ford focus tddi 2001

Discussie in 'Performance' gestart door thijs, 4 jan 2008.

  1. ik wil graag een ander geluid uit mijn auto krijgen en heb niet veel verstand op dat gebied,....nu heb ik vandaag een k&n filter er op gezet maar hoorr helemaal geen verschil in geluid?

    kan je door middel van een einddemper al het geluid in je auto veranderen??? enzo ja wat is aan te raden??

    groeten thijs
     
  2. Bij mij zit er niet eens een einddemper onder, dacht dat geen een TDDI een einddemper had.

    De ervaring leert dat de NOx kat leegslaan meer effect qua geluid heeft en dat de turbo dan ook iets sneller oppakt.

    Je hoort echter alleen meer het huilen van de turbo, niet echt meer motorgeluid of brom.
     
  3. wat moet ik mij daarbij voorstellen??
     
  4. Hoi "Buurman" :wink:
    Als je bij een TDDi meer geluid / sportiever geluid eruit wil, dan moet je
    eigenlijks heel grof te werk gaan.
    Begin met het aansluiten van een open luchtfilter, hiervoor zijn div.
    oplossingen.
    Daarna moet je je tussendemper verwijderen, en aan het eind een dikke
    sportdemper eronder lassen, dit zorgt voor het zwaare geluid, neem er
    wel 1 die veel uitlaatgassen aankan want zo'n diesel gooit er genoeg uit.
    Ga je echt voor herrie, dan geen Sebering ofzo, deze dempen te veel :twisted:
     
  5. en wat gaat dat ongeveer kosten?
     
  6. Verschil tussen geluid en vermogen

    Is er geen verschil tussen 'ander geluid' en 'meer vermogen'...
    En de twee hoeven volgens mij zeker niet altijd samen te vallen. Zo heb je bijvoorbeeld voor meer vermogen de optie:
    luchtfilter - kat leegslaan - 'snelle' uitlaat.

    En ben je bij de optie 'ander geluid' al snel klaar door het vervangen van de einddemper van je uitlaat. Dan kun je nog kiezen voor een 'mooi geluid' of voor 'mooi geluid en mooi zicht'...

    imho - Sebring heeft nog altijd hele mooie oplossingen die dat laatste (mooi geluid en zicht) heel goed combineren. Voor prijzen zit je bij zo'n uitlaat al snel te denken tussen de 200 en 500 euro. Afhankelijk van de kwaliteit die je wil. Reken dat een goeie sebring heeeeeeel erg lang mee kan gaan. Vele malen langer dan een normale einddemper.

    Wat wil je precies bereiken met 'een ander geluid'? Alleen onder de motorkap, of juist alleen aan de uitlaat? Of wil je er ook nog vermogen mee winnen?

    nb - Als alternatief kun je ook nog het eindpijpje van de einddemper vervangen. Daar zijn ook hele goedkope oplossingen voor, die aan de einddemper voor een iets ander geluid zorgen. Maar als je het mij vraagt zien dat soort oplossingen vaak heel erg goedkoop uit...
     
  7. Bij een diesel krijg je via en uitlaat ckers geen mooi geluid!!!!!!!!!!!!
    Mijn vorige focus had één demper,een tddi, en en dubbele uitlaat systeem,na de demper,maar noppie mooie brom :cry: :cry: :cry: :cry: !!!!!
    Zelfs zonder demper systeem nog niks,want de TURBO neemt alle geluid weg!!!!!!!!!!!!
    Heb dit aan de lijve ondervonden!!!!!!
    Alleen wat roet op het gezicht!!!

    Ik rij nu een tdci met een demper en uitlaat, doorlaat 63 rond, en rvs maar ook niet wat je er van verlangd!!!!!!
     
  8. helaas zal je uit een diesel nooit het mooie benzine auto geluid krijgen,
    ik heb zelf ook een diesel en mis soms wel het geluid van me openluchtfiler en einddempertje op me vorige benzine auto
     
  9. haha omgekeerde wereld..., vroeger wilde men geen diesels omdat deze zo'n pokkeherrie hadden...
     

Deel Deze Pagina