1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

geen Vignale meer voor de Focus.

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door gerardTDCI, 23 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ford Focus niet meer als Vignale - AutoWeek.nl

    De Ford Focus is vanaf medio april niet meer als weelderig uitgedoste Vignale te krijgen. Dat kan AutoWeek exclusief melden. Daarmee is het Focus-nieuws nog niet klaar, er wijzigt namelijk ook iets voor de 1.0 Ecoboost- en 1.5 Ecoboost-benzinemotoren.

    De in 2018 gepresenteerde huidige Focus was de eerste generatie Focus die kennismaakte met de Vignale-uitvoering. De Vignale-smaak geldt als de meest luxueuze uitgevoerde variant van de Focus, maar het Vignale-feestje blijkt van korte duur. In april zet Ford in Nederland een streep door de Focus Vignale. Volgens de Nederlandse importeur koos slechts 2 procent van de Focus-klanten in ons land voor de extra rijkelijk uitgevoerde Vignale-uitvoering. Ford heeft op Vignale-vlak iets nieuws in petto. Volgens Ford zal "[...] Vignale overigens niet verdwijnen" maar krijgt het "in de toekomst een andere invulling, ook bij de Focus." Ford levert de Focus Vignale momenteel nog in combinatie met de 125 pk sterke mild-hybride 1.0 Ecoboost Hybrid (handbak) en met de 150 pk sterke 1.5 Ecoboost (automaat).

    Het uitrustingsniveau Vignale is een op de Titanium X gebaseerde uitvoering die daarbovenop heel wat lekkers naar de Focus brengt. Zo staat de Focus Vignale, leverbaar als Hatchback én als Wagon, op 20-spaaks 17-inch lichtmetaal en heeft hij een speciale grille. Ook de bumpers aan voor- en achterzijde wijken af van die van de minder bedeelde varianten. Meer Vignale-verwennerij komt in de vorm van ledkoplampen, extra chroomwerk rond onder meer de portieren, Windsor Ebony-lederen bekleding met fraaie stiksels, sfeerverlichting en een head-updisplay.




    [​IMG]

    Cilinderuitschakeling
    Op de motorenlijst van de Ford Focus staat een uitgebreide reeks motoren, waaronder de reeds genoemde 125 pk sterke 1.0 Hybrid, een machine die ook een 155 pk sterke mild-hybridebroer heeft. Ook levert Ford 120 en 150 pk sterke 1.5 en 2.0 EcoBlue-dieselmotoren én 100 pk, 125 pk en 150 pk sterke reguliere benzinemotoren zonder elektro-ondersteuning. Die 100 pk en 125 pk sterke 1.0 Ecoboost zijn net als de 150 pk sterke 1.5 Ecoboost voorzien van cilinderuitschakeling, maar niet lang meer. De 1.0's en 1.5 Ecoboost blijven beschikbaar in de Focus, maar voortaan zónder cilinderdeactivatie. Volgens de Nederlandse importeur heeft dit met het stroomlijnen van het gamma te maken. Daarbij bleken deze machines met cilinderuitschakeling in de WLTP-methode minder CO2-reductie op te leveren dan voorheen tijdens de NEDC-meetmethodes.

    Momenteel zijn de mild-hybride 1.0 Ecoboost Hybrid-motoren in de Focus alleen met een handgeschakelde zesbak te krijgen. De Ford Fiesta en Puma kregen onlangs ook 1.0 Ecoboost Hybrid-machines in combinatie met een automaat. AutoWeek verwacht dat ook op termijn ook in de Focus 1.0 Ecoboost Hybrid-motoren te combineren zijn met een automaat.
     
    SanderFoFo vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina