Weet iemand het verschil tussen een 1.6 TDCI blok G8DD (2009+) en de andere G8DA en G8DB blokken ? Wanneer zijn er veranderingen / verbeteringen doorgevoerd mbt smering waar ik wel eens over heb gelezen ?
in jouw type licht de zogenaamde dv6bted4 nieuwe type is dv6cted4 dit houdt in alleen b is naar c gegaan dat er dus updates uitgevoerd wordt hierbehoren heel veel alles wat om de onderblok zit is anders zelfde als van zetec naar duratec innerlijk gelijk alleen uiterlijk niet echter hebben beide gewoon een distributieriem turbo, egr, inlaat, uitlaat, van 16klepper naar 8klepper, verstuivers, luchtfilter, brandstoffilter, roetfilter en dynamo (ivm start/stop systeem erop kan zitten ) dit om zo paar zaken op te noemen. dit allemaal wel leuk getypt maar gaat volgens mij hier niet over 2009+ is volgens mij dezelfde motorcode de code die je hebt is volgens mij elk jaar anders als ik het goed heb dit zo dat daar ook gezien kan worden dat het andere jaar komt verder kan het zijn dat je andere versie hebt er is namelijk van 100 en 110 pk variant, voornamelijk software is anders en iets grotere/andere turbo over smering probleem hoef je niet bang te zijn als je om de 15.000km beurt uitvoert en verstuiverlekkage als eerste verhelpt je moet tevens ook nromaal mee rijden eerst rustig totdat olie goed warm is dan maakt het niet uit maar bij het afzetten nog even na laten draaien zodat de turbo rustiger draait zodat je hem dan zonder probleem af kan zetten
thanks, geen belangrijke updates/verbeteringen dus. 15000 km en normaal rijden etc dat lukt wel. Nu hopen dat de turbo het nog volhoud die heeft er immer al 180K opzitten. Is er een manier om preventief de turbo te (laten) controleren ? of dingen die ik zelf kan doen/checken ?