Ford Focus 5 deurs 1999

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Heleen, 5 feb 2011.

  1. #1 Heleen, 5 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2011
    Goedenavond,

    Ik heb vorige week zaterdag een tweedehandse Focus gekocht.
    Nu had ik afgelopen week al een aantal keer dat ik niet meer kon zien hoe hard ik reed.
    De km teller viel gewoon uit en bleef een hele tijd gewoon op 0 staan...
    Contact over gehad bij de garage, ze zouden het dinsdag oplossen.
    Auto erheen gebracht, ze hebben toen de contactpunten corrosie vrij gemaakt, en hij zou het weer moeten doen..
    Als dit niet het geval was moest ik maar terug komen..

    Inmiddels is het zaterdag, en vanochtend werd ik verrast toen ik weg wilde rijden..
    Een enorme plas roze onder mijn auto.
    Onder de auto gekeken, hingen allemaal druppels aan het motorblok (aan de linker kant als je er recht voor staat)
    iemand enig idee WAT het zou kunnen zijn, en of dit met elkaar in verband staat?

    Vanochtend voordat ik zo'n 40 km moest rijden (naar het auto bedrijf) hem tot max gevuld,
    toen ik aankwam leek hij nog tussen de min en max te zitten,
    even later toen ik bij het autobedrijf weg ging lag er weer een enorme plas onder.

    Iemand enig idee WAT het kan zijn, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ze dadelijk zeggen dat het "opgelost" is?:nocheer:
    Het gaat trouwens om een 1.6

    Bedankt Alvast!
     
  2. lekkage radiator of een slang van de radiator of lek bij de pomp ;)
     
  3. En het feit dat de km teller uitvalt, heeft dat hier ook mee te maken?
     
  4. Als het roze is geweest kleur van wat op de grond lag is koelvloeistof enigste wat kan lekken zijn de dingen die ik genoemt heb. En nee van de teller heeft daar niks mee te maken dat is een stroom of contact probleem van de teller zelf meestal contacten van stekkers of anders de print van de tellers zelf...
     
  5. De koelvloeistof lekkage word waarschijnlijk veroorzaakt door een lekkend thermosstaat huis, het is niet erg veel werk deze te vervangen.

    Het uitvallen van je kilometerteller heeft waarschijnlijk te maken met de snelheidssensor op je versnellingsbak, in 9 van de 10 gevallen is na het vervangen van deze sensor het probleem opgelost.

    Succes.
     
  6. lijstje kon dus nog langer worden :mrgreen:
     
  7. Bedankt!! Heb je ook enige idee wat de kosten hier van zullen zijn *ongeveer*?:read:
     
  8. Die sensor is nog geen 40 euro dacht ik.
    In de meeste gevallen een klusje van 10 minuten (het is meer werk om de brug omhoog en omlaag te doen :schater: )

    En die koelvloeistof lekkage kan ook nog aan je waterpomp liggen. Dat is wel een prijzige k*tklus
     
  9. Dat probleem van de snelheidsmeter is een echt Focusprobleempje. Ik heb het eerder gehad. Kost niet zoveel, maar de sensor moet wel even worden vervangen. Mij kostte dit destijds iets van 70 euro (incl. alles). Lekkage gaat je wat meer kosten. Erg vervelend voor je, succes er mee!
     
  10. De lekkage kan op meerdere punten zitten.
    Is het 't thermostaathuis dan kost het ca €200,-
    Als het de waterpomp is, zal ook de distributieriem los moeten en dan wordt het een dure grap. De pomp kost ca. €50, maar incl. al het werkloon zal dat zeker €500 worden.

    EDIT: ik lees hier op het forum net dat de waterpomp op de multiriem zit en niet op de distributieriem.
     
  11. Klopt, maar de kappen van de distr. riem en dus de motorsteun moeten wel los.
     
  12. oud type focus hoeft de distributie niet los nieuw wel.
     

Deel Deze Pagina