Nee na de facelift schijnt de focus beter geïsoleerd te zijn, ik dacht te herkennen aan de rode verlichting van het interieur in plaats groen. Dus na de mini facelift en niet de echte facelift.
     
  16. Dus als er een rode interieurlampen zijn, is dat positief?

    Ik zal eens bij de dealer langsgaan ;-)
     
  17. De serie Focus II fase 1 met rood verlichte dashboard en cilindervormige luchtfilter zijn ongeveer vanaf 08/2007 gebouwd.
     
  18. ...en ik wou net gaan zeggen dat ik het een hele stap vooruit vond vanaf een
    Focus I fase II 1.6i naar de Focus II fase II 2.0i...heerlijk stil en een goed gesprek
    te voeren bij 130/140km/h, ook het toerental valt idd mee, idd de genoemde
    3100tpm
     
  19. Klinkt goed. Ik zie dat dot model ook best goed te vinden is en er erg goed uitziet. Snel maar eens een ritje gaan maken. Wordt er iig nu al blij van ;-)
     
  20. denk dat je sneller blij zal zijn met de 2.0, is een heerlijke motor (en dat is komend uit een 3L V6), ik ken die 1.4 ook en da's toch taaiig als ie aan zijn eind komt.
     

Deel Deze Pagina