denk wel dat elke kleur mooi is, wit ziet er vooral knap uit, maar ook maar gewoon wit, ik wou een speciaal st kleurtjes dan moet je al voor blauw of geel gaan
Die witte is wel bom!! Ik zou een witte nemen. Maar ik moet nog een 3 jaar rijden met mijn focus en dan ga ik een nieuwe kopen. Ik ben altijd een mondeo rijder geweest, maar de focus heeft me aangenaam verrast. Maar ik twijfel ofwel aan een sterker diesel of een ST. De prijzen liggen hetzelfde, ( fordkorting) maar ik vrees dat ik met een ST minder km's en minder lang zal meegaan als een diesel, of is dat een gedacht? Want met een diesel doe je al snel een 280000km en ik denk met een ST toch niet??
Ik zit met mijn RS mk1 ook al dik over de 200.000 km. En niet in standaard trim. Probleemloos!!! Dus waarom zou 280k met een ST niet lukken?
waarom niet? een diesel zal in het algemeen korter meegaan dan een ST. een diesel is een KM vreter en heeft in 5/6/jaar 2/300.000 km gereden en een ST doet daar gewoon langer over. een ST is een liefhebbers auto en die worden niet vaak ingezet voor woon/werk verkeer van 40/50.000KM per jaar. dus een ST met 10.000km perjaar moet dus 20 jaar oud zijn om pas 200.000km op de teller te hebben
Die van mij gaat dit weekend over de 100.000 (2008, das dus 20.000 km per jaar). Zo bezien nog 5 jaar te gaan John Grey-ears
Ja kan wel kloppen, maar ik gebruikt nl mijn wagen voor het werk en ik rij en rap ongeveer 25/30km per jaar en dan vraag ik me af of een st een goede investering zal zijn?
Zoals ik al schreef, met de RS mk1, ruim 200k mee gereden. Nu met de RS mk2, rij ik ook dagelijk minimaal 60 km. Gewoon woon/werk verkeer. En iedere dag dat ik in de auto stap, rij ik met een grote glimlach naar mijn werk of naar huis. Ik hoeft niet te wachten tot het weekend is om dan de 'liefhebbers" auto uit de garage te rijden en de rest van de week in een saai gebakje. Ik heb hier al eerder op het forum aangegeven dat er op zich niets bijzonders is aan deze auto's is waardoor ze niet dagelijks te gebruiken zijn.
ik denk dat de vergelijking niet helemaal te maken is omdat je hier in NL met zoveel KM's beter een diesel kan rijden. een slechte investering is het natuurlijk nooit, het is precies zoals Johoo aangeeft, je stapt iedere dag met een glimlach in je auto, of je nu naar je werk gaat of op vakantie
En kwa onderhoud? Prijs?? Ik ben serieus na aan het denken om mss in de toekomst toch voor een st te gaan. Want als ik de prijs vergelijk met een diesel en wat optie dan is de st goedkoper met opties.
ja maar aanschaf en verbruik en mss ook wel verzekering is volgens mij duurder dan een "standaard" focus met diesel motor. dit zou je per focus (diesel vs ST) uit moeten rekenen. hoewel de pret en fun van een ST volgens mij lang niet zo hoog is als van een diesel, en wat is dat waard?
Vandaag opnieuw langsgeweest bij mijn forddealer, NOG eens navraag gedaan voor de koplampen. Door Ford zou nu officieel bevestigd zijn dat ALLE ST modellenvoorzien zijn van Donker Halogeen of Xenon koplampen ! Moest het toch zijn dat de zilveren erop komen te staan, dan zou mijn garage naar Ford mailen en de Zwarte koplampen laten overkomen. Nu ben ik al wat meer gerust ! Ik ben miss een moeilijke klant maar ik vind als je ergens voor betaald, heb je het recht om te weten wat je koopt
Alleen geldt dit helaas niet voor Nederland. Toevallig heb ik gisteren nogmaals langdurig contact gehad met Ford Nederland en de ST's in Nederland worden toch niet met de donkere koplampen geleverd. Ook zijn er geen donkere achterlichten gemonteerd. Ook ontbreekt de led binnenverlichting en de instapverlichting. Zucht...... Ik kan je trouwens de hand schudden want ik ben net zo'n moeilijke klant...