1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 2 Ford Focus 1.6 16V GHIA Machine Silver (met) (nieuwe update)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door maantje85, 19 mrt 2017.

  1. Dit snap ik, mijn vraag was dan ook meer welke punten dan op dit moment echt voor afkeur zorgen.
     
  2. Alles is te maken, maar zijn de reparatiekosten van de afkeurpunten opgeteld met het reguliere onderhoud (distributieriem) het waard? Ik kan me voorstellen dat dit een lastige afweging is. Hierbij neem ik aan dat genoemde punten allemaal voor afkeur zorgen.
     
  3. Als je puur kijkt naar de dagwaarde van de auto dan zullen waarschijnlijk de kosten dit overstijgen. Maar kijk je naar de emotionele waarde, die is onbetaalbaar. En dat laatste moet TS toch echt zelf bepalen (& betalen).
     
    Martin123t en Kees37 vinden dit leuk.
  4. Precies. Wij zijn het eens!
     
  5. de Focus heb ik nu 4 jaar en 1 maand
    in die tijd is echt grote problemen niet ontstaan
    brandstoftank en airco (garantie)
    en wat ik vervangen heb is een licht slangetje en een sensor voor de stuur bekrachtiging
    de beugel voor de accu vast te zetten ga ik voor naar de sloop aankomende week
    (bak kost bij Broekhuis dealer 100 euro)
    ook voor de fitting van de achteruitrijlamp ga ik bij de sloop kijken
    heb ik alleen de veren die vervangen moeten worden (700 euro)
    maar heb bij de garage waar ik de auto vandaan heb geïnformeerd
    voor de rest heb ik nooit geen problemen aan de Ford gehad


    [​IMG]
    (afkeur)
    [​IMG]
    (geen afkeur)

    [​IMG]
    [​IMG]
    (geen afkeur) (moet een nieuwe pakking op)
     
  6. Zoek maar een andere garage op....
    Als ik het goed zie, lekt ie op de krukas keerring. Wil het niet eens lekken noemen. €700,- voor een paar achterveren? Mijn hemel... setje veren kost je ongeveer €100,- kan me niet voorstellen dat ze een hele dag nodig hebben om die te vervangen. En de roest, is ie door, en hoever?
     
    McGyver en maantje85 vinden dit leuk.
  7. ik ben ook al met een andere garage bezig
    ik controleer de olie regelmatig en de laatste keer was ergens in 2020
    en er ligt niets op straat
    misschien zijn het gouden veren:schater:
    van de roest het is alleen wat op de foto te zien is
    dit was geen afkeur
    maar dat wil ik evt tzt laten herstellen maar dat hoefde nog niet voor de keuring
     
  8. @maantje85 die olie"lekkage" zou ik me geen zorgen om maken, beetje zweterij idd bij de krukaskeerring. De roest kun je in een later stadium ook herstellen, ook geen drama. Maar 700 euro voor een paar achterveren? :think::loco:........in geen 700 jaar..
     
    McGyver vindt dit leuk.
  9. Als ik het mij goed herinner; krik onder de achteras, dan de as steunen eronder. Schokbrekers aan de onderzijde losmaken en dan met een goeie veerspanner de veren eronder weg halen en terugplaatsen. Dat moet voor een beetje monteur binnen 2 uur gedaan zijn.

    Dit is trouwens ook het ideale moment om een Eibach setje te nemen, mocht je de auto altijd al iets willen verlagen. Eibach setje kost je ongeveer €140,- voor de 4.
     
    gerardTDCI en McGyver vinden dit leuk.
  10. @Hendrikje
    daar maak ik mij ook geen zorgen om
    dit laat ik vervangen als de distributie riem vervangen gaat worden
    de roest laat ik maken als het wat beter weer is
    en die 700 euro voor een setje veren ga ik niet doen
     
  11. hoe komt Broekhuis Ford dan bij 700 euro
    de auto staat volgens mij al wat lager als ik zo kijk
     
  12. Stel hen de vraag.
     
  13. dat ga ik zeker doen
    vind het wel erg duur
     
  14. Als de achtervering van de mk1 gelijk is aan mk3. Kan je het alleen de onderste draagarm met krik ondersteunen en de bout eruit halen. Dan zakken en heb je veer in je hand.

    Dit is beun en kan gevaarlijk zijn. Als de krik wegklapt dan kan de veer wegspringen.
    Dan is een veerspanner wel verstandig. Of heel veel tyrip en dan pas laten zakken.

    Zo heb ik laatst bij mij gedaan om de woellagers achter te vervangen. Moest de komplete arm onderuit halen ivm de bout dol was
     
  15. ik heb op YouTube gezien dat het best zelf te doen is
    heb 2 assen steunen een garage krik
    moet alleen een veerspanner en een momentsleutel bestellen
    en de veren dan
    Nissan dealer is 550 euro incl. apk keuring
    waar de auto vandaan komt ongeveer 575 euro
     

  16. Het over een beun de haas manier hebben, maar dan wel adviseren om de boel vast te zetten met tie wraps....
     
    Thieske vindt dit leuk.
  17. €550,- voor wat?
     
  18. Uurtje trap je die achterveren ertussen. Kratje bier en YouTube maken het makkelijker. Succes!

    Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina