1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Vignale Q&A

Discussie in 'Algemeen' gestart door stulys, 27 apr 2019.

  1. Ik wou hier even wat specifieke info verschaffen over de Vignale daar ik zelf weinig informatie ben tegen gekomen over dit specifiek model.

    Ik ben dus sinds vandaag in het bezit van de Vignale 1.5 ecoboost automatic (150pk). Mijn specifiek model bevat de volgende extra opties: parking pack, winter pack, design pack en draadloos laadvlak. Ik kan dus helaas alleen vragen antwoorden hierover. Daar de Focus op zich al uitvoerig besproken is zal ik mij richten op vragen die ikzelf had of zelf ben tegengekomen over deze specifieke uitvoering.

    Om te starten zal ik al zeggen dat de dag in mineur begon. Bij het afhalen van de wagen stond er 11.2 km op de teller en de resterende km op NUL. 2 km verder was een tankstation maar daar ben ik helaas niet meer geraakt. Dus wanneer de BC nul aangeeft bedoelt hij wel degelijk NUL! Leuk detail als je de wagen niet meer kan starten kan je de automaat niet in neutraal zetten om eventueel te duwen. Er is wel een noodprocedure om dit omzeilen maar wat ingewikkeld, best je handleiding checken.

    De Vignale op zich heeft best wel wat leuke extra opties maar voor mij was de akoestische beglazing en extra isolatie wel een pluspunt. Ik heb ook in de ST line gereden en het verschil is merkbaar.
    Ik wil ook meegeven dat ik met mijn 1.87m perfect achter mezelf kan zitten.en dat mijn scheenbeen niet tegen de middenconsole rust wat ik bij andere auto's (zelfs grotere modellen) vaak wel tegenkom.

    De headsup display is voor grotere mensen te laag. Je kan in de settings echter een positie aanpassen om hem lager te zetten. Je vindt deze optie echter enkel in het menu als je knop in de middenconsole indrukt. Naar mijn gevoel staat het nog wat te fel naar rechts. Je kan dit echter niet aanpassen enkel hoger of lager.

    De stuurverwarming en zetel verwarming werken vrij snel en stand 3 is een BBQ.

    Het design pack heeft effectief een ander "model" in de dagrij verlichting dan de full led lampen. Imo mooier maar dat is persoonlijk.
    De 18 inch velgen zijn best nog comfortabel maar putten zijn harder voelbaar dan de st line met 17 inch. Ik kan ze toch niet aanraden als je in een streek woont met veel slechte wegen. De chrome look echter maakt de Vignale gewoon af. De getinte ramen zijn echt wel donker, zie foto.

    Het parking pack heb ik mijn twijfels over. Die rubbers die uit de deur komen lijken me zeer fragiel. Het scannen heb ik hier op straat eens getest maar hij zag geen plaats ondanks dat er 20 lege plaatsen waren. Misschien kan hij enkel scannen wanneer er wagens staan. De camera echter is haarscherp zelfs bij het inzoomen en reageert snel.

    Waar ik veel verschillende versies over gelezen heb is de electrische parkeerrem. Ik kan dus 100% bevestigen dat bij de automatische bak deze zich automatisch opzet en terug afzet bij het vertrekken. Geen idee waarom sommige op dit forum dat niet hebben maar de mijne doet het dus wel degelijk.

    De Vignale heeft enkel de bestuurders zetel electrisch en heeft geen geheugen. De mykey conf kan dit dus niet saven...Helaas...

    Android auto werkt perfect maar bij waze werkt niet alles feilloos en bij de meldingen zie je dat er een resolutie probleem is. Ondanks verwoede pogingen heb ik waze niet aan het werk gekregen als app via sync 3 enkel dus via android auto. Klein detail de usb poort in de middenconsole werkt ook voor data. Stuurbediening op android auto werkt niet.

    Het laadvlak werkt super voor mijn note 9 maar het laadvlak is net iets te groot dat ondanks dat de Note 9 niet bepaald klein is op een rotonde hij verschuift en het laden verbroken wordt.

    In België werkt de Fordpass wel degelijk om de wagen te starten vanuit je app. De voorruitverwarming gaat ook automatisch aan. De zetels hebben perforatie maar dit enkel voor de look. Ze zijn dus niet geventileerd.

    De sync 3 werkt snel en heeft een zeer mooi beeld. Ik heb echter al drie freezes gehad die enkel op te lossen waren via de info op dit forum. Dus powerknop + next channel 5 seconden inhouden. De wagen uitzetten en sluiten werkte niet. Het scherm bleef zelfs aan.

    De wagen heeft wel degelijk lane assist en verkeersborden herkenning ook als je dus geen technologie pack hebt. Dit was niet heel duidelijk op de website.

    De ambient led verlichting kan je degelijk in verschillende kleuren veranderen.

    De Vignale is wat zwaarder en dat merk je ook op aan het verbruik. Hij is nog nieuw en ik heb enkel korte ritjes gedaan maar + 10 liter bij rustig rijgedrag. ik ga veel km rijden dus bij interesse mag je best erachter vragen ik hou het nauwgezet bij omdat ik alles ik in kost mag brengen.

    Last but not least. De dark mulberry is echt wel speciaal. De invalshoek en de lichtintensiteit geeft de auto telkens een andere look. Hij is echter net zoals een zwarte auto zeer vlek gevoelig en hij LIJKT ook best krasgevoeliger te zijn. Ik post er even een foto bij van de kleur.

    Als je bijkomende vragen heb die ik nog niet ben tegengekomen mag je die best in een reactie stellen. Ik blijf het opvolgen alvast.

    Zo hopelijk kan ik iemand helpen met deze post.





    [​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
    Magure en Rykers vinden dit leuk.
  2. Heel goed stuk om te lezen, bedankt voor het plaatsen.
    Wel heel erg slecht dat de auto met een lege tank is geleverd, dat had ik echt niet verwacht bij een Vignale
     
  3. ...dat de tank zo goed als leeg is vanaf transport, dat is heel normaal, ook ruitensproeier, koelvloeistof en motorolie
    zijn minimaal bijgevuld, alleen dat de dealer dit niet aangevuld heeft, dat is gewoon schandalig te noemen.
    Ik zit zelf in een soort gelijk beroep, maar daar gaat alles volgetankt de deur uit, of het nu een nieuwe of 2e hands
    is....je wilt toch je naam hoog houden ;)
     
  4. #4 stulys, 28 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2019
    Zijn antwoord was dat hij geen vergunning had voor benzine enkel voor diesel. Kan wel kloppen want bij de depannage zijn ze eerst zelf naar het tankstation moeten rijden om een jerrycan te vullen. Ik ben er zeker niet blij mee maar hij heeft me dadelijk geholpen. Ik geef het verhaal gewoon mee omdat mijn vorige wagen bij nul km rij bereik ik nog gemakkelijk 25 km kon rijden maar bij Ford nul km effectief nul km wilt zeggen. Een verwittigd mens is er twee waard :)

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  5. erg mooie kleur en uitvoering :thumbs:
     
  6. Tja ik had gehoopt na een paar dagen al een leuke ervaring neer te schrijven maar helaas is het niet zo.
    Zoals al geschreven viel ik na een paar 100 meter zonder benzine. Dan bij thuiskomst bleek dat ik mijn ramen niet meer kon dichtdoen. Dit bleek uiteindelijk te liggen omdat de wagen blijkbaar met een platte accu had gestaan (stockwagen) en de ramen dus een reset nodig hadden. De sync was niet geüpdate en bevriest de hele tijd. Dan blijkt in het donker dat de rechter koplamp staat te flikkeren. Op mijn klachten naar de garage wordt amper gereageerd en uiteindelijk na wat boos te worden hebben ze me TWEE dagen later gebeld dat ze wel eens contact zouden opnemen voor een afspraak maar dat het helaas niet mogelijk is op een zaterdag. Als ik dan vandaag lees dat een gloednieuwe focus in een (andere) Ford garage zelf uitgebrand is wegens electrische defecten begin ik mijn hart toch vast te houden.
    https://www.hln.be/regio/diksmuide/...voor-65ste-verjaardag-nipt-vermeden~a423992c/

    Voor mij tot heden een grote teleurstelling zowel in Ford zelf als in de dealer. Op dat vlak staat de Vignale toch nog ver af van het premium wat ze voor ogen hadden vrees ik.
    Uiteindelijk heb ik er nog niet of amper mee gereden en nu mag ik nog een dag verlof nemen om een vervang wagen te gaan afhalen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
     
  7. Well triest dat je de duurste Focus koopt, maar de service krijgt van een tweedehands... Zijn de problemen inmiddels verholpen?
     

Deel Deze Pagina