1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk Foutcode P042F en inhouden na verloop van tijd

Discussie in 'Performance' gestart door KiekisNL, 28 jun 2013.

Tags:
  1. heb een probleem met mijn Focus :(.
    de eerste zoveel KM geen probleem maar na verloop van tijd mis ik vermogen (vooral op de snelweg) met gas geven.
    nu heb ik de standaard een OBDII bluetooth tool aangesloten en nu kwam de volgende foutcode naar voren: P042F

    er branden verder geen motorlampjes en als het contact uit is geweest is het probleem weg.
    het probleem komt onder het rijden op.
    nu rijd ik vaak met cruisecontrol weet niet of dat de trigger kan zijn (gaan we maar even uitproberen)..

    het roetfilter is 10.000km geleden vervangen dus dat zal het niet zijn maar als ik ga zoeken kom ik op de EGR uit.
    wie o wie kan me helpen bij de oplossing????

    alvast bedankt.

    Groet Anton
     
  2. Code: P042F Category: Powertrain Definition: Exhaust Gas Recirculation "A" Control Stuck Closed

    Waarschijnlijk zit er dus iets vast bij je EGR klep...?
     
  3. Trek de stekker maar van je EGR klep af, denk dat je probleem dan "weg" is.
    Het lijkt erop dat je EGR klep niet goed meer is.

    En ohja; die Bluetooth dongel vreet wel stroom ook al staat de auto uit. ;)
     
  4. Valt wel mee denk ik, hij heeft er bij mij toen ik op vakantie was 2 weken in gezeten. Toen ik terug kwam startte de auto gewoon goed.
     
  5. ik zal de EGR klep eens los gooien en kijken wat er gebeurd.
    wat ik eigenlijk nog meer zat te denken is om de klep er in zijn geheel uit te halen te reinigen terug te plaatsen en af te doppen (zoals ik hier op het forum ergens heb gelezen).
    en gaat hij dan nog in de fout de klep vervangen maar ook weer afdoppen.
     
  6. Schoonmaken heeft zelden zin bij een EGR klep, het is vaak niet zo dat de klep vast zit, maar dat het motortje is doorgebrand. Vervangen is vaak de enige optie.
     
  7. Ik heb precies dat probleem gehad en dat is de egr inderdaad. Als je de motor uit doet kun je soms ook een rammel horen schijnt... Nieuwe egr er op en dan afdoppen met afdekplaat met een 6mm gat er in;) Blijft je nieuwe egr veel langer goed en heb je geen last van foutcodes, motor wordt alleen wat minder snel warm doordat hij veel minder gebruikte lucht krijgt.
     
  8. is een optie om de egr zelf te vervangen en welke moet ik hebben.
    ben eens aan het zoeken geweest en ik kom er een aantal tegen verschillend in prijs van 168 tot 250+

    als ik hem zelf kan vervangen is er dan ergens een howto?
     
  9. in de garage geweest ff kijken of het met een paar tienen bovenop een nieuwe klep zou lukken maare toen ik de prijs hoorde van 335 ex btw en montage heeft mijn bankrekening besloten het toch maar zelf te gaan doen.

    denk dat ik hem van de week eerst maar eens ga demonteren/schoonmaken en afdoppen.
    komt het terug nieuwe klep en afdoppen.
    heb gelukkig tijd zat om het allemaal te fixen

    jullie horen van mij de resultaten :rock:
     
  10. afdoppen heeft geen zin. dan blijf je deze storing krijgen. computer stuurt hem aan maar krijgt hem niet dicht volgens de waardes die hij ontvangt. dan zal met afdoppen ook geen enkele zin hebben.
    voor apk mag je deze storing niet hebben en zal de klep hoe dan ook vervangen moeten worden.

    verder is het zo als je er te lang mee rond rijdt dan kan ook de eindtrap in de computer kapot gaan. met het gevolg dat de computer dan ook vervangen moet worden.

    heb ik vandaag gehad egr en turbo door collega vervangen. wederom storing op de egr. bleek computer hem niet aan te sturen. dus nieuwe computer en nu is alles weer in orde
     
  11. het schoonmaken heeft geen zin gehad (had de stille hoop dat de klep alleen vast zat) nieuwe klep is inmiddels gearriveerd :D dus die gaan we vandaag er op zetten (wish me luck).
    iemand nog een adresje waar ze hem (mocht het nodig zijn wat waarschijnlijk wel is) in kunnen leren (atu, kwikfit, of zo weet niet of ze dat daar kunnen/mogen).
    heb de klep ergens anders vandaan dus niet van de dealer of wat dan ook.
     
  12. zoo 1.5 uur sleutelen en een [proefritje van 100km verder.
    hij doet het :D ben helemaal trots op mezelf hahaha.

    heb m nergens in laten leren, maar ik zie ook nergens foutcodes ontstaan.
    de vervangende klep was wel exact hetzelfde van wat er in zat. (bijde valeo) misschien dat het daar aan ligt?
    mja ben iig dik veel geld goedkoper uit
     
  13. Het schijnt beter te zijn als je de aangeleerde egr waardes in de pcm laat resetten. Aldus twee Ford monteurs op het forum;).
     
  14. Door het resetten gaat de klep weer voor 100% dicht als de pcm hierom vraagt. Nu gaat hij niet meer helemaal dicht omdat de pcm denkt dat er een oude, vervuilde klep opzit die niet helemaal dicht kan. Het kan dus voor de levensduur van de nieuwer klep zo zijn dat je deze beter wel kan laten resetten.
     
  15. resetten, ok, ik heb zelf een obd uitlees apparaat via bluetooth en Torq.
    kan dat daar ook mee of moet dat ergens anders? en zoja waar kan ik daarvoor terecht
     
  16. verwacht dat je toch naar de dealer moet.
     

Deel Deze Pagina