1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon gekocht :)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Xander, 15 mei 2016.

  1. Ik hoop trouwens dat de benzinemeter niet al te lineair loopt...

    [​IMG]

    Anders zou ik nu met 216km al bijna de halve tank hebben leeggereden :shock:

    De actieradius doet gelukkig anders vermoeden. :thumbs:

    Verbruik moet ook wel ietsje beter kunnen lijkt me. Maar de turbo is nog veel te leuk en verslavend. :rock:
     
  2. Die meter zakt als een malle in het begin, bij sommige pompen krijg ik de meter niet eens op de 1/1 want die slaan te snel af.

    Ik dacht dat de meter wellicht een calibratie nodig had maar het komt vaker voor dus.
     
  3. Volgens mij neigt de meter ook wel naar de veilige kant toe. Ben de eerste keer gaan tanken toen de auto er om vroeg en toen kreeg ik er maar net 42 liter in. Bij mijn weten zou er 55 in moeten passen...?

    Achja. Beter dit dan een meter die aangeeft dat er nog brandstof in zit terwijl je met een lege tank staat. :schater:

    Morgen een tripje langs de garage trouwens. De deurrubbers onder de achterportieren laten los. Dat viel me rechts het duidelijkste op:
    [​IMG]

    Maar ook links begint het los te laten...
    [​IMG]

    Kan ik vast oplossen met een tubetje lijm, maar in de garantie mogen ze het mooi voor me oplossen.

    Kunnen ze meteen een batterijtje vervangen:
    [​IMG]

    Die melding kreeg ik tijdens de proefrit ook, maar was weg bij afleveren. Wellicht hebben ze er toen maar één vervangen en is nu de andere leeg?
     
  4. #24 bjauto, 20 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2016
    Voor het rubberissue is er een TSB geweest.

    In het rubber zit in het stevige deel een soort draad en deze is te kort waardoor de uiteinden worden losgetrokken. de TSB zegt dat deze draad in de hoeken onderaan de deur moet worden doorgesneden en dat het rubber daarna met een speciale (Ford) lijm moet worden vastgelijmd.

    Is bij Ford bekend.
     
  5. Dan weet de dealer er vast wel raad mee :)

    Ik heb het alleen bij de achterportieren, kan deze issue ook aan de voorkant gaan spelen?
     
  6. #26 aprate, 21 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2016
    Is deze actie nog lopende? En wat is deze speciale ford lijm ?


    Ik heb het bij de voordeuren. Achter nog niet gecontroleerd.

    Bij aflevering van mijn focus waren de batterijen ook leeg. Gelukkig stond mijn baas nog bij mij in het krijt dus had 2 batterijen van hem gekregen.:dance:
     
  7. #27 JW, 21 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2016
    Een TSB (Technical Service Bulletin) is een intern systeem waarin Ford (bekende) problemen en indien van toepassing de door Ford voorgeschreven oplossing, bijzonderheden en technische wijzigingen beschrijft en naar de dealers communiceert.

    Een TSB is dus iets anders als een service actie. Bij voertuigen waar geen fabrieksgarantie meer op van toepassing is zijn de kosten voor het uitvoeren van een TSB dan ook gewoon voor de klant.



    De lijm die in de TSB wordt voorgeschreven is een 2-componenten lijm en heeft Finis nummer 1737528. Verder worden er geen specificaties van deze lijm vermeld.
     
  8. Kan gewoon met elke 2 componenten lijm met mengstuk gelijmd worden.
     
  9. Hier hetzelfde probleem met de rubbers. Hangt bij mij los bij het linker voorportier. Binnenkort langs de dealer.

    Bij de Fiesta MK7 lieten de deurrubbers ook al los..
     
  10. Oei, klopt niet. Lijm moet geschikt zijn voor het lijmen van rubber en dat is bijvoorbeeld Araldite2014 zeker niet en Loctite zeker niet altijd.
     
  11. Ms polymer lijm zou ik wel aandurven. Goedkoop en goed verkrijgbaar.
     
  12. Of gewoon naar Ford
     
  13. Precies..., je had toch nog garantie?
     
  14. #34 Xander, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    Zeker! Als je mijn oorspronkelijke bericht terugleest zie je dat het een mededeling was dat ik er mee naar de garage ging. Die hebben dat uiteraard netjes opgelost. ;)

    Vandaag een nieuw speeltje voor de focus ontvangen...
    [​IMG]
    Een ELM327 adapter.

    Toen het volgende probleem... ik heb eigenlijk alleen een vaste PC en ik woon in een appartement dus met de auto in de buurt komen wordt lastig :schater:

    Uiteindelijk op zolder een oude laptop gevonden die nog bleek te werken, alleen de accu was compleet dood. Nouja, een haspel over het balkon gemikt en ik kon er mee aan de slag...
    [​IMG]

    Toen realiseerde ik me dat ik al heel veel over die adapter had gelezen, de verschillende hardware, de software als FORScan en FoCCCus, alle in te stellen opties... maar dat ik eigenlijk niet wist waar de OBDII poort in de auto zat :mrgreen: Nouja, die was gelukkig ook snel gevonden...
    [​IMG]

    Heb tot nu toe twee opties aangepast:
    [​IMG]

    Heb de autolocking (#32) aangezet, de auto gaat nu automatisch op slot bij wegrijden. Werkt goed, ook als er een passagier is uitgestapt gaat dat ene portier netjes terug op slot. Had verwacht dat deze optie mogelijk problemen gaf met de keyless entry (de sleutel is in de auto, dus "in de buurt"?), maar de sleutel moet blijkbaar echt in de buurt van de buitenkant van het portier zijn om het slot te openen, ik kan hem aan de binnenkant in het portiervak leggen zonder problemen... Mooi :cool:

    Tevens optie #15 aangepast naar "Always headlights". Ik ben gewend om altijd met dimlicht aan te rijden, ook overdag. Bij mijn vorige auto kon ik de lichtschakelaar gewoon op "aan" laten staan, dan schakelde het met het contact mee, maar als ik dat bij de :focus3: probeer dan moet ik hem iedere keer handmatig uitschakelen. De "auto" stand schakelde naar mijn idee de verlichting vaak te laat in, vooral op binnenweggetjes met veel schaduw van bomen enzo.

    Nu brandt het dimlicht altijd bij ingeschakeld contact, of de knop nu op de "auto", "aan", of "uit" stand staat. Alleen op de "stadslicht" stand dooft het dimlicht (maar brandt natuurlijk gewoon het stadslicht). Dit is volgens mij hoe de auto's in landen als Zweden afgeleverd worden (daar is dimlicht overdag verplicht).

    Vind het wel jammer dat de "uit" stand nu niets meer doet, dat zou vooral wel makkelijk zijn voor de keren dat ik de auto langer op contact laat staan ofzo... Ik zou het ideaal vinden als het dimlicht gewoon automatisch met het contact mee schakelde, maar dan alleen in de "auto" stand. Maar volgens mij kan dat niet...

    Binnenkort nog eens verder spelen. Misschien schakel ik de gordelpiepjes ook nog wel uit, of de schakelindicator (wat een zeurding!). Misschien ook nog eens spelen met de DRL opties, ik begrijp van buitenlandse forums dat het ook mogelijk is om het dimlicht op 20% te laten branden als ware het DRL...
     
  15. #35 Cube, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    Je kunt ook gewoon de lichtschakelaar op aan laten staan. Dan heb je ook altijd dimlicht met de keuze dat je hem wel uit kan schakelen. Als je de auto uitzet blijft het licht niet branden, of hij blijft kort branden als het follow me home aan staat(was zo bij mijn vorige auto ff3.1). Verder ben ik geen techneut maar dat met de deur automatisch op slot lijkt me een superoptie. Heb nu de ff 3.2 en hij moet volgende week terug omdat de dealer was vergeten mijn trekhaak in te leren. Dan ga ik meteen vragen of hij dat ook aan wil zetten als zijn adapter er toch in zit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. De Autolocking functie is door de Ford dealer niet te activeren. In verband met aansprakelijkheid heeft Ford er zo'n 8 Jaar geleden voor gekozen om deze functie niet op de Europese modellen te leveren. Derhalve is deze optie in de Ford IDS diagnose software grijs en niet te selecteren.
     
  17. Vanwaar heb je die adapter gehaald als ik vragen mag?, mag in PB ;)
     
  18. Jammer dat het niet kan. Doen we het maar gewoon handmatig. Bedankt voor de info


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. #39 Xander, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    ?? Meen je dat nou? De mijne begint te piepen als ik het licht aan laat staan, de motor af zet en het portier open trek?? Heb als reactie op dat gepiep steeds de lichtschakelaar uit gedraaid, eerlijk gezegd nog niet geprobeerd wat er gebeurde als ik langer afwachtte.

    Ik heb hem hier gehaald: https://www.amazon.de/ELM327-USB-Mo...TF8&qid=1464474271&sr=8-1&keywords=B00KPGN9ZW

    Maar er zijn vele leveranciers die zoiets aanbieden.

    Het kan dus wel, maar je zult zelf aan de slag moeten, of misschien woont er een forumlid in de buurt.

    Moet er voor de volledigheid wel even bij zeggen dat met die instellingen rommelen natuurlijk niet zonder risico is. Maar verder vond ik die software niet echt ingewikkeld ofzo.
     
  20. Nou, ik heb het nog eens geprobeerd, ook met de originele instellingen van de auto. Als ik de lichtschakelaar op "aan" zet dan gaat het dimlicht weliswaar uit als ik de motor/contact afzet, maar het stadslicht en de achterlichten blijven branden. 5 minuten later nog steeds. Uiteraard ook een heel orkest ter herinnering als ik het portier open... Geen idee waarom mijn auto dan verschilt van jouw vorige. Had jij ook een lichtsensor?

    Dus ik denk dat ik die instelling voorlopig maar op "Always Headlights" laat staan. Ik geloof niet dat ik in mijn vorige auto de verlichting ooit daadwerkelijk uitgezet heb. En de lichtsensor vind ik toch echt te zuinig, bijvoorbeeld zoals vandaag met bewolking, druilerig weer, blijft de auto gewoon compleet onverlicht op de auto stand...

    Autolocking ben ik sowieso heel blij mee :cheer:

    Nog iets nieuws voor de :focus3::
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rubberen matten voor de momenten dat ik met vuile voetjes in wil stappen. Handig voor tijdens het klussen, na een boswandeling door de modder of bijvoorbeeld bij het kamperen. Maar ik ga ze er niet standaard in laten liggen ofzo. ;)

    Ze liggen nu op de originele matten, direct op de bodem liggen ze iets netter.

    En ik ben mijn verbruik maar eens gaan bijhouden, zie mijn nieuwe handtekening. ;) Dat verbruik valt nog iets aan te verbeteren... :lol:
     

Deel Deze Pagina