1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus wagon uit 2000 slaat steeds af en houd in tussen 110 en 120 kph

Discussie in 'Performance' gestart door justtoby, 23 jan 2013.

  1. Hallo,

    mijn eerste post hier op de site. Ben blij met een site als deze.:thumbs:

    Ik heb het volgende probleem met mijn auto. Hij slaat vaak af. Als ik achteruit rijd en koppeling intrap is die vaak al uit. Warm of koud maakt geen verschil. Ook is het vaak als ik file rijd. Bij het afremmen dan gaat die sputteren en moet ik gas geven in zijn vrij om hem aan te houden. In het donker kan je dan ook goed zien dat me licht dimpt en mijn dashboard. Als ik gas geef en hij blijft aan dan is er niets aan de hand.

    Andere probleem is dat als ik op de snelweg rijd en rijd rond de 120 dat hij soms in wilt houden. Dan geef ik wat gas bij en gaat hij wel weer.

    Nu lees ik verschillende dingen als mogelijke oorzaak van het afslaan. Gasklep reinigen, accu probleem of dynamo probleem. Ik heb het idee dat het probleem bij de gasklep zit. Kan dit ook het inhouden veroorzaken op de snelweg?

    Ik wil graag alles zelf (gaan) doen om de kosten laag te houden en het me gewoon leuk lijkt. Daarom wil ik graag de gasklep gaan reinigen. En daar komt dan meteen mijn uitdaging. Waar zit die in mijn motor? Zitten daar vier slangen op verbonden met mijn motorblok?

    Sorry voor de leek vragen maar hoop snel te leren en te kunnen sleutelen aan mijn auto.

    Groet,

    Toby
     
  2. De 4 slangen die je noemt zullen waarschijnlijk geen slangen zijn maar je bougiekabels.
     
  3. dat zal het dan niet echt zijn vrees ik :)

    is er ergens een foto waarop ik het kan zien zitten? Of moet ik er echt mee op een brug?
     
  4. ja die had ik gezien vandaar dat ik het ook wil doen. Fijn zulke uitgebreide verslagen. Ik kon dat ding dus niet vinden. Net nog eens goed gekeken en zag het gewoon niet goed.

    Dus dat ding heb ik gevonden. Denken jullie wel dat dat inhouden op de snelweg daar ook mee te maken heeft?
     
  5. Paar dingen die inmiddels veel besproken worden...
    De gasklep, carter ventilatie (ook ff zoeken) en wellicht je bougies, die 4 kabels bovenop je motor gaan naar je bougies. Ja er liggen wel mee kabels, maar die herken je wel. Misschien ligt er wat water rondom je bougies, dat kan ook wat verklaren.
     

  6. Je gasklep zit onderaan je luchtfilter slang. Die grote zwarte kunststof buis achterop je blok. Die moet je dus verwijderen en dan kun je de klep ook verwijderen. Maar ik zou eens beginnen bij het controleren van je carterventilatie. Dit kan een hoop problemen veroorzaken wanneer deze niet goed is. De carterventilatie zit onder je luchtinlaat. Die zit ook weer achterop je blok onder je gasklephuis.

    Draai ook je bougies eruit en controleer deze. Er mogen geen zwarte scheurtjes te zien zijn op het porselein, maar ook geen roestvlekken t.h.v. de kraag waarmee je de bougies vastzet. Als je dan toch bezig bent controleer ook je bougiekabels. Bij het terugzetten van de bougies, handvast is vast genoeg.

    Zover het afslaan.

    Het inhouden kunnen ook verschillende oorzaken hebben;

    Een versmeerde mafsensor, een versmeerd luchtfilter, maar ook door een verrotte carterventilatie. Bij een kapotte carterventilatie trekt de motor valse lucht welke niet geregistreerd wordt.
     
  7. Misschien dat iemand een foto kan plaatsen van de carterventielatie (slang).
    Wordt toch regelmatig gevraagd waar deze zit.
     
  8. Kan ik wel doen. Alleen bij de 1.4/1.6 en 1.8/2.0 zit precies aan de andere kant van het blok. ;)
     

Deel Deze Pagina