Eigenlijk niet zo heel veel te melden. Alleen vandaag de auto maar weer eens een beetje onder handen genomen, was weer lekker smerig van het weer van de laatste tijd en was bedekt met een laag kruid . Eerst gewassen en meteen weer eens in de wax gezet, de bescherming was erg ver te zoeken Ook de velgen gewaxed en bandjes en trims weer netjes verzorgd. Ziet er weer tiptop uit Nu alleen de binnenkant nog een keertje uitmesten... Altijd fijn om hem er weer mooi bij te hebben staan
Nog een vraagje betreft het opbrengen van de wax. Moet ik deze er als het ware "inmasseren" of is gewoon het er op brengen voldoende? Ik merk dat ik met het dak en de motorkap erg enthousiast begin en flink rondjes met redelijk wat drukkracht aan het maken ben met de pad, maar uiteindelijk eindig ik op de voorbumper en skirts met het enkel er op "vegen" van de wax Het uitbuufen (<-- zeg ik dat zo goed ?) doe ik dan wel weer nauwkeurig
Hoi Bas, Zorg dat op elk stuk plaat de wax aanwezig is. Dekking is het allerbelangrijkste en daarom wordt er eigenlijk altijd gebruik gemaakt van 2 waxlagen om complete dekking te garanderen. De wax hoef je niet in te masseren. Alleen het onderste gedeelte van de laag heeft contact met de lak dus gewoon aanbrengen is voldoende. Bij de wax die jij gebruikt is het juist heel goed om zo min mogelijk aan te brengen. Zeker in de zomer is het raadzaam om deze eerst even in de koelkast te zetten voor gebruik. Dit voorkomt het te dik aanbrengen van de wax waardoor deze moeilijk uit te buffen is. Een andere tip is om de pad waarmee je de wax aanbrengt te bevochtingen. Dit kan je doen met detailspray of gedemineraliseerd water. Dan gaat het aanbrengen een stuk gemakkelijker plus dat het uitbuffen veel minder energie kost. Bij vragen weet je me te vinden eh .
ok't, thnx voor je antwoord dwayne 2x is bij mij meestal niet van toepassing, ben al blij als ik het red om het 1x te doen Zie nu 's-morgens wel het resultaat met allemaal kleine pareltjes op de auto Zal eens kijken of ik er een mooie foto van kan maken voor in je beading topic.
Hierbij het bewijs dat ie gewaxed is Vind ik altijd wel leuk om te zien, ondanks dat ie weer natgeregend is, heb je toch eer voor je werk.
Volhouden ja Ik vind het mooi om te zien dat de auto nog steeds wordt bijgehouden nadat deze bij mij is geweest.
Vorig jaar kreeg ik bij de APK een opmerking over het subframe. Daar waren 2 kleine gaatjes doorgeroest. Die moest ik voor de volgende APK wel opgelost worden, want dat zou een afkeurpunt kunnen gaan worden. Aangezien de focus weer in mei/april ergens gekeurd moet worden ben ik afgelopen zaterdag naar een oudcollega gereden. Hij heeft er een gedeelte uitgeslepen (de 2 plekjes waren nu samengesmolten tot 1 grotere plek ). Vervolgens een stukje plaat op maat geslepen en gebogen (ongeveer 2x5cm). Daarna gelast, beetje afgeslepen en vervolgens gespoten zodat het niet meer opvalt. Als het goed is, zou het nu geen problemen meer mogen geven bij de APK.
Goed dat je daar zo vroeg op hebt ingespeeld Bas. Ik wil dit jaar ook vroegtijdig alle APK punten doorlopen en indien mogelijk zelf oplossen. Vorig jaar was me kentekenverlichting stuk, totaal niet opgevallen, maar wel een APK eis. Vervolgens is de garage het gaan repareren. Dit had ik ook makkelijk zelf gekund. Heb zoals jij last had van roest op je subframe, aan de onderzijde roest van mijn bestuurders binnenportier. Wil dit bijv. wanneer het warmer wordt gaan fixen.
foto's heb ik niet niels, stond niet op een brug maar op 2 zelfgebouwde rijplaten zodat je er net onder kon liggen om er aan te werken. @tom, de keurmeester gaf mij zelf aan om het op tijd te doen, zodat het niet meer zo opvalt als er straks een steekproef komt Ik laat in principe mijn focus altijd voorkeuren en ga dan samen met de buurman (automonteur) de boel repareren zodat ie daarna alleen maar afgemeld hoeft te worden. De deuren zijn bij mij ook in staat van ontbinding. Weet alleen nog niet zo goed of ik er wel iets aan wil/ ga doen...