1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 1.5 Ecoboost 3-2016 Turbo Problemen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door stefankuipers, 24 jan 2023.

  1. Beste mede forum leden,

    Ik heb vandaag problemen ondervonden met een Focus 1.5 Ecoboost die eigenlijk geen ecoboost meer is...
    Helaas geen motorstoring en geen foutcodes. (uitgelezen bij Ford)
    Het lijkt of de turbo niet meer werkt en na wat zoekwerk kom ik geen relevante topic's hierover tegen.
    Zijn er hier mensen die meer weten over deze storing en mij op weg kunnen helpen om de storing snel te vinden?
    Toevallig heb ik bij Ford gewerkt en heb zo mijn contacten, maar wil even kijken of hier bekende problemen boven water komen.

    Alvast bedankt en uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

    Groeten, Stefan
     
  2. Hebben ze ook de turbodruk uitgelezen?
     
  3. Dit is wel heel erg weinig informatie om een mogelijke diagnose te stellen.
    Wanneer en hoe is het begonnen, wat doet de auto of wat niet...
     
    meeder vindt dit leuk.
  4. Een simpel lek in een vacuumslang kan al daar voor zorgen, net als alle lagers die eruit liggen..........
     
    Fridge en meeder vinden dit leuk.
  5. Eigenlijk wat voornamelijk voorkwam is gescheurde membraam bij 1.0 ecoboost. Dacht enkel bij 1.6 ook heeft gehad ondanks turbo anders is. Maar buiten dat geen direct idee op basis van je gegevens.

    Je zou door middel van meting gegevens kunnen vaststellen wat er gebeurt.
    Zo kan je dan zien hoeveel de turbi wordt aangestuurd en welke turbo druk de computer meet.
    Vandaar kun je zien of de turbo werkt en hoe goed
     
  6. Of een slippende koppeling, kan ook nog.
     
  7. @M.Blaak
    Idd particulier en zakelijk meegemaakt dat klacht was geen vermogen. Oorzaak slippende koppeling bij gasgeven
     
    meeder vindt dit leuk.
  8. hey Stefan,
    heb je geen oud collega die je verder kan helpen?
    anders kun je mss @antig01 Anton nog even contacten?
    hij is ook Ford monteur (en een hele goeie ook ;))
     
  9. Bedankt allemaal voor de reacties!
    Ik ben vandaag verder gaan zoeken..
    Nu bleek er een flinke laag motorolie in het inlaatspruitstuk te liggen, dit was te zien als je langs de gasklep kijkt.
    Toen heb ik de buis tussen de turbo en de gasklep los gehaald en hier zit ook motorolie in.
    Zelfs op de afblaas klep die hier in zit, komt er olie uit de stekker..
    Ik heb in de turbo gekeken en ook daar ligt motorolie in en de schoepen draaien zwaarder dan normaal.
    Zo te zien lekt de turbo inwendig, waardoor de motorolie vanaf de turbo naar de inlaat gaat.
    (Motorolie stond ook onder het minimum)

    Nu kan ik een andere turbo erop zetten van €1200 of alleen de binnenkant vervangen voor €260.

    Wie heeft dit vaker meegemaakt of heeft nog tips?

    Groeten, Stefan
     
  10. #10 DexterXL, 4 feb 2023
    Laatst bewerkt: 5 feb 2023
    Home - TH Turbo (th-group.eu)

    Een aantal jaar geleden toen ik in mijn donkere periode zat, had ik een VW Passat 1.4 TSiiiiiiiiiiiiiii
    deze vond het leuk om tijdens het rijden op de snelweg, gewoon doodleuk de wastegate open te laten,
    dus toen had ik een ongeblazen 1.4 voor ongeveer 30 sec...niet leuk bult op zeg maar.
    Dus toen de dealer een prijs noemde van €1200,- voor alleen het uitlaatdeel + montage, heb ik besloten
    om het zelf te proberen, via via hoorde ik van deze wereldwijde bekend bedrijf, gemaild voor info en
    via een automaterialenzaak een nieuwe complete turbo (€680,-) gekocht, moet je dan wel de oude inleveren.

    Persoonlijk zou ik voor een volledige gaan
     
  11. Als ie zoveel olie door laat is het misschien wel de betere optie om een complete set te nemen, dan kun je ervanuit gaan dat het geheel goed is lijkt me
     

Deel Deze Pagina