1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford smax 2.5t

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Slippernick, 18 dec 2020.

  1. Hallo allemaal hier, ik ben nick en ik heb een ford smax 2.5t.
    Omdat hier meerdere mensen zijn met een 2.5t dacht ik laat ik eens hier op het forum snuffelen.
    Ff over de auto
    Het is dus een 2.5t, zelfde als de st, donker blauw met oranje leder interieur.
    In de zomer 20" velgen en in de winter 19" hre velgen.

    De auto is gechiped en er zit een sport uitlaat, grotere intercooler en open luchtfilter van ram op.

    De auto loopt niet helemaal lekker en daarom hoop ik ook hier iemand te kunnen vinden die ideeen heeft waarom, dus iemand met kennis van zaken.
    Of weet iemand die er echt verstand van heeft? De dealer weet het ook niet meer.
    De firma die hem gechiped heeft denkt de vacuumklep bij de turbo maar die moet af gesteld worden en dat kan ik zelf niet. Daarom zoek ik ook iemand die er meer van af weet.

    Ik woon in de omgeving van venlo.


    Het probleem is:
    Als je gas geeft komt de turbo niet helemaal op druk eerst gaat hij richting de 0.6bar maar als je met het gas speelt gaat hij naar de 1.2bar.
    Dit duurt onbelast niet lang, na een paar tellen gaat hij terug naar 0.3bar.
    Met de caravan erachter houd hij de druk veel langer vast.
    Boven de 3500rpm gaat de druk ookbterug naar 0.3 of 0 bar.
    We hebben bijna alle sensoren al vervangen en de bougies en pen boudines zijn al vervangen.

    Zijn er mensen hier mij kunnen helpen?
     
  2. Welkom Nick.
    Ben geen techneut, maar als je drukverlies hebt lijkt 't mij dat je ergens een lek hebt.
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  3. Welkom!

    Zou het niet aan het chippen kunnen liggen? Meestal wordt daar ook met de turbodruk gespeeld. Al geprobeerd om hem stock te rijden?
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  4. De dealer kon niet de orginele software erop zetten omdat ze er niet in kwamen, zeiden ze.
    Volgens de chipper zou dit onzin zijn.
    Dus dat is niet gebeurd. Helaas zit die tuner helemaal aan de andere kant van het land. Dus om ff heen te rijden zie ik nu nog niet zitten. Misschien vd zomer een keer.

    Met de caravan er achter houdt ik de druk wel langer vast. Dus daarom denk ik dat er geen lekkage is.
     
  5. Welkom op het forum! :clap:
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  6. Een warm welkom op het forum
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  7. Welkom!
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  8. :welcome: Nick

    Stel je vraag in het techniek deel, daar zul je meer antwoorden krijgen aangezien niet iedereen een voorsteltopic leest ;)
     
  9. Welkom Nick:thumbup:
     
  10. #10 Iodokus, 18 dec 2020
    Laatst bewerkt: 18 dec 2020
    Nick [​IMG]


    Een scheur in het membraan dat zich in het olie filterhuis bevindt kan ook een dergelijk gedrag vertonen. Los daarvan zal dit vaak gepaard gaan met een opvallende fluittoon.




    Draadje

    Het oliefilterhuis probleem komt in ieder geval vaker voor klik :)
     
    Slippernick vindt dit leuk.
  11. Ik heb het membraam als in de auto liggen, dus ik hem toch morgen maar eens ff proberen te vervangen.
    Bedankt voor de tip en de link.
     
  12. :welcome: Nick op het gezelligste autoforum van NL
     
    Slippernick vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina