Focus 3 fase 1 Focus Wagon Titanium ecoboost. ingeruild.

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 7 jan 2012.

  1. keep us posted..
     
  2. Zal ik doen ;)
     
  3. Ook ik heb datzelfde geluid tussen hetzelfde toerental.
    Ben benieuwd wat de oorzaak is.
     
  4. Ik heb ook een vage fluittoon die is gekomen nadat er iets aan de auto vervangen is, dat is inmiddels zo veel geweest dat ik niet meer weet wat er toen vervangen is.

    Wat ik wel weet is dat het bloed irritant begint te worden en mijn auto dit euvel eerst NIET had. Het wordt ook steeds harder dat geluid. Ik heb overigens meer dat het snelheid gerelateerd is ik heb het namelijk altijd tussen 20 en 25, 40 en 45, 60 en 65 enzovoorts. Als ik gelijkbljivende snelheid (of toeren) blijf rijden dan blijf je het ook horen. Als ik harder ga rijden en dan het gas los laat hoor je het ook. Het heeft ook niks met koppelen te maken althans ik zit niet op het koppelings pedaal.

    Ford zegt dat het hoort, maar bij andere 1.6 ecoboost focussen hoor ik het niet en daarnaast is het nooit zo geweest. Het feit dat het steeds harder gaat klinken betekend mijns inziens dat iets aan het stuk gaan is en ik straks met een probleem zit.
     
  5. Het is inderdaad bij koudweer duidelijker hoorbaar. Ik noem het iig even op bij de dealer.
    Ook het lage koelvloeistofpeil zal een puntje zijn. Dit is de 2e keer dat ik het zie.

    Vandaag voor het eerst met de focus door de sneeuw met de winterbanden.
    Wat een grip hebben deze sloffen. Geeft wel wat vertrouwen. Zeker in combinatie met de prima tractioncontrol. Die laat heel gelijkmatig wat slip toe zonder dat je er last van heb.
    Hele andere koek dan de mitsumatsu. Die kapt gewoon abrupt je hele vermogen weg met je neus tegen het voorraam als gevolg. Om vervolgens weer vol vermogen vrij te geven. Aan en uit schakelaarprincipe.
    Prima systeem dus in de focus gelukkig.
     
  6. Het is inderdaad bij koudweer duidelijker hoorbaar. Ik noem het iig even op bij de dealer.
    Ook het lage koelvloeistofpeil zal een puntje zijn. Dit is de 2e keer dat ik het zie.

    Vandaag voor het eerst met de focus door de sneeuw met de winterbanden.
    Wat een grip hebben deze sloffen. Geeft wel wat vertrouwen. Zeker in combinatie met de prima tractioncontrol. Die laat heel gelijkmatig wat slip toe zonder dat je er last van heb.
    Hele andere koek dan de mitsumatsu. Die kapt gewoon abrupt je hele vermogen weg met je neus tegen het voorraam als gevolg. Om vervolgens weer vol vermogen vrij te geven. Aan en uit schakelaarprincipe.
    Prima systeem dus in de focus gelukkig.
     
  7. De focus is alweer een jaartje oud, en heeft gister zijn eerste kleine onderhoudsbeurt gehad. Geen bijzonderheden naar boven gekomen buiten de twee punten die ik heb opgenoemd.
    Het geluid: Tja dat schijnt bij veel ecoboosten voor te komen en is een soort werveling in de turboslangen. Naja lang verhaal maar het is geen probleem. Wel even laten noteren natuurlijk voor het geval dat ie wel hierdoor in de soep draait.
    Het koelwaterniveau was voor de 2e keer onder het minimum. Dit is weer aangevuld en mij werd verteld dat de dop niet goed op het reservoir zat. Lijkt mij vreemd want de garage heeft die er zelf op gezet, en buiten dat is er geen spoor van vloeistof te vinden.
    Ook genoteerd en ik zal het de komende maanden in de gaten houden.

    Maar we gaan van het ene geluid naar het andere, want ik hoor nu sinds kort een ander geluid wat me ineens opvalt.
    Vanaf zijn 2 tot en met 5 hoor je bij het optrekken op de achtergrond een laag gierend geluid, wat met de snelheid mee oploopt. Je gaat dat meteen denken dat het uit de versnellingbak komt. Ik zal de komende tijd even goed opletten of het altijd voorkomt of bij eenbepaald wegdek. Wieweet komt het door de winterbanden.

    Afijn. Een jaar de nieuwe focus en een duizelingwekkende 8500km op de teller :).
    Een stuk minder dan ingecalculeert maar niet erg, en door de komst van onze dochter ook meer thuis gezeten dan op de weg :).

    De pluspunten van de auto zijn vooral de motor en het weggedrag. Dit blijft elke rit toch weer een heerlijke reisauto. De rust in de auto maakt lange ritten tot een peulenschil.
    Elke rit stap je fris uit de wagen, wat natuurlijk ook door de lekker stoelen komt

    Toch zijn er enkele dingen die me ook minder bevallen. In het begin heb ik veel kritiek op de autobladen gehad op hun kritiek op het dashboard, en dan met name de ergonomie.
    Ik vondt het allemaal wel meevallen. Na een jaar sturen kan ik toch wel een beetje meegaan in deze kritiek. Het zijn wel erg veel knoppen, veelal ook dubbel door de stuurbediening. Ik kan me goed voorstellen dat er veel mensen toch wat problemen hiermee hebben. VW doet dit met de nieuwe golf toch echt wel beter.
    Wat me ook deels tegenvalt is de ruimte binnen. Het is alles behalve krap maar ik heb het idee dat de focus 1 bijna ruimer is. In ieder geval gevoelsmatig.
    Een ander ruimte puntje is achterin. We hebben een maxi cosi achterin zitten, maar met die op de achterbank kan ik de stoel niet op de gewenste positie zetten. Nu weet ik niet hoe dat met andere auto's is uit deze klasse, maar de mitsubishi van mn werk is duidelijk ruimer (die scheelt ca 10 cm aan beenruimte).
    We hebben destijds voor privacyramen gekozen, met name vanwege de looks. We vinden dit gewoon mooi. Maar we zijn er ook vanuit gegaan dat deze zonwerend zouden zijn.
    Helaas is dit niet het geval, dus de zonneschermpjes van woezel en pip zijn besteld :).
    De naam privacy doen ze wel hun eer aan, want naar binnen kijken is vrijwel onmogelijk.

    Op deze punten na is het een heerlijke auto, waar we nog vele jaren in hopen te rijden.
    Wieweet dit jaar nog een mooie vakantierit. Ik kijk er naar uit.
     
  8. Wat voor model Mitsubishi staat er op je werk? De Focus is een compacte middenklasser (C-segment).
     
  9. Lancer sport sedan.
     
  10. De Lancer is ook een compacte middenklasser. Blijkbaar heeft (been)ruimte voor het ene merk wat meer prioriteit dan voor de ander.
     
  11. #391 redfox, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2013
    In de Megane was het nog krapper dan in de Focus. Er gaat steeds meer ruimte opmaam veiligheid en de dikte van de voorstoelen. Alfa 159 is ook krap achterin terwijl het een grote auto is. Vaak zie je dat veel kleintjes achterin juist ruim zitten. Maar dan zijn de voorstoelen heel dun en is de kofferbak zowat opgeofferd. Heb ook het idee dat de babystoel in de Fiesta van m'n vrouw meer ruimte heeft dan in m'n focus.
     
  12. Ondertussen is de sound symposer vervangen door 1 van Mountune en het geluid is hetzelfde gebleven.

    Grtz
     
  13. #393 R@ymond, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2017
    En toen wassie grijs geworden en moet er diesel in.
    [​IMG]
     
  14. issie stuk?
     
  15. eigenaar: "autobedrijf":lol:
    Mooi, leuke leenauto?
     
  16. #396 R@ymond, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2014
    Jep kaduuk.
    Had al 2 keer dat het koelvloeistofpeil laag was. Laatste keer zeiden ze bijnde garage dat het de dop was (uhu). Maar vanochtend begon ie ineens te roken toen we stik stonden.
    Koelvloeistof helemaal leeg. Ford sos maar gebeld en daar kwam de anwb.
    Die dacht de waterpomp. Dus zachies naar de garage gereden met anwb begeleiding.
    Halverwege even gekeken of het peil nog goed was. Bij de garage onderzocht en daar bleek het termostaathuis kapot te zijn.
    Klote dus. Maar hij wordt weer gemaakt. Wel mn hele vrije dag naar de klote.
    Baal er wel van, zeker omdat ik het al 2 keer heb gemeld.

    Nu een 1.6tdci mee. Die rijdt toch niet zo fijn als de ecoboost motor hoor.
    Verder niets op aan te merken, en heel erg zuinig. Met gemak 1op20.
     
  17. da's balen, hoop dat ie snel weer klaar is
     
  18. Dat is nogal laconiek van de garage:nocheer:
    Nu maar hopen dat hij snel gemaakt is!
     
  19. Dat is niet mooi man.... Bel mandag nog even door dat er een tsb is over het thermostaat huis! Gezien ze de lekkage ook niet zo snel gevonden hebben ben ik bang dat ze dit ook niet weten, het is namelijk al vaker voorgekomen, een lek thermostaathuis op een Eco boost motor
     
  20. Dat is balen Raymond, ben zelf de koelvloeistof ook in de gaten aan het houden, vertrouw het niet helemaal
    Hoop voor je dat hij snel gerepareerd is! Succes
     

Deel Deze Pagina